Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
164 aangeschaft: aan de slag!
Heb de dame bijna overgehaald om van een fiat punto over te stappen op een 164. Ben dus een beetje aan het zoeken en surfen en liep tegen deze aan: http://www.autowereld.nl/volvo/164/occas....html?nr=2

Ben benieuwd wat de mening hier van jullie is en of er nog specieifiek zaken zijn waarop ik moet letten.
Uiteraard de bekende roestplekken, maar zijn er nog specifieke zaken bij zo'n 6 ciilinder?

Hoor het graag want dan kan ik het ijzer smeden wanneer het warm is en zorgen voor een 3e volvo in huis ;D

Edit: titel aangepast want de 164 is er!! Nu maar mee aan de slag! ;D ??? :Smile
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
Ziet er best leuk uit, t is een knikbumper met opgelegde deurgrepen dus een van de eerste twee bouwjaren zo uit t hoofd.

Carroserie is eigenlijk qua aaandachtspunten eender aan een 14X serie, dwz alle plaatwerk vanaf de a stijl is zowat eender
de kwaliteit van dat plaatwerk helaas ook .. (dus hoekjes, ook van deuren, wielkast en de reservewielbakken achter)

Rondom de koplamp en bovenin de voorspatborden nabij die lampen wil bij een 164 nog wel eens wat doorrotting plaatsvinden
binnenzijde van de motorkap en met name op op de overgangen waar het verstevigingsdeel erop gepuntlast zit ook, de beide onderhoeken van de geopende motorkap willen ook wel eens krokant zijn.

En je mist de radiator-streep die zijn lastig te krijgen en dan dus ook vaak duur Wink

Die zescilinder is redelijk onverslijtbaar en je hebt in dit geval geen last van E (injectie gerelateerde) problemen scheelt ook.
Waterpomp is een beetje een vreemde constructie en wil wel eens wat zweten, onsteking heeft vaak wat speling op de stroomverdeleras, is dan slecht of niet te stellen, (123 heeft hier een electronisch exemplaar voor mocht hij slecht zijn) .

En vwb dame, mijn ega tuft er vrolijk mee rond, komt overal ermee en ondanks een flinke gastank gaat er zat in de kofferbak ..

T is wel meer een auto voor "provinciale wegen" zodra je echt boven de 100 komt dan moet je wel wat luider spreken in ons geval met een Bw35 automaat erin dan . met die handbak zouden de overbrenginsverhouding iets anders kunnen liggen dat wel .

Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)

Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K  / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Antwoord
Ik ben er toevallig op allebei de kerstdagen erg vaak langs gereden (werk) maar heb deze niet zien staan Sad

Wat gaar dat die dan niet 200 meter verderop staat bij de Volvo dealer Winkelhorst, maar bij de Opel dealer :Smile
Als ik er ff langs moet fietsen (15min en ik heb momenteel toch vakantie) voor een snelle blik of meer foto's van kritische plekken moet je het maar even laten weten.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
pwassink schreef:Ziet er best leuk uit, t is een knikbumper met opgelegde deurgrepen dus een van de eerste twee bouwjaren zo uit t hoofd.

Carroserie is eigenlijk qua aaandachtspunten eender aan een 14X serie, dwz alle plaatwerk vanaf de a stijl is zowat eender
de kwaliteit van dat plaatwerk helaas ook .. (dus hoekjes, ook van deuren, wielkast en de reservewielbakken achter)

Rondom de koplamp en bovenin de voorspatborden nabij die lampen wil bij een 164 nog wel eens wat doorrotting plaatsvinden
binnenzijde van de motorkap en met name op op de overgangen waar het verstevigingsdeel erop gepuntlast zit ook, de beide onderhoeken van de geopende motorkap willen ook wel eens krokant zijn.

En je mist de radiator-streep die zijn lastig te krijgen en dan dus ook vaak duur Wink

Die zescilinder is redelijk onverslijtbaar en je hebt in dit geval geen last van E (injectie gerelateerde) problemen scheelt ook.
Waterpomp is een beetje een vreemde constructie en wil wel eens wat zweten, onsteking heeft vaak wat speling op de stroomverdeleras, is dan slecht of niet te stellen, (123 heeft hier een electronisch exemplaar voor mocht hij slecht zijn) .

En vwb dame, mijn ega tuft er vrolijk mee rond, komt overal ermee en ondanks een flinke gastank gaat er zat in de kofferbak ..

T is wel meer een auto voor "provinciale wegen" zodra je echt boven de 100 komt dan moet je wel wat luider spreken in ons geval met een Bw35 automaat erin dan . met die handbak zouden de overbrenginsverhouding iets anders kunnen liggen dat wel .
Wat ik wel raar vind is de versnellingspook. Is die bij de eerste bouwjaren niet van het lange type?
Antwoord
Je zou eens kunnen nakijken wat voor een bak er nu onderzit, uitwisselbaarheid van transmissie was bij volvo vaak niet zo'n punt
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)

Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K  / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Antwoord
pwassink schreef:Je zou eens kunnen nakijken wat voor een bak er nu onderzit, uitwisselbaarheid van transmissie was bij volvo vaak niet zo'n punt

wat voor een bak hoort er onder te zitten?
En wat is het verschil tussen de lange en de korte pook?

En de radiatorstri pdie je noemde, is dat die diagonale lijst die over de grille hoort te lopen?
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
Voor zover ik weet had de 164 altijd de korte pook. Het verschil eenvoudig, de lange pook is anderhalve meter langer.

Alles wat je wilde weten over de 164 en meer: http://www.164club.org/indexen.html

Mooie kar is dat, ruitewissers in org. configuratie, vertrouwenswekkende CH sticker achterop geplakt, alle spatlappen aanwezig, waarschijnlijk z'n geld wel waard.
"Warmtewerend getint glas", koekoek.

De rubbers in de vooras en de voorste draagarmen boven en onder en de stuurstangen zou ik heel precies bekijken, ook als ze voor de APK nog goed zijn kunnen ze al unheimische bonken. Stuurstangen moeten soepel om hun kogels draaien, anders krijg je het stuur niet lekker rond (of heeft-ie stuurbekrachtiging?)
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Voor zover ik weet had de 164 altijd de korte pook. Het verschil eenvoudig, de lange pook is anderhalve meter langer.
Zou perfect kunnen. Ik dacht dat gelijk liep met de 140 serie. Daar was er zeker een lange pook.
Antwoord
De bak is een M400.
Is niet uitwisselbaar met een M40.

Handbak heeft voor mij de voorkeur....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
edwin schreef:De bak is een M400.
Is niet uitwisselbaar met een M40.

Handbak heeft voor mij de voorkeur....

en wat is het verschil tussen die 2?
Volgens mij zit onder mijn 142 een M40 of niet?

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Een erbij, een 144 GL met Franse slag. Madman 26 22.886 15 March 2014, 13:35
Laatste bericht: Madman

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)