Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DVD-spelers achterin
Wie heeft er ervaring met het monteren van DVD-spelertjes op de hoofdsteunen? Ik heb hoofdsteunen met kussentjes erop.
Ik ben vooral benieuwd naar de bevestiging en verstelbaarheid van de schermpjes.
Wat werkt goed of juist niet goed?
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
Heb je al een set? of wil je iets aan gaan schaffen?

heb me er laatst ook in verdiept.
De Hema heeft de Salora DVP7048 in de aanbieding, kwam zeer goed uit de test.
Nadeel is dat dit 1 dvd-speler is met 2 schermpjes en een ophangsysteem met riempjes.

De uitgebreidere versie van de Salora is de DVP7748; 5 tientjes duurder maar met goed ophangsysteem, 2 dvd-spelers en geintergreerde spelcomputer.
Sieht gut aus.

[ATTACH=CONFIG]882[/ATTACH]

Bijlagen Afbeeldingen

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
klittenband...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik wil nog iets gaan aanschaffen. Ik vraag me af of je die beugels zomaar over de pennen van de hoofdsteunen mag schuiven.
De pennen worden dan omhoog geschoven en ik vraag me af of ze zo nog wel veilig zijn, goed vast zitten bij een aanrijding van achteren.

Antwoord
Nicolaas H schreef:Ik wil nog iets gaan aanschaffen. Ik vraag me af of je die beugels zomaar over de pennen van de hoofdsteunen mag schuiven.
De pennen worden dan omhoog geschoven en ik vraag me af of ze zo nog wel veilig zijn, goed vast zitten bij een aanrijding van achteren.

Ik heb in de vakantietijd ook deze beugels in mijn Volvo, gaat prima. De pennen van de hoofdsteunen zijn alleen te breed om ze met de bijgeleverde schroeven aan elkaar te verbinden. Ik heb ze toen met een dikke tie-rip aan elkaar gemaakt. Je moet alleen het onderste deel van de hoofdsteun (=zwarte schuim) iets omhoog zien te schuiven zodat de tie-rip om het blanke metaal van de pen zit, dus tussen de stof van de bovenkant van de stoel en het zwarte schuimpootje van de hoofds frutten. Mijn schermpjes zijn van
Phillips, de bevestiging is hetzelfde als die van de foto. Even kracht zetten en de tie rips goed aansnoeren dan zit het erg stevig. De gehele weg naar Praag geen kind gehoord vanaf de achterbank.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
Wij hebben de Salora met 1 DVD speler van de Hema. Prima ding met goed beeld. We gebruiker 'm alleen bij lange vakantieritten en verder eigenlijk nooit.
Antwoord
OK Er is dus altijd wel een mouw of klittenband of tie-rip aan te passen. Ik ga maar eens kijken in de winkel. Misschien vooraf even kijken hoe dik de pennen van de Volvo hoofdsteunen zijn. Zijn vast dikker dan die in andere auto's ...

Wat me van Kogelman wel verbaasd is dat hij 'weet' dat we deze zomer naar Praag gaan! ( :
Toeval bestaat niet zullen we maar zeggen.
Bedankt voor jullie reacties.

Antwoord
Nicolaas H schreef:OK Er is dus altijd wel een mouw of klittenband of tie-rip aan te passen. Ik ga maar eens kijken in de winkel. Misschien vooraf even kijken hoe dik de pennen van de Volvo hoofdsteunen zijn. Zijn vast dikker dan die in andere auto's ...

Wat me van Kogelman wel verbaasd is dat hij 'weet' dat we deze zomer naar Praag gaan! ( :
Toeval bestaat niet zullen we maar zeggen.
Bedankt voor jullie reacties.

Die pinnen zijn inderdaad dikker, vandaar mijn tie-rip constructie.
Die rit naar Praag was tevens mijn zuinigste rit ooit. De 240 heeft bijna 10 uur non-stop met vier personen en de bagageruimte tot de nok toe vol beladen met vakantiezooi, alleen gestopt om te tanken/eten/wisselen van bestuurder.
Op een zondag in de zomervakantie, geen files, 800 km grotendeels over de Autobahn dwars door Duitsland met constant 3500 rpm op de toerenteller (=140 km/uur volgens de km teller), airco aan en desondanks een gemiddeld verbruik van slechts 1 op 12,5 op benzine. Tot nu toe mijn persoonlijk record qua verbruik.
's Ochtends vertrokken en voor Studio Sport weer thuis en uitgerust uitstappen, wat een heerlijke reiswagen is het toch.
Je zult het gaan ervaren Nicolaas.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  3-punts gordel achterin martijnschut 0 2.284 7 January 2012, 23:07
Laatste bericht: martijnschut
  Veiligheids gordel achterin lourens 0 1.874 23 January 2011, 12:57
Laatste bericht: lourens
  Rammelend geluid achterin bij 245 nico_v 6 5.579 6 December 2006, 23:41
Laatste bericht: nico_v

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)