29 August 2012, 23:21
asterix schreef:Er liggen bij ons op dit moment 2 B230F motoren met versnellingsbak in de oud ijzerbak, heel duur zijn ze dus niet.
En dat zijn dan motoren die op zijn neem ik aan??
Volvo 244 DL 1974
Tank245 - Volvo 245 2.1 GL uit 1981 - Blauw Metallic
|
29 August 2012, 23:21
asterix schreef:Er liggen bij ons op dit moment 2 B230F motoren met versnellingsbak in de oud ijzerbak, heel duur zijn ze dus niet. En dat zijn dan motoren die op zijn neem ik aan??
Volvo 244 DL 1974
30 August 2012, 12:24
1 van beide is mee gecrosst, de ander komt zo van de straat, wel veel km's gelopen.
Heb al een paar keer zo'n motor te koop aangeboden, meestal geen enkele reactie.
30 August 2012, 13:51
...wat Asterix zegt kan ik beamen. Motoren raak je aan de straatstenen niet kwijt. Heb er nu ook eentje B230f 300.000km gelopen...Of cross of oudijzer!
30 August 2012, 13:59
volvo245GLTturbo schreef:...wat Asterix zegt kan ik beamen. Motoren raak je aan de straatstenen niet kwijt. Heb er nu ook eentje B230f 300.000km gelopen...Of cross of oudijzer! Helemaal compleet? Incl spruitstukken computer kabelboom en bak enz? wat voor bak, en wat voor prijs?
30 August 2012, 16:50
volvo245GLTturbo schreef:...wat Asterix zegt kan ik beamen. Motoren raak je aan de straatstenen niet kwijt. Heb er nu ook eentje B230f 300.000km gelopen...Of cross of oudijzer! Tja, ze gaan nou eenmaal bijna nooit stuk...
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
30 August 2012, 16:52
De 2.3 motor uit de 940 is meest een B230FB, een iets opgevoerde F (130 pk dankzij snellere kop en nokkenas). Als de riem net vervangen is en de klepstelplaatjes nog dik zijn dan is die nog wel wat waard maar geen 350 euro.
Dan heb je nog de elektronica en alle injectietoestanden nodig. Als het de bedoeling is LPG in te bouwen zou ik een 2.3 carburateurmotor zoeken omdat de LPG installatie daarvoor veel eenvoudiger is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
30 August 2012, 18:49
Marc1970 schreef:De 2.3 motor uit de 940 is meest een B230FB, een iets opgevoerde F (130 pk dankzij snellere kop en nokkenas). Als de riem net vervangen is en de klepstelplaatjes nog dik zijn dan is die nog wel wat waard maar geen 350 euro. Dat is toch een kwestie van het injectiegedeelte eraf halen en dan een carburateur erop zetten...? Heb altijd begrepen dat dat juist vrij eenvoudig was of zit ik nu mis??
Volvo 244 DL 1974
30 August 2012, 18:58
....@ Gerald, je hebt een PB!
30 August 2012, 20:13
asterix schreef:1 van beide is mee gecrosst, de ander komt zo van de straat, wel veel km's gelopen. Wil je voor mij dan eens de klepstelplaatjes gaan verzamelen in plaats van weg te gooien met de motor? Gegroet, Skidje...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
30 August 2012, 20:13
volvo245GLTturbo schreef:...wat Asterix zegt kan ik beamen. Motoren raak je aan de straatstenen niet kwijt. Heb er nu ook eentje B230f 300.000km gelopen...Of cross of oudijzer! Oud ijzer ok. maar zou je de klepstelplaatjes voor mij willen bewaren?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch .. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|