Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe dit het best te behandelen?
En hoe zit het met de roest bij achterruit, daar heb ik niemand over gehoord. Eigenaar heeft het erover dat bij de andere wielkasten (die overigens goed zijn) mudguards in zitten om nieuwe roestvorming te voorkomen.
Antwoord
zelfde laken en pak, als je het goed wilt doen..zie post van jambon.

"ook zonder foto's een bekend verhaal, roest = uitslijpen en nieuw blik inlassen.."
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
Achter mudguards kan juist lekker veel roest ontstaan. Maareuhm, rond de achteruit is zo op de foto niet veel te zien. 't Ziet er wat rommelig uit, viezig.
Antwoord
Er staan de afgelopen 5 jaar zeker 100 240's op Marktplaats iedere keer als ik kijk, waarvan altijd wel een paar onder de 1000 euro. Sedans zijn er wat minder, zeker van de latere bouwjaren.
Op zich hebben bijna alle 240's inmiddels wel wat roest bij de achterste wielbogen en elders, hadden ze maar niet zo lang moeten blijven rijden.

Roest rond de sedan achterruit komt eigenlijk zelden voor, dat iemand het zover heeft laten komen voorspelt weinig goeds voor de rest vd auto.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Laten staan. €1200,- is teveel voor een auto in deze staat. Roest bij de voorruit is veel werk, zoals al reeds aangegeven.
Voor je het weet zit daar een gat (of zit er al). Dorpel linksachter is m.i. ook niet echt veel meer.
Is er nog meer bekend over deze auto? Controleer iig de auto goed op roest (kofferbak, achter de bumper etc. etc.), en ook achter de mudguards.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
Aan de hand van de foto's die niet zo duidelijk zijn ben ik er nog niet van overtuigd dat het een verrotte bak is.
Ik neem aan dat het een belastingvrije is?

Een roestvrije koop je niet voor 1200 euro .
Het hoekje van de paravan is roestig of misschien als je het weghaalt een rot plekje. De rest van de paravan ziet er niet slecht uit.
Rond de achterruit zijn ze met siliconenkit in de weer geweest.
Waarschijnlijk lekt(e) die langs het rubber en hebben ze niet goed geweten hoe dat op te lossen.

De roestplek op het achterscherm zit bovenaan het scherm wat je vrij weinig ziet. Het is erger als het onderaan bij de wielbak is want dan is de wielbak meestal ook aangetast.

Ik zou die auto wel eens willen zien;het kan best zijn dat het gerelateerd aan de prijs zo'n slechte niet is.
Antwoord
Brigitte, als je al 2 jaar aan het zoeken bent en deze aan de orde stelt met bwjr 87, getoonde roest, vraagprijs 1200 EUR en slechts op benzine.... dan ben ik benieuwd welke auto je heb laten staan. Je schrijft dat je connecties heb. Maar realiseer je dat als je iemand met uurloon deze aan wilt laten pakken QuÃbec roest een rekening van richt meer dan 1000 EUR zeer realistisch is. Dan moet er ook nog gespoten worden en zit je nog altijd met een sedan uit 1987?

Lijkt me dus zeker geen goede investering.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Ook mij lijkt deze auto geen goede investering, maar zo ernstig als het geschetst wordt, zou ik het ook niet willen noemen.
Eerste vraag die je moet stellen: Wat wil je zelf met de auto.
Als je het niet erg vindt om niet in moeders mooiste te rijden, dan kan een beetje roest nog best lang goed gaan. Zweeds staal is dik.
Echter zo'n plek bij het raam is vragen om problemen. Als het tegenzit heeft het al naar binnen gelekt of gaat dat het binnenkort doen.
Dan zal binnen afzienbare tijd ook je bodem slecht zijn.

Maar wat koop je nog voor 1200 euro?
Volgens mij hoef je dan ook geen auto zonder roest te verwachten.
Wel een auto waar je nog prima een jaar of twee drie mee kunt rijden.
Bijvoorbeeld:
- Deze 244 GLE voor 1250
- Of deze 244 uit 1978 voor 1200 euro (moet alleen wel de ventilator van de kachel vervangen)
- Of deze 244 uit 1976 voor 1350 euro
Maar dat is het dan ook wel zo'n beetje. In die prijsklasse allemaal auto's met een beetje werk. Uiteenlopend van slecht starten, elektra, etcetera.
Tegelijkertijd ook wel met wat roest en wel weer twee jaar APK.
Een beetje roest aan deuren is niet mooi, maar ook niet erg.

Mijn 244 GLE heeft ook plaatselijk wel wat roest, maar ik heb er de afgelopen twee jaar toch ruim 50.000 probleemloze kilometers mee gemaakt.
Ik kies er gewoon voor dat die auto langzaam slechter wordt. Aanpakken kan altijd nog (al moet je ook niet te lang wachten als je dat nog wilt).
Hij gaat overigens binnenkort in de verkoop.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Mudguards achter zorgen niet voor meer roest: het ontwerp zorgt er juist voor dat er altijd ventilatie is door de rijwind (venturi-effect). Net als bij de standaard wielkast bescherming aan de voorzijde overigens, hier heb ik nog nooit bij demontage roest kunnen ontdekken. Het help natuurlijk wel wanneer de wielkast roestvrij cq. goed behandeld is bij aanvang van installatie. En ik moet zeggen, het blijft een bijzonder prettig gevoel je te realiseren dat je mudguards achter hebt wanneer je door regen/sneeuw/pekel/modder rijdt!
262C ‘78 | Amazon Combi ‘67 | V90 ‘98 | 245GLT ‘87 | 245GL ‘78 | 244GL Classic ‘93 | 245GL Classic ‘93 | 244GL ‘86 | 1800ES ‘73 | Saab 9-3 2.0T Cabrio ‘07 | XC70 2.5T ‘05 | XC70 2.5T ‘04 | XC90 V8 ‘07 | 245GL ‘82 | 265GLE ‘78 | 245DL ‘76 | 745GLE ‘86 | V90 T6 CC OR '19
Antwoord
Cojones schreef:Achter mudguards kan juist lekker veel roest ontstaan. Maareuhm, rond de achteruit is zo op de foto niet veel te zien. 't Ziet er wat rommelig uit, viezig.
mee eens, en het deel ervoor (indien het de oudere types zijn..) pakken veel steenslag.. steuntje op blik op blik...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Roest behandelen in balken etc aRjen.T 2 3.909 21 July 2009, 09:25
Laatste bericht: Zwarte Flirt

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)