Na lang mee lezen
mile: wil ik me even voorstellen met mijn 144. Ik wil hier mijn sleutelupdates plaatsen en eventuele vragen stellen.
Ik heb eerst in Dafjes gereden, 66 en 46. Daar heb ik er nu nog 2 van, maar de Volvo eist eigenlijk alle tijd op.
De Volvo is sinds 2011 in mijn bezit. En zoals dat gaat met een oldtimer; naar verloop van tijd ga je de auto vanzelf kennen. Hij is best hard maar ik heb inmiddels al wel het voorfront vervangen.
Bij de apk in september kwam ik er achter dat de wielkastranden gelast moesten worden, ik wist niet dat dit zo zwaarwegend was. Omdat ik het toen heel druk had heb ik het laten doen.
De paravan is in het najaar van 2012 gelast. Er zijn heel wat nieuwe stukjes gemaakt en vooral voor iemand die het lassen zelf aangeleerd heeft was het veel werk
Ik heb de oude sierlijst erin gekit. Als de ruit er weer eens uit moet wil ik wel een nieuwere rand plaatsen...
![[Afbeelding: Foto02231.jpg]](http://i840.photobucket.com/albums/zz324/keesdaf/Foto02231.jpg)
Inmiddels heb ik een nieuwe koppakking en kop nodig, die zijn besteld en wil ik het weekend gaan plaatsen. De compressie was: 10,5 - 10,3 - 9,5 - 11. Dat is wel goed toch? Er komt een wat lagere kop (86mm) en een 0,8 pakking op. Verder wil ik het origineel laten omdat het vaak toch het beste werkt, en ik de rest van het geld in de restauratie van mijn DAF 66 wil stoppen.
Ik heb zomaar wat foto's gepakt uit de collectie, krijgen jullie een beeld. Momenteel rij ik met de donkere velgen, vind het wel stoer
[ATTACH=CONFIG]431[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]432[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]433[/ATTACH]

Ik heb eerst in Dafjes gereden, 66 en 46. Daar heb ik er nu nog 2 van, maar de Volvo eist eigenlijk alle tijd op.
De Volvo is sinds 2011 in mijn bezit. En zoals dat gaat met een oldtimer; naar verloop van tijd ga je de auto vanzelf kennen. Hij is best hard maar ik heb inmiddels al wel het voorfront vervangen.
Bij de apk in september kwam ik er achter dat de wielkastranden gelast moesten worden, ik wist niet dat dit zo zwaarwegend was. Omdat ik het toen heel druk had heb ik het laten doen.
De paravan is in het najaar van 2012 gelast. Er zijn heel wat nieuwe stukjes gemaakt en vooral voor iemand die het lassen zelf aangeleerd heeft was het veel werk

![[Afbeelding: Foto02231.jpg]](http://i840.photobucket.com/albums/zz324/keesdaf/Foto02231.jpg)
Inmiddels heb ik een nieuwe koppakking en kop nodig, die zijn besteld en wil ik het weekend gaan plaatsen. De compressie was: 10,5 - 10,3 - 9,5 - 11. Dat is wel goed toch? Er komt een wat lagere kop (86mm) en een 0,8 pakking op. Verder wil ik het origineel laten omdat het vaak toch het beste werkt, en ik de rest van het geld in de restauratie van mijn DAF 66 wil stoppen.
Ik heb zomaar wat foto's gepakt uit de collectie, krijgen jullie een beeld. Momenteel rij ik met de donkere velgen, vind het wel stoer
