Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rammelend geluid achterin bij 245
Ik heb een probleem met mijn nieuwe 245..
Als ik over een enigzins hobbelige weg rij komt er van rechts achter een rammelend geluid. Het klinkt ongeveer als een deur die niet goed dicht zit, maar dan zachter. En kan de oorzaak maar niet vinden!
Nu zou je zeggen ach een beetje gerammel dat is wel vrij normaal maar ik begin me er nu echt aan te irriteren want de auto is voor de rest echt heel erg stil.

Ik ben er bijna zeker van dat het iets binnen is, anders zou het doffer moeten klinken. Wat ik tot nu toe bekeken heb:
De achterklep sluit goed en er liggen geen losse moeren ofzo in. Het paneel zit ook goed vast.
De achterbank zit ook niet los, de hoofdsteunen zaten niet echt strak vast maar als ik ze weghaalde was het geluid er nog steeds.
De gordels liggen nergens tegenaan te rammelen.
Alle panelen achterin zit goed vast.
In het vak onder de bagageruimte liggen wel wat spullen maar niets wat zo'n geluid zou maken.
Het reservewiel zit stevig vast en het geluid komt ook niet van die kant.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik snap er niets meer van Smile
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
Vaak toch je uitlaat, iets verkeerde verdraaing over de achteras en bij scheef rijden begint het al. Check aanloopsporen op
  • uitlaat en veer
    middendemper en carosserie
    bocht voor einddemper (ook kwestie van verdraaien...
    metalen uiteinden achterdemper
    laatste pijp tegen bumper
[img][/img]
Antwoord
nico_v schreef:Ik heb een probleem met mijn nieuwe 245..
Als ik over een enigzins hobbelige weg rij komt er van rechts achter een rammelend geluid. Het klinkt ongeveer als een deur die niet goed dicht zit, maar dan zachter. En kan de oorzaak maar niet vinden!
Nu zou je zeggen ach een beetje gerammel dat is wel vrij normaal maar ik begin me er nu echt aan te irriteren want de auto is voor de rest echt heel erg stil.

Ik ben er bijna zeker van dat het iets binnen is, anders zou het doffer moeten klinken. Wat ik tot nu toe bekeken heb:
De achterklep sluit goed en er liggen geen losse moeren ofzo in. Het paneel zit ook goed vast.
De achterbank zit ook niet los, de hoofdsteunen zaten niet echt strak vast maar als ik ze weghaalde was het geluid er nog steeds.
De gordels liggen nergens tegenaan te rammelen.
Alle panelen achterin zit goed vast.
In het vak onder de bagageruimte liggen wel wat spullen maar niets wat zo'n geluid zou maken.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik snap er niets meer van Smile
ik denk dat ik het zelfde geluidje heb, aan de rechterkant
ik vermoed iets in het vakje dat trilt of zo lossen troep zeg maar?
ook het opbergvakje in de vloer rammelt wel eens bij mij.
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord
n het vak onder de bagageruimte liggen wel wat spullen maar niets wat zo'n geluid zou maken.

Zou het bakje toch eens helemaal leeg maken, je kunt je niet voorstellen welke onaangename geluiden uit dat bakkie kunnen komen

groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
Kijk eens naar je schokbrekerrubbers links / rechts onder / boven.
Als deze er tussenuit gewerkt zijn door slijtage of droogte kan je een gerammel horen dat niet direkt te verklaren is.

Gewoon de schokdempers beetpakken en stevig draaien om hun lengteas, als dit heel makkelijk gaat is nadere inspectie van je rubbers wel gewenst.
Een goed rubber laat maar heel weinig verdraaing toe en veert weer terug.

groet Jan
Antwoord
ik heb ook zon heel irritant geluidje, maar dan links achterin. Ik heb al de sloten/haken van de achterbankbank gesmeerd en de hele voorraad onderdelen die daar ligt gecontroleerd maar er ligt niets te rammelen.

Ik kreeg ook al te horen dat het de rubbers van de schokbreker konden zijn, maar dat was het niet bij mij.

Ik vervang gewoon de bussen eens, de rubbers van de reactiestangen zijn helemaal kapot. Ik koop gewoon een hele set poly bussen, dan rijd ie wel weer wat stabieler.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Het probleem is ondertussen al weer een tijdje opgelost Smile
Het bleek toch van buiten te komen, de rechter schokdemper had een klein beetje horizontale speling bij de bovenste bout.
Even goed aangedraaid en toen was het geluid weg!
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Geluid in auto Rin 5 712 31 January 2024, 15:34
Laatste bericht: Rin
  Geluid uit dashboard Houtgasjohnny 4 1.154 17 April 2023, 11:36
Laatste bericht: Dopski
  DVD-spelers achterin Nicolaas H 7 6.050 10 June 2013, 22:11
Laatste bericht: Kogelman
  3-punts gordel achterin martijnschut 0 2.123 7 January 2012, 23:07
Laatste bericht: martijnschut
  Veiligheids gordel achterin lourens 0 1.770 23 January 2011, 12:57
Laatste bericht: lourens

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)