Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Een erbij, een 144 GL met Franse slag.
Hoi,

Van de week een 144 erbij "gekregen", een 144 GLE. Vandaag eens begonnen met opknappen, de auto heeft 3 jaar stil gestaan en heb meteen de remmen eronderuit gehaald. Die zitten allemaal vast. In het volgende verlof zal ik revisie setjes halen en het spul overhalen. Heeft iemand ervaringen met de verschillende leveranciers van zulke setjes? De auto heeft tot 1999 in Frankrijk rondgereden en dat was te merken, de bedrading onder de motorkap was een grote puinhoop. Gelukkig heb ik nog een perfectie draadboom voor het injectie gebeuren liggen die die komt erin. Ook wordt er een overdrive ingezet welke ik nog heb liggen. Bij het verwijderen van de oude draadboom kwam ik nog wel iets tegen dat ik nog nooit eerder gezien heb, er zit een steun van de kop van de motor met een motorrubber vastgezet op het rechter binnenscherm! Heeft iemand van jullie dat ooit eerder gezien? Morgen zal even een foto plaatsen.

Groet,

Mathieu.
Antwoord
heb ik liggen, da's ws een IPD exemplaar, voor getunede versies om kanteling van de motor tegen te gaan. Ik heb um nooit gemonteerd omdat ik daarvoor geen kopbout wilde loshalen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ah, dus niet iets Frans! Inderdaad hij zit met een kopbout vast, ik laat hem dus maar lekker zitten.

Groet,

Mathieu.
Antwoord
wel apart dat ie juist daar op zit..

is ut een E of F..?
Antwoord
Hoi Jambon,

Volgens het c/n is het een B20E
Bijgaande enige plaatjes, de laatste 2 zijn van die steun.

Groet,

Mathieu.

[Afbeelding: DSC08174_zpscbd4693b.jpg]
[Afbeelding: DSC08178_zps3afd38b7.jpg]
[Afbeelding: DSC08183_zps868921b6.jpg]
[Afbeelding: DSC08182_zpsa6859aeb.jpg]
Antwoord
Genoeg aan te doen zie ik wel Tongue Maar zo'n GL, heeft die nou stuurbekrachtiging, elektrische ramen en de rest van de luxe mikmak?
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Hoi Yellow 240,

Helaas geen stuurbekrachtiging, elektrische ramen of overdrive maar wel leren bekleding en schuifdak ( wat ik het mooiste vind) voor de rest inderdaad weer veel werk op de hals gehaald, maar de basis is goed zoals wielbak randen achter en reservewiel bakken. Schijnt een overhaalde motor in te zitten, kan dat natuurlijk niet zo zien maar de compressie zat voor alle 4 rond de 15.

Groet,

Mathieu.
Antwoord
Geen elektrische raambediening op een vroege 140, tenzij je een aftermarket set inbouwt, of een bestaand iets aanpast, of de deuren aanpast voor een 200 serie set.

Ik heb al veel te lang een elektrische stuurbekrachtiging op de plank liggen, beter dat dan een lastig te vinden originele die ook nog eens maar half te reviseren is..
Antwoord
Jambon schreef:Ik heb al veel te lang een elektrische stuurbekrachtiging op de plank liggen,

Is dat zo'n een van EZ? Vraag me af of die veel verkocht worden voor de 140 serie.

Groet,

Mathieu.
Antwoord
Madman schreef:Is dat zo'n een van EZ? Vraag me af of die veel verkocht worden voor de 140 serie.

Groet,

Mathieu.
nee eentje uit Schijndel, ben z'n naam ff kwijt, veel goedkoper omdat er geen speciale stuurstang gemaakt hoeft te worden geproduceerd, alle hardware is een oud 140 onderdeel, netjes aangepast en aangevul met de electronica van Opel/Nissan..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  164 aangeschaft: aan de slag! Marty Mcfly 94 61.593 1 January 2011, 23:33
Laatste bericht: Marty Mcfly

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)