Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn geïmporteerde Volvo 240
#1
Hallo,

Ik ben nieuw hier, dus ik zal mij even voorstellen:
Jeffrey, 21 jaar, en sinds 3 maand in het bezit van een mooie Volvo 240 uit '86.

Ik heb deze Volvo gekocht van een bekende, die hem 2 jaar terug geïmporteerd heeft vanuit Zweden.
Hij is met 2 vrienden naar Zweden gevlogen, en hebben er alle 3 een Volvo meegenomen. Dit is er 1 van.

Eerst wat foto's:

[ATTACH=CONFIG]1402[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1403[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1404[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1406[/ATTACH]
[Afbeelding: IMG_4965_zpsad5a5096.jpg]

De Kever op de foto is niet van mij, maar van mijn vriendin.
Ikzelf reed hiervoor in een Ford Escort station uit '99, maar die is helaas op de sloop geëindigd. ( APK afkeur)

Nu ik de Volvo heb zou ik niet anders willen rijden, maar deze dame heeft wel haar mankementjes/kenmerken.
Om te beginnen:
  • Moeite met starten, vooral als de motor warm is. Startmotor draait rond, maar het lijkt op een gegeven moment wel of hij een "backfire" geeft.( er komt zelfs blauwe rook uit het luchtfilter...)
  • Achteruit verwarming en achteruit wisser doen het niet, breuk in de kabel in het schanier, Kabels opnieuw gesoldeerd.
  • Hij hangt scheef, de rechterachterkant staat iets lager dan de linker. Nieuwe veren achter
  • De achterlampen zijn aan vervanging toe
  • De antenne is afgebroken
  • Radiateur is lek ( gister achtergekomen...) 2e handse radiateur erin.
  • Verwarming geeft permanent warmte af...
  • Kilometerstand staat al een jaar stil op 375.XXX. Tandwieltje is versleten, maar heb er liever een unit in met Toerenteller i.p.v een klok.

Toch heb ik er al aardig wat aan gedaan:
  • Nieuwe bougies
  • Nieuwe verdelerkap + bougiekabels
  • Nieuw oliefilter + olie
  • Nieuwe uitlaat
  • Nieuw luchtfilter
  • Nieuwe knipperlicht units voor
  • Er liggen Corona's bij de restaurateur. Cool
  • Nieuwe radiateur.
  • Nieuwe achterveren, met dank aan Kenneth en Duncan.
  • Nieuwe waterpomp + distributieriem
  • Nieuwe zonneklephouders, toch wel een essentieel onderdeel!
  • Nieuwe brandstofpomprelais + startrelais
  • 4 nieuwe speakers in de deur, en een subwoofer in de kofferbak. Ik hou nou eenmaal van muziek...
  • Imperiaal zit erop zoals ik heel graag wou, net zoals de 2 verstralers!
[Afbeelding: DSC_0438_zpsa1ec5167.jpg]

TO DO LIST:

- Het allemachtig irritante startprobleem oplossen, ben al bij verschillende liefhebbers geweest, en niemand kan echt vaststellen wat het zou kunnen zijn. De meeste verdenken mijn startmotor...
- Luchtmassa meter schoonmaken. Dit schijnt nog wel eens te willen helpen bij het slechte starten.
- Nieuwe tellerunit erin, liefste met toerenteller
- Nieuwe achterlichten staat ook nog steeds op het lijstje, deze worden steeds slechter, dus word nu wel eerdaags tijd...
- Kachel nakijken... Alleen standje 2 en 3 doen het, en dan heb ik de keuze uit vrieskistkou, of woestijn-warmte. Niet echt regelbaar meer dus.
- En de rest wat me zo niet tebinnen schiet... Als ik zo naar de auto loop zullen er wel weer wat dingetjes bij komen.



Ik hoop via deze weg wat hulp te kunnen krijgen met mijn "mankementjes". Als ik het zo terug kijk lijkt het allemaal best ernstig. Haha.

Ik zal deze lijst ongetwijfeld nog bijwerken, heb nog een aantal onderdelen dubbel/over. Die zal ik loop van deze week hierbij zetten.
Ook zal ik er nog wat foto's opzetten van de dingen die ik vervangen/vernieuwd hebSmile!

Groetjes, en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, en eventueel nog voor mij kunnen doen!
Jeffrey


Bijlagen Afbeeldingen
                   
Antwoord
#2
Welkom! Mooie wagen, de perfecte kleur! (heb ik ook haha)

Ik zou eerst wat aan de mankementen (laten) doen voordat je er gadgets op gaat zetten.
Die blauwe walm komt vast niet uit het luchtfilter, kijk nog's goed? Controleer koelvloeistof!
Bekabeling door de scharnieren is even een klusje, lastig om alleen te doen. Veren achter
allebei vervangen is makkelijk en goedkoop te doen. Met pech moeten ook de shocks...
Daarna pas de andere dingetjes en kijk nog goed naar evt. roest onder de achterklep,
wielkast linksachter of onderkant voorste deuren. Als dat allemaal ok is dan kan deze
schitterende 240 nog tientallen(!!) jaren mee. Veel plezier en veilige kilometers gewenst!
Antwoord
#3
Mooie auto.
Op jouw leeftijd reed ik een Datsun 120y.
Veel plezier ermee.
Antwoord
#4
Meer technische info is gewenst, desnoods in de vorm van foto's. ALs-ie van 86 is, zou er een carburateurmotor in moeten liggen. Dan zou je eens naar de afstelling vd choke moeten kijken, blauwe rook overal lijkt mij dat-ie veel te rijk staat.

