Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
...Dat is toch een kwestie van het injectiegedeelte eraf halen en dan een carburateur erop zetten...?
Daar komt het in grote lijnen op neer, maar deze 245 heeft nog geen carburateur maar K jet. Hoe minder grabbelen in de Volvo-onderdelen ton, hoe makkelijker.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 199
Topics: 39
Lid sinds: Nov 2005
Kan LPG niet op een K-Jet?
Ik heb ook een 1981'er met B19E met K-Jet en wil op deze auto LPG gaan zetten. Hoop dat het met de K-Jet kan.
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012
www.electricvolvo.com
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Tuurlijk kan dat ook. Moet allemaal wat preciezer ivm met evt backfire, is van alles over te vinden op www.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 217
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2012
geef eens een voorzetje. want dat maakt het ook voor mij interessanter..
Berichten: 27
Topics: 2
Lid sinds: Oct 2011
volvo245GLTturbo schreef:....@ Gerald, je hebt een PB!
Hallow, in mijn topic! :wink:
Haha!
Mag ik vragen wat het verschil is in carb.-LPG en injectie-LPG?
Ik heb altijd het gevoel dat carb.-LPG gevoeliger is voor onderhoud, d.w.z. een kortere interval in onderhoud.
Bij injectie-LPG heb je daar minder last van.
Daarnaast, wil ik dus gewoon een B230-blok zonder de K-jet injectie, vanwege het backfire probleem.
Dat wordt dus een B230F als ik het goed begrijp?
Mocht er iemand zo een blok hebben liggen, ik heb interesse!
Groeten Alex.
Berichten: 496
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
skidje schreef:Wil je voor mij dan eens de klepstelplaatjes gaan verzamelen in plaats van weg te gooien met de motor?
Gegroet, Skidje...
Ik ga voor je kijken of ik er nog bij kan, heb zowiezo nog 2 sloop B230F motoren van 940's met die 531 kop erop. Die liggen nog niet in de bak.
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
LPG op een carb of injectie Volvo motor maakt niet uit, beide moet je wat vaker kleppen meten/stellen en verder niks. Tenminste, ik doe verder niks aan de afstelling van mijn B230F op LPG. De installatie zat er al in, een hoop vacuumslangen, een computertje, een lamda-fopper en kleppen als ik die vergelijk met de LPG installatie in mijn 144's met carb motor (qua techniek vergelijkbaar met een gasfornuis).
Ik doe dus ook niks aan de afstelling van mijn B20A's op LPG, behalve kleppen stellen zo af en toe.
Als ik van nu vanaf nul zoals jij een 2.3 motor met LPG wilde, zou ik een B23(0)A of evt. B230K nemen. Carb motoren zijn helemaal stand-alone met een jerrycan benzine en een accu aan de gang te houden, een EFI motor (zoals de B230F of FB) heeft ook nog eens vele meters kabel, computers, sensors en pompen nodig.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 27
Topics: 2
Lid sinds: Oct 2011
Marc1970 schreef:LPG op een carb of injectie Volvo motor maakt niet uit, beide moet je wat vaker kleppen meten/stellen en verder niks. Tenminste, ik doe verder niks aan de afstelling van mijn B230F op LPG. De installatie zat er al in, een hoop vacuumslangen, een computertje, een lamda-fopper en kleppen als ik die vergelijk met de LPG installatie in mijn 144's met carb motor (qua techniek vergelijkbaar met een gasfornuis).
Ik doe dus ook niks aan de afstelling van mijn B20A's op LPG, behalve kleppen stellen zo af en toe.
Als ik van nu vanaf nul zoals jij een 2.3 motor met LPG wilde, zou ik een B23(0)A of evt. B230K nemen. Carb motoren zijn helemaal stand-alone met een jerrycan benzine en een accu aan de gang te houden, een EFI motor (zoals de B230F of FB) heeft ook nog eens vele meters kabel, computers, sensors en pompen nodig.
Een B230K is toch een K-jetronic blok, of zie ik dat verkeerd?
Mijn garage zegt dat een K-jetronic niet geschikt is voor gas-ombouw, i.v.m. met de grote schade die een eventuele backfire kan veroorzaken.
Ondertussen ben ik dus opzoek naar informatie over de verschillende 2300cc motoren met de juiste opstelling geschikt voor LPG.
Eventueel een B21E K-jetronic (die ik nu heb) ombouwen naar een andere soort injectie lijkt me dus niet handig?
Groeten en dank voor jullie antwoorden en geduld.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Nope, de b200/230k modellen zijn carburateurmotoren. De b19/21/23e modellen zijn k-jet. Dan zijn er nog USA modellen met b19?/21/23f die zijn ook k-jet maar met als toevoeging een lambdaregelingetje.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ow en k-jet kan wel op gas. Maar tis wat specialistischer en daar durven de meeste gasboeren gewoon niks mee. Optie is om je k-jet eraf te slopen en er een carb op te schroeven. Das vrij simpel te doen. Moeilijker maar wellicht leuker, b230f erin lepelen met bijbehoren elektronische injectie en dan gas erop.