13 October 2013, 09:28
Is zweedse import dus alles kan. Maakt allemaal niet uit...21 en dan een 240 rijden is altijd goed! Veel plezier en keep it running.
Volvo 244 DL 1974
Mijn geïmporteerde Volvo 240
|
13 October 2013, 09:28
Is zweedse import dus alles kan. Maakt allemaal niet uit...21 en dan een 240 rijden is altijd goed! Veel plezier en keep it running.
Volvo 244 DL 1974
13 October 2013, 09:36
In Zweden worden inderdaad heel wat afgeknutseld als ik zo af en toe op advertentiesites kijk.
Maar het belangrijkst is dat Jeffrey trots en blij is met zijn auto . Dit is tenslotte het "Ik en mijn Volvo" topic.
13 October 2013, 17:51
Ik ben er zeker blij mee, en dat hij niet 100% origineel is maakt mij niet zo heel veel uit. Het heeft wel wat.
Ik heb me ook al laten vertellen dat hij wel erg veel op een Polar leek... Dus wat het nou echt is, het is een raadsel voor mij... Haha. Heeft er hier iemand toevallig nog een setje achterlichten en een goeie radiateur liggen? Groetjes
Volvo 240 '92 -> Gesloopt
Volvo 244 GLE '81 -> Daily driver
13 October 2013, 18:44
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 October 2013, 18:56 door Dopski.)
Jeffreyvdm schreef:Scherp, maar op papier is het toch echt een 86'er.Voor je eigen gevoel kan je de omgeving van de A-stijl, veerpoten en gordels eens bekijken... Om het papier en de carrosserie op elkaar te laten passen kan hier wat geknötseld zijn. Blijft een leuke wagen, en met een b230fk? errug leuk rijden lijkt me. Heel veel plezier ermee. Beurtje doet 'm wel goed denk ik.
14 October 2013, 09:07
Ik heb nog wel een goede radiateur liggen.
Je hebt PB.
14 October 2013, 12:35
Maar wat is nu het risico dat Jeffrey loopt met zijn 'geknutselde' 240? Het belastingvoordeel is straks met de
nieuwe wetgeving voorbij. Stel hij komt bij een oplettende APK meneer of is betrokken bij een ongeluk en een agent ziet dat de wagen recenter is dan 1986. Wat dan?
14 October 2013, 12:51
Wie zegt dat Jeffrey's auto is geknutseld? Bovendien de RDW heeft zelf, na het schouwen bij import, het kenteken afgegeven.
14 October 2013, 13:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 October 2013, 13:15 door Volvo 142 B23.)
Al met al blijft het een discutabele auto. Het lijkt me vrij duidelijk dat Jeffrey zich van geen kwaad bewust is en dat ie blij is met zijn auto.
Mocht Jeffrey enige zekerheid willen hebben, de parafaan van een 86'er is 1 rooster, later model 2 toch? Of is dat in '86 net het overgangsjaar geweest? Edit: Nadere inspectie levert op dat er volgens mij twee roosters zijn? Zie in ieder geval op het plaatje met je motorkap open dat je parafaan omhoog loopt ipv naar beneden in het midden. En dat VIN nummer zegt natuurlijk niet zo veel, dat zou gewisseld zijn als ie is omgekat. Ik heb wel eens begrepen dat het in Zweden erg hip was om je 240 jonger te doen lijken dan ie werkelijk is dus wie weet? De parafaan wisselen is daarentegen een vrij lastige aangelegenheid. Ontopic: Leuke auto!
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
14 October 2013, 14:08
Mijn 240 is is september 85 van de band gerold met een dubbele parafaan, hij hoort bij de 240 modeljaar 86 die vanaf augustus/september 1985 in productie is genomen...
14 October 2013, 15:47
Dopski schreef:Voor je eigen gevoel kan je de omgeving van de A-stijl, veerpoten en gordels eens bekijken... Om het papier en de carrosserie op elkaar te laten passen kan hier wat geknötseld zijn. Hoe bedoel je een beurtje zou hem goed doen? Hij heeft al een onderhoudsbeurt gehad ![]()
Volvo 240 '92 -> Gesloopt
Volvo 244 GLE '81 -> Daily driver |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|