Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Route ontluchtingslangetje benzine tank
De titel zegt het eigenlijk al. Mijn benzinetank heeft geen goede ontluchting (slangetje is afgedopt). Dat wil ik dus weer in orde maken.

Ik zie in greenbook (TP11740-2 carburetted fuel systems) wel hoe het slangetje ongeveer zou moeten lopen:
[Afbeelding: tankontluchting_zps91a1d8bf.jpg]

Maar ik kan in mijn auto '78 242 de doorvoer in de carrosserie niet vinden (misschien zit de gastank wel in de weg). Op het plaatje lijkt er een mooie doorvoer te zijn, met bijpassend rubber.

Wie wil er even loeren in zijn auto hoe dit hoort te zitten? Fotootje zou helemaal mooi zijn.
Antwoord
Volgens mij loopt ie bij mij door het gat waar ook de vulslang door de carrosserie heen gaat, ingeklemd tussen de slang en het afsluitrubber van het gat.
Antwoord
Ok thnx, soms kan het simpel zijn Big Grin.
Antwoord
Vond deze foto nog, misschien heb je er iets aan?

[ATTACH=CONFIG]1170[/ATTACH]

Bijlagen Afbeeldingen

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Ja, tnx. Ik dacht dat het wat simpeler was. Ik dacht dat ik met een flexibel leidinkje een heel eind zou komen, maar ik ga denk ik maar op zoek naar een compleet setje van een sloper.
Antwoord
stond gisteren met tank ende vulhals in m'n handen, zit bij de voorloper net zo..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Inmiddels op de sloop het voorgevormde stalen buisje gevonden en doorgevoerd naar de panhardstang bevestiging.
Het ontluchtingsslangetje op de sloper zat overigens gekoppeld aan de benzine tank... waarschijnlijk ontluchtte die via de dop?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welk type trekhaak voor een 245 polar met lpg tank in de kofferbak? Erikvolvolvo 1 4.028 16 June 2014, 00:50
Laatste bericht: asterix
  Benzine tank lek, 245 ('85) Jeroen V 7 4.479 5 October 2012, 08:28
Laatste bericht: Jeroen V

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)