In elk geval de choke niet gebruiken voor een warme start. Beetje gaspedaal is genoeg.

Zolang de achterkant scheef hangt zou ik er niet teveel dubbelassers met Bobcats achter hangen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Mooie auto joh! Beetje hetzelfde verhaal als bij mij. Ik kocht m'n 240 (die pas ook uit Zweden geïmporteerd was) drie jaar geleden op m'n 20e.
Ik wil ook niet anders meer. Als ik uit m'n pa z'n Polo kom (2012, TFSI met DSG wat heerlijk rijdt) ben ik toch weer blij als ik in m'n Volvo stap!
Laat je vrienden zich hier ook maar registreren, hoe meer zielen hoe meer vreugd Tongue
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#6
Leuk om te lezen dat er weer een jong persoon zich durft te onderscheiden van leeftijdsgenoten door een enthousiaste 240-rijder te worden. Ik kocht op mijn 21e ook mijn eerste Volvo (142) terwijl anderen van mijn leeftijd massaal voor een sportief uitziende Japanner gingen. Maar ik had er wel een sportstuurtje ingezet. Zo kweekte ik vanzelf spierballen door het zware sturen :-) .
Ik hoop dat je lang en veel plezier mag hebben van je 240, Jeffrey. Zonder al te veel kosten. Maar ik begrijp dat je zelf een sleutelaar bent, dat scheelt. En je krijgt dan een nog grotere band met je auto.

Groeten, Kees.
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.
Antwoord
#7
Hallo Jeffrey,

Prachtige 240 in een heel mooie kleur! Veel plezier ermee, goed om te zien dat er weer een 'baksteen' op de NL wegen rondrijdt.

MvG Eric
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982 Cool
Antwoord
#8
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties.
Marc, er zit.geen carberateur blok.meer in,.maar een injectieblok. Een B230F om precies te zijn. Blauwe rook lijkt uit de.buurt van het luchtfilter te komen. En koelvloeistof verbruikt hij inderdaad omdat de Radiateur lek is.

Ik zal vanavond.nog wat meer foto's maken, en weer wat meer vertellen.

Bedankt voor de leuke reactiesSmile

Groetjes Jeff
Antwoord
#9
Stinky schreef:Welkom! Mooie wagen, de perfecte kleur! (heb ik ook haha)

Ik zou eerst wat aan de mankementen (laten) doen voordat je er gadgets op gaat zetten.
Die blauwe walm komt vast niet uit het luchtfilter, kijk nog's goed? Controleer koelvloeistof!
Bekabeling door de scharnieren is even een klusje, lastig om alleen te doen. Veren achter
allebei vervangen is makkelijk en goedkoop te doen. Met pech moeten ook de shocks...
Daarna pas de andere dingetjes en kijk nog goed naar evt. roest onder de achterklep,
wielkast linksachter of onderkant voorste deuren. Als dat allemaal ok is dan kan deze
schitterende 240 nog tientallen(!!) jaren mee. Veel plezier en veilige kilometers gewenst!

Heb jij enig idee hoe het vervangen van deze kabels het makkelijkste is? Ik heb laatst bij een sloop 240 de hemelbekleding mogen lostrekken, maar ik zie dat niet zo zitten om dat bij mijn eigen te doen i.v.m doorhangen hemelbekleding.

Roest inderdaad een klein beetje op de achterklep, en niet op de voordeuren, maar wel op beide achterdeuren. En een beetje in de wielkassen.
Volvo 240 '92 -> Gesloopt
Volvo 244 GLE '81 -> Daily driver
Antwoord
#10
Marc1970 schreef:Meer technische info is gewenst, desnoods in de vorm van foto's. ALs-ie van 86 is, zou er een carburateurmotor in moeten liggen. Dan zou je eens naar de afstelling vd choke moeten kijken, blauwe rook overal lijkt mij dat-ie veel te rijk staat.

In elk geval de choke niet gebruiken voor een warme start. Beetje gaspedaal is genoeg.

Zolang de achterkant scheef hangt zou ik er niet teveel dubbelassers met Bobcats achter hangen.

Nope, ik heb er geen carb. blok meer inliggen, maar een injectie blok, een B230F om precies te zijn.

De Bobcat erachter gebeurt niet zo heel vaak, wel een aanhanger vol met geluidsapparatuur. Ik heb een klein verhuurbedrijf in audio en licht apparatuur, vandaar dat mijn oog ook gevallen is op de gigantisch ruime 240Smile
Volvo 240 '92 -> Gesloopt
Volvo 244 GLE '81 -> Daily driver
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.455 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 593 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.518 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.164 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.266 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.056 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.698 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: