Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trekhaak, amerikaanse bumper
Dag

Ik wil een trekhaak onder mijn 164 bevestigen. De trekhaak die ik heb is voor een 164 model 1974 en heb gezien dat deze past (zelfde bevestiging als bij een 245)
Mijn auto heeft echter amerikaanse bumpers en reikt de knop niet ver genoeg naar achteren. Ik zie dat Europese modellen ook smalle bumpers hebben.
Ik heb een smalle bumper van een 164 van 1970. Echter de bevestiging past niet op een model 1974. Achter de grote amerikaanse bumper zit namelijk tussen de achterzijden een groot gat onder de kofferbak en kijk je zo tegen de dwarsgeplaatste achterdemper. Bij een model 1970 gaat de carrosserie nog een stuk naar beneden tussen de zijflanken en wordt de bumper met twee platen aan het koetswerk gemonteerd.
Zitten er bij model 1974 beugels van bumper naar verderop tegen de carrosserie?

Groet,

Rin.
Antwoord
Uit het verhaal opmakend lijkt het erop dat je een trekhaak in bezit hebt van een 240 serie na 1981 met een dunne plastic bumper. misschien dat er een onderdeelnummer op staat oid zodat iemand hier dat kan bevestigen, naar mijn beste weten zou een trekhaak met voor een 240 serie van 1974 tot en met modeljaar 1980 moeten passen op een USA 164 uit 1974.
Antwoord
Hallo Rin,

Ik heb hier ook een '73 model (11-1973) Volvo 164 staan met dikke bumpers en amerikaanse bumperbevestiging.
Hier zit ook een trekhaak op en deze past goed.
Ik heb ook nog een zelfde trekhaak te koop.
Ik zit in HEIJEN,20 km onder Nijmegen.
Misschien is het de moeite waard om even langs te komen om e.e.a. te bekijken.
PB maar even.
Antwoord
Met hulp van polestar enige duidelijkheid over trekhaken:
Er is verschil tussen de bevestiging van trekhaken voor modellen vóór 1973 en erna.
Het chassis van voor '73 loopt aan de achterzijde achter de bumper door (vanaf 1974 zit tussen de wielbakken geen plaatwerk).
De bumper van het oude type zit (o.a.) tegen het plaatwerk bevestigd. Vanaf 1974 zit de bumper meteen in het chassisbalk met een rubber stootbumper.
De trekhaak wordt ook aan de chassisbalk bevestigd met een hoofdbout die ook de bumper vasthoudt (en twee extra boutjes gelijk bij de 240 modellen).
Zowel de bumper als de trekhaak zijn dus niet uitwisselbaar tussen vóór en na 1973.
En verder; afhankelijk van Amerikaanse of 'gewone' bumper heb je een lange of korte trekhaak nodig om met de bol onder de bumper door te komen.
Antwoord
hallo Rin ik weet niet of je al voorzien bent van een trekhaak maar ik kan even voor je kijken. heb er nog 2 liggen als je intresse hebt schiet maar een PB'tje.

grt laurens
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Amerikaanse knop lichtschakelaar gezocht ton76 31 24.012 12 December 2013, 17:49
Laatste bericht: ovlov2
  Trekhaak 164 Rin 3 3.592 4 September 2013, 23:41
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)