12 August 2012, 13:11
Hallo Volvo-vrienden,
Terug van vakantie wilde ik nog wat aanvullen op mijn voorstelpagina maar ik kan hem niet vinden. Begin mij nu af te vragen of ik mijzelf en mijn allemachtig prachtige auto wel heb voorgesteld. Als ik dat wel al heb gedaan mijn excuses!
Mijn naam is dus RenÃ. Rij al heel lang Volvo maar eigenlijk altijd nieuwe Volvo's (V70). Met het huidige belastingklimaat in Nederland was ik het meer dan zat om heel veel geld te betalen voor een auto waar ik weinig mee had. Op de middelbare school had de vader van mijn beste vriend een 245GLT. Antraciet metallic. Ik vond dat zo'n ontzettend indrukwekkende auto! Die wilde ik later ook hebben!
Begin dit jaar dus de beslissing genomen. Leaseauto eruit en er zou een Volvo Amazon of 240 komen. Al snel bepaald dat het een 240 moest worden. Hierdoor kan mijn vriendin in een 14% auto rijden en kunnen we met de 240 op vakantie. Via via in contact gebracht met een meneer die al een tijd een 240 (super polar)had voor de lol. Auto stond 's winters in de staling (uit de wegenbelasting), hoefde niet te worden verkocht maar hij reed er amper mee. In maart met de beste man afgesproken bij de stalling. Doek er af en daar kwam een prachtige 240 super polar met 101 extra opties onder vandaan. Accu aangesloten, sleutel omdraaien en daar kwam de motor (B230F) tot leven. Ik was verkocht....hahahaha.... Auto dus gekocht! Auto laten taxeren (euro 8500) en all risk verzekerd tegen taxatiewaarde. Kilometerstand was 258.000. Bij 98.000km is de b200f vervangen voor een b230f omdat deze meneer de 2.0 net even te weinig vond. Effectief heeft het blok dus 160.000km gereden. Volledige historie, inclusief de Italiaanse onderhoudsboekjes van de Volvo dealer aanwezig. Verder heeft de man zelf een compleet super uitgebreid onderhoudsverslag bijgehouden. Enige wat niet zo goed was waren de banden. Die hadden er 85000km opzitten.
Inmiddels heb ik er nieuwe banden onder laten zetten (volle bepakking + familie in de auto dus dan moet alles in orde zijn) en er 8000km mee gereden. Probleemloos wel te verstaan. Het enige probleem wat ik nu heb is dat ik hopeloos verliefd ben op de auto. We zijn wezen kamperen in Normandië. Heerlijk daar gereden op GPL (en een tank met Euro95 E10, zie vraag elders) over de bochtige weggetjes, raampjes open en iedere keer die heerlijk motor te horen! Kortom, dit is een auto voor het leven.... Hij mag nooit meer weg!
Enige wat ik wil veranderen is de achtervering. Met volle bepakking hangt hij erg laag achter (dakkoffer + kofferbak vol met o.a. de waard tent van 45kg). Op zich raakte de band de wielkast niet maar dat moet anders. Ga dus maar eens buurten om achter zwaardere vering te laten monteren.
![[Afbeelding: IMG_2728.jpg]](http://i835.photobucket.com/albums/zz278/Joffiplay/IMG_2728.jpg)
Terug van vakantie wilde ik nog wat aanvullen op mijn voorstelpagina maar ik kan hem niet vinden. Begin mij nu af te vragen of ik mijzelf en mijn allemachtig prachtige auto wel heb voorgesteld. Als ik dat wel al heb gedaan mijn excuses!
Mijn naam is dus RenÃ. Rij al heel lang Volvo maar eigenlijk altijd nieuwe Volvo's (V70). Met het huidige belastingklimaat in Nederland was ik het meer dan zat om heel veel geld te betalen voor een auto waar ik weinig mee had. Op de middelbare school had de vader van mijn beste vriend een 245GLT. Antraciet metallic. Ik vond dat zo'n ontzettend indrukwekkende auto! Die wilde ik later ook hebben!
Begin dit jaar dus de beslissing genomen. Leaseauto eruit en er zou een Volvo Amazon of 240 komen. Al snel bepaald dat het een 240 moest worden. Hierdoor kan mijn vriendin in een 14% auto rijden en kunnen we met de 240 op vakantie. Via via in contact gebracht met een meneer die al een tijd een 240 (super polar)had voor de lol. Auto stond 's winters in de staling (uit de wegenbelasting), hoefde niet te worden verkocht maar hij reed er amper mee. In maart met de beste man afgesproken bij de stalling. Doek er af en daar kwam een prachtige 240 super polar met 101 extra opties onder vandaan. Accu aangesloten, sleutel omdraaien en daar kwam de motor (B230F) tot leven. Ik was verkocht....hahahaha.... Auto dus gekocht! Auto laten taxeren (euro 8500) en all risk verzekerd tegen taxatiewaarde. Kilometerstand was 258.000. Bij 98.000km is de b200f vervangen voor een b230f omdat deze meneer de 2.0 net even te weinig vond. Effectief heeft het blok dus 160.000km gereden. Volledige historie, inclusief de Italiaanse onderhoudsboekjes van de Volvo dealer aanwezig. Verder heeft de man zelf een compleet super uitgebreid onderhoudsverslag bijgehouden. Enige wat niet zo goed was waren de banden. Die hadden er 85000km opzitten.
Inmiddels heb ik er nieuwe banden onder laten zetten (volle bepakking + familie in de auto dus dan moet alles in orde zijn) en er 8000km mee gereden. Probleemloos wel te verstaan. Het enige probleem wat ik nu heb is dat ik hopeloos verliefd ben op de auto. We zijn wezen kamperen in Normandië. Heerlijk daar gereden op GPL (en een tank met Euro95 E10, zie vraag elders) over de bochtige weggetjes, raampjes open en iedere keer die heerlijk motor te horen! Kortom, dit is een auto voor het leven.... Hij mag nooit meer weg!
Enige wat ik wil veranderen is de achtervering. Met volle bepakking hangt hij erg laag achter (dakkoffer + kofferbak vol met o.a. de waard tent van 45kg). Op zich raakte de band de wielkast niet maar dat moet anders. Ga dus maar eens buurten om achter zwaardere vering te laten monteren.
![[Afbeelding: IMG_2728.jpg]](http://i835.photobucket.com/albums/zz278/Joffiplay/IMG_2728.jpg)
![[Afbeelding: L1010399-3.jpg]](http://i835.photobucket.com/albums/zz278/Joffiplay/L1010399-3.jpg)