9 March 2013, 13:18
In December was het zover, onze schitterende en goede 940 polar estate hebben we verkocht.
We hebben er 2 jaar ingereden en in deze tijd in technisch en optisch keurige staat gebracht.
De 940 was comfortabel en luxe in vergelijking met de 245 polar die we nu zijn gaan rijden. geen airco, geen elektrische ramen en spiegels.
Maar wat is deze 245 een heerlijke auto, dit hebben we altijd al gewild, puur auto rijden. en wat is tie mooi, diep donker anthraciet, ik ga nog foto,s plaatsen.
De auto stond te koop op marktplaats:
1993 net 190.000km. zag er keurig uit, vanuit zeeland naar Haarlem, proefrit, auto goed bekeken, en dat was hem.
Je gaat vervolgens in de auto rijden en dan merk je zaken op die bij de proefrit en het bezichtigen niet zijn opgevallen of gezien.
Zo waren beide kabelboompjes in de achterklep gebroken.
Het groot licht werkte niet , foute aansluiting en Amerikaans relais waar meer gerotzooid was.
Fussee kogel voorwiel. heeft ruimte
De distributie riem was weliswaar bij 140000 km vervangen maar dit was al 8 jaar geleden.
De auto stond op winterbanden op draco velgen 1 voorband zit op de grens net geen 2 mm. (wel gezien)
De bijgeleverde zomerbanden liggen op Turbo / virgo velgen. 2 banden moeten vervangen worden 2 mm. profiel. (wel gezien)
Ook zijn de velgen niet de originele virgo,s.
Ik heb de auto meteen laten bekijken een beurt laten geven en de benodigde zaken laten vervangen. De onderkant ziet er overigens pico bello uit.
Alles werk nu weer naar behoren en de distributie riem en spanrollen zijn vervangen.
Nu nog 2 nieuwe banden op de virgo,s en als deze erop liggen gaan er nog 4 vrij nieuwe Dunlop winterbanden op de draco,s (die banden had ik nog liggen).
Deze zomer moeten er nog wel enkele zaken vervangen worden die nu niet direct noodzakelijk zijn.
Namelijk de rubbers van de achterwiel ophanging en rubbers van de stabilisatorstang.
We hebben de auto in een koude periode gekocht, nu we een paar warme dagen hadden blijkt de kachtel niet helemaal "uit" te kunnen.
Waarschijnlijk een kaduke pomp.
Wat er nu nog meer aan scheelt , de ruitsproeier op de achterklep werkt niet, de sproeiers op de koplampen "tranen".
Meestal, kost het nogal wat extra om de auto in goede staat te krijgen. Ik wil echter de auto weer in zeer nette staat , technisch en optisch.
Zelf heb ik de eigenaar die onze 940 heeft gekocht niet met niet zichtbare problemen opgescheept.
Zodra ik in mogelijkheid ben en de auto helemaal heb opgepoetst zal ik foto,s van de binnen en buitenkant plaatsen. Dan begrijpen jullie wat ik in het begin al aangaf.
Puur autorijden in een geweldig mooie auto.
groet Martin
We hebben er 2 jaar ingereden en in deze tijd in technisch en optisch keurige staat gebracht.
De 940 was comfortabel en luxe in vergelijking met de 245 polar die we nu zijn gaan rijden. geen airco, geen elektrische ramen en spiegels.
Maar wat is deze 245 een heerlijke auto, dit hebben we altijd al gewild, puur auto rijden. en wat is tie mooi, diep donker anthraciet, ik ga nog foto,s plaatsen.
De auto stond te koop op marktplaats:
1993 net 190.000km. zag er keurig uit, vanuit zeeland naar Haarlem, proefrit, auto goed bekeken, en dat was hem.
Je gaat vervolgens in de auto rijden en dan merk je zaken op die bij de proefrit en het bezichtigen niet zijn opgevallen of gezien.
Zo waren beide kabelboompjes in de achterklep gebroken.
Het groot licht werkte niet , foute aansluiting en Amerikaans relais waar meer gerotzooid was.
Fussee kogel voorwiel. heeft ruimte
De distributie riem was weliswaar bij 140000 km vervangen maar dit was al 8 jaar geleden.
De auto stond op winterbanden op draco velgen 1 voorband zit op de grens net geen 2 mm. (wel gezien)
De bijgeleverde zomerbanden liggen op Turbo / virgo velgen. 2 banden moeten vervangen worden 2 mm. profiel. (wel gezien)
Ook zijn de velgen niet de originele virgo,s.
Ik heb de auto meteen laten bekijken een beurt laten geven en de benodigde zaken laten vervangen. De onderkant ziet er overigens pico bello uit.
Alles werk nu weer naar behoren en de distributie riem en spanrollen zijn vervangen.
Nu nog 2 nieuwe banden op de virgo,s en als deze erop liggen gaan er nog 4 vrij nieuwe Dunlop winterbanden op de draco,s (die banden had ik nog liggen).
Deze zomer moeten er nog wel enkele zaken vervangen worden die nu niet direct noodzakelijk zijn.
Namelijk de rubbers van de achterwiel ophanging en rubbers van de stabilisatorstang.
We hebben de auto in een koude periode gekocht, nu we een paar warme dagen hadden blijkt de kachtel niet helemaal "uit" te kunnen.
Waarschijnlijk een kaduke pomp.
Wat er nu nog meer aan scheelt , de ruitsproeier op de achterklep werkt niet, de sproeiers op de koplampen "tranen".
Meestal, kost het nogal wat extra om de auto in goede staat te krijgen. Ik wil echter de auto weer in zeer nette staat , technisch en optisch.
Zelf heb ik de eigenaar die onze 940 heeft gekocht niet met niet zichtbare problemen opgescheept.
Zodra ik in mogelijkheid ben en de auto helemaal heb opgepoetst zal ik foto,s van de binnen en buitenkant plaatsen. Dan begrijpen jullie wat ik in het begin al aangaf.
Puur autorijden in een geweldig mooie auto.
groet Martin