Topics: 5
Tijdens het kleppen stellen is er een boutje afgebroken van mijn B20 motor.:frusty:
Heeft iemand nog een boutje liggen ?
(1 kant een bol kopje die in de klepstoter gaat, andere kant het sleufje voor je schroevendraaier)
Boutje zit dus in de tuimelaar.
Topics: 33
Dat heet een klepstelschroef.
Die zou ik nieuw kopen. Ze kosten geen drol en ze willen wel eens vaker breken. Koop er beter meteen een paar, dan heb je wat achter de hand voor de volgende keer. Koop er gelijk de moertjes bij want die hebben ook niet het eeuwige leven. Het maakt kleppen stellen een stuk makkelijker.
Topics: 29
Ik heb nog wel een gebruikte tuimelaaras liggen met klepstelschroeven.
gratis.
Stuur maar een PB.
Topics: 289
doe je zelf een lol en koop voor dit soort trucs een klepstelsleutel met wisselbare dop, kun je hem ook voor de volgende klassieker gebruiken en heb je een hand vrij voor de voelermaatjes..
Topics: 17
Jambon schreef:doe je zelf een lol en koop voor dit soort trucs een klepstelsleutel met wisselbare dop, kun je hem ook voor de volgende klassieker gebruiken en heb je een hand vrij voor de voelermaatjes..
plaatje?
Topics: 9
Volvo Eindhoven schreef:plaatje?
Ik zie hier iets nieuws. Een klepstelsleutel? Kun je daar een foto van plaatsen? Zou deze speciale sleutel kunnen voorkomen dat klepstelboutjes en/of moertjes stuk gaan? Moet wel iets heel byzonders wezen. Overigens kun je bij de diverse onderdelenhandelaren voor zeer weinig nieuwe boutjes en moertjes kopen. Ik zou er een paar in voorraad nemen. Dit advies was al gegeven.
20 Jaar ervaring zegt niks, je kunt het ook 20 jaar verkeerd gedaan hebben.
Topics: 125
noobaddieizpurvekd schreef:Ik zie hier iets nieuws. Een klepstelsleutel? Kun je daar een foto van plaatsen? Zou deze speciale sleutel kunnen voorkomen dat klepstelboutjes en/of moertjes stuk gaan? Moet wel iets heel byzonders wezen. Overigens kun je bij de diverse onderdelenhandelaren voor zeer weinig nieuwe boutjes en moertjes kopen. Ik zou er een paar in voorraad nemen. Dit advies was al gegeven.
denk aan een pijpsleuteltje met daarin een schroevendraaier!!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..