Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 142 1971
Ik ben de laatste week erg druk geweest met de 142, het is de bedoeling de auto eerst goed waterdicht te maken zodat het roesten min of meer stopt en er dan een rijdend restauratieproject van te maken. De vooruitsponning is gegritstraalt, van mijn voorhoofd en onderarmen is ook meteen een laagje oude huidcellen verwijderd, volgende keer toch maar iets met lange mouwen aantrekken en ook een doek om mijn voorhoofd draaien:biggrin:. Vooral de bovenhoeken waren slecht, hier een paar nieuwe stukken ingelast en in de 2K etsende epoxyprimer gezet.
[ATTACH=CONFIG]906[/ATTACH]
De bodem heeft ook een paar slechte plekken maar de dorpels zijn behoorlijk goed, voornamelijk vlakke plaat dus als je een dagje doorwerkt kom je een heel eind.
[ATTACH=CONFIG]908[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]909[/ATTACH]
Op de 142 zit een electronische ontsteking maar wel met contactpunten, is het zo dat er met dit systeem een lagere spanning over de punten gaat zodat deze langer mee gaan en er een sterkere vonk ontstaat? Op de bobine zit een wit blok die niet in gebruik is (zit maar ÃÃn draad aan) is dit een voorschakelweerstand? Rechts boven de bobine zit ook een blokje, een zwarte met een loshangende draad is dat misschien iets van een oud alarm?
[ATTACH=CONFIG]910[/ATTACH]
ZOAB, die grijze stond in Brabant en had ook laswerk nodig, was dus een andereConfusedmile:
Tijd voor een biertje, van z'n dagje onder een auto liggen lassen en slijpen in een warme garage krijg je ontzettende dorst.
Weet iemand misschien welke ruitenkit ik nodig heb? Mijn automatrialen leverancier zei dat moderne kit niet geschikt is.
Groeten, Maup

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
Ik heb gewoon de moderne 2k kit gebruikt hoor, en volgens mij was dat bij mijn 144 geen enkel probleem! Ik volg je bij je inspanningen, ben zelf met de achterruit sponning bezig..
Antwoord
O, dan ga ik ook voor de moderne, mijn achterruitsponning ziet er goed uit op een paar kleine bobbeltjes in de onderste hoeken na. Ik ben een rasoptimist maar weet inmiddels dat "kleine bobbeltjes" op een 140 vaak grote gaten zijn:mmph:.Ik denk dat ik over een jaar klaar ben voor mijn las/plaatwerkdiplomaConfusedmile:.
Antwoord
Jij bent ook lekker bezig aan de 140!
Samen diploma halen? ;-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
:wink:Ha Ha! ja dat is goed, maar als ik naar jouw lasprestaties kijk denk ik dat jij een mooiere eindlijst krijgt. Zie ik het goed dat je zinkor plaat gebruikt (ijzerplaat met een dun zinklaagje), die van mij is net op. Het is misschien wel slim om weer een nieuw stuk op te halen, gebruik nu weer gewoon ijzerplaat. Succes met je 144, leuk om te volgen.
Antwoord
niet te bescheiden zijn! Ik denk dat het vergelijkbaar is! Ik gebruik inderdaad van dat speciale plaatwerk, maar als ik het niet zou hebben, zou ik gewoon een oude deur of motorkap gebruiken.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Het beste is zincor plaat heb je dat niet voorhanden dan gewoon staal, en enkel in nood zou ik gebruikt staal nemen.
Maar het allerbelangrijkste is de afwerking dat je ook de binnenzijde van een gelaste balk spuit en afwerkt.
Succes met de restauratie, raamlijst is grote ellende dit was bij mijn auto ook.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
De laatste weken een behoorlijk aantal uren in en onder de auto gelegen. Verschillende "probleempjes" weggewerkt; laadstroomlampje gaat nu uit (nieuwe accu),oliedruklampje gaat aan en op het goede moment weer uit (nieuwe oliedruksensor),temp.meter doet het weer (stekkertje schoongemaakt en aangeknepen),benzinemeter doet het weer (stekkers achter dash. schoongemaakt), vooruit er weer ingeplakt, nog nooit eerder gedaan maar ging perfect, volgende keer wel handschoenen aandoen (zeer goedplakkende plaktroepConfusedmileSmile, bodem aan de linkerkant en bij de motorkapscharnier gelast, motorklepsluiting afgesteld en nog meer dingetjes.
Na een wat langere testrit tot de conclusie gekomen dat de remmen niet werken zoals ooit bedoeld is, werden ook niet beter. Het remdruklampje geeft een drukverschil aan terwijl er geen lekkage is dus de hoofdremcilinder gereviseerd. Deze zag er van binnen perfect uit, bleek het pinnetje van de remdrukschakelaar afgebrokenRolleyes. Ondanks dat de ATE remslangen er van buiten heel goed uitzien deze toch maar gecontroleerd, en jawel, alle vier met maximale longkracht niet door te blazen. Zes nieuwe remslangen en vier remleidingen besteld, moet nu wel goed komen denk ik.
Ook nog een beetje bling bling op marktplaats gekocht[ATTACH=CONFIG]994[/ATTACH]
Er moet nog heel veel gebeuren maar dankzij de perfecte onderdelenvoorziening, marktplaats en dit forum is dat prima te doen.
Groeten, MaupConfusedmile:

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
[ATTACH=CONFIG]1081[/ATTACH]
Beste forummers waar zit toch de afwatering van deze regenhapper, kan hem niet vinden:confused:.
Auto doet het nu prima, remmen doen het goed, auto duikt wel meer als ik gewend ben. Door het gebrek aan pk's (bij al mijn auto's) neem ik bochten zo snel mogelijk, (hoef je minder te accelereren na de bocht) Hierdoor ben ik er achter gekomen dat bakstenen ook overhellen, hier is nog het ÃÃn en ander te verbeterenConfusedmile:.
Sleutel ze!!

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
het water loopt weg in de deurstijlen richting dorpels en daar er weer uit, net als de wind..

[Afbeelding: ventilationl_zps4b8cc52d.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.455 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 593 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.521 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.206 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.270 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.057 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.465 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)