27 April 2013, 10:22
zou het niet de veer kunnen zijn die wat verspring? Anders geef je er een flinke klap tegen dat ie weer in zn oude holletje zit.
Volvo 142S - 1973
Felix
Felix
Kees' Volvo 144
|
27 April 2013, 10:22
zou het niet de veer kunnen zijn die wat verspring? Anders geef je er een flinke klap tegen dat ie weer in zn oude holletje zit.
Volvo 142S - 1973
Felix
27 April 2013, 19:24
Ik heb gekeken Frox, maar volgens mij zit dat allemaal nog wel goed. In ieder geval is vandaag een mooie dag geworden doordat ik 'nieuwe' velgen heb gemonteerd.
Omdat ik wat bredere banden wilde monteren maar de originele brede best duur zijn, en verbreden ook niet goedkoop, zocht ik naar iets anders. Via Skidje deze moderne velgen gekocht en een speciaal tintje gegeven. Vind het een stoer gezicht, en ook nog mooi. [ATTACH=CONFIG]749[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]750[/ATTACH]
27 April 2013, 19:42
Dacht dat je de plannen veranderd had. Goed te zien datze n mooi plekje hebben gevonden. Ziet er inderdaad goed uit. Veel plezier ermee.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
27 April 2013, 22:45
Ja dat zijn fijne velgen
![]() Om ze nog mooier te maken kan je er van die dichte verchroomde wielmoeren en van die chrome naafkapjes op zetten. Dan zijn ze helemaal mooi.
Volvo 142S - 1973
Felix
9 May 2013, 21:33
Vanmiddag was het een paar uur feest met de ophanging. Was voor mij de eerste keer met zo´n auto, wel veel aan m´n Dafs gedaan..
Eerst wilde de fusee niet los, de moer was toen een beetje gelost. Daarna draaide de fusee heel de tijd mee. Heeft heel wat tijd gekost, maar hij is nu los. Reden is dat ik van het hele harde gekraak en geknal van de ophanging links af wil. Hieronder een filmpje waarop je kunt horen wat het probleem is: http://youtu.be/IkWo5w8Q-XA Nu heb ik de onderste draagarm van de auto, de bovenste zit nog aan de auto. Ik weet niet of dat handig is maarja. - De fuseekogel onder heeft een mm speling (op en neer). Het hoesje was kapot en het was droog. Kan dit de reden zijn? Het geluid kwam volgens mij wel een beetje daar vandaan.. - De rubbers van de draagarm O moeten ook vervangen worden of niet? Ik weet niet of dat de reden is - de rubbers van de draagarm B lijken nog vrij goed, net als de fuseekogel. Vind het alleen heel lastig om dat te bepalen. - de schokdemper gaat zwaar op en neer, maar er is geen echt geluid te horen als ik hem heen en weer haal. Kan dit de reden geweest zijn? De auto heeft opgekrikt gestaan een tijdje. Heb ik een pers nodig voor de fuseekogel en de rubbers? denken jullie dat dit de reden is? De stabi - rubbers zijn ook uitgewoond en ga ik ook vervangen. Alvast bedankt voor jullie zeker nu onmisbare hulp.. [ATTACH=CONFIG]789[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]790[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]791[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]792[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]793[/ATTACH]
9 May 2013, 21:44
[ATTACH=CONFIG]794[/ATTACH]
En hier nog een fototje van de fuseekogel. Die was al vrij droog maar ik heb er even een doekje over gehaald.
De rubbers vd O draagarm zien er nog goed genoeg uit (zouden best de originele kunnen zijn), alhoewel dat onbelast slecht te zien is. Zo lang je maar geen metaal op metaal hebt. Die fuseekogel mag best 1 mm op en neer gaan, dat klappert wel eens wat. Zo te zien heeft-ie nog niet te lang zonder vet gedraaid, meest is het ene bonk roest en gruis. Er hoort molyvet in.
Dat knarsen heeft mijn andere 144 ook iets soortgelijks, ik verdenk er 1 van die rubbers van. Je O draagarm mist wel het stootrubber wat de max invering beperkt, daar zou ik wat aan doen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
9 May 2013, 22:51
De schokdemper is in ieder geval van Volvo. Maar als ik het goed begrijp is het dus alleen maar nodig om een nieuw hoesje te kopen voor de fuseekogel? Zou wel goed uitkomen qua financiën
![]() Maar ik blijf het raar vinden, dat gekraak gaat echt heel hard en je voelt het 'knakken' tijdens het rijden gewoon, bijvoorbeeld op de vloer. Ik hoop dat het wel opgelost is zo... Rubbers van de stabi moet ik wel doen in ieder geval, die kun je een paar mm heen en weer bewegen. Het rubber op de draagarm O had ik er af gehaald, die komt weer terug.
10 May 2013, 13:06
Het is best een heftig geluid, en dat je het zo makkelijk kunt reproduceren is ook wel vreemd. Mijn 144 knarst pas als ik van een verkeersdrempel afstuiter. Een schokdemper moet makkelijker inveren dan uit, verder weinig aan te zien.
Haal het hoesje van die bovenste fusee ook eens eraf. Lekker schoonmaken, ronddraaien in nieuw vet en kijken wat-ie doet.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
10 May 2013, 18:29
Dit gekraak komt denk ik niet uit je fusees, eerder tussen de draagarm rubbers vandaan.
Mijne kraakt ook een beetje zoals ik in het filmpje kan horen. En bij mij is de oorzaak dat het rubber van de stabilisatie stang te strak zin het beugeltje en daardoor te strak om om de stang. Het zit ook zo strak omdat ik het bijna niet gemonteerd kreeg dus voorlopig ik laat het lekker zo. Wat je zou kunnen doen is je stabilisatiestang aan beide kanten even los halen. Dan zet je hem ff buiten spel. Het ligt nu natuurlijk allemaal uit elkaar... Maar als je die lange bouten eens wat minder hard vast draait dan zou moeten. En heb je al die plastic ringen nog die erbij horen? Zet hem op!
Volvo 142S - 1973
Felix |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|