Na een jaar al in het bezit te zijn van een 940 estate, wordt het eens tijd om mijzelf en mijn volvo voor te stellen.
Mijn naam is Ben Koenen en ik woon in Mijnsheerenland in de hoeksche waard.
In het dagelijks leven ben ik binnenvaartschipper met een eigen bedrijf.
In mijn vrije tijd (Ik werk 14 dagen en ben dan 14 dagen vrij) sleutel ik graag aan mijn volvo, en ben ik werkzaam als vrijwilliger bij de plaatselijke brandweer.
Mijn Volvo historie is 6 jaar geleden begonnen met mijn eerste volvo ; een 440.
Tegelijkertijd met deze volvo kocht ik mijn eerste hobby auto ; een 340 variomatic.
Na deze 340 volgden er nog 3, waaronder een zeldzame diesel.
Via een kennis hier op het dorp ben ik aan mijn huidige volvo gekomen ; de 940 estate.
De auto 1 jaar geleden gekocht voor 750 euro, met 340 000 km op de klok.
Eigenlijk heb ik deze volvo gekocht als hobby auto, maar na de eerste week bleek al heel gauw dat dit onze familie auto ging worden.
Mijn vrouw vond de auto geweldig rijden, en ik ook !
Hij is uit 1994, een polar .
motor is een ongeblazen B230 FD, met een M47 5 versnellingsbak.
Er staat nu 365 000 km op de teller.
Besloten om dus het achterstallige onderhoud versneld uit te gaan voeren...
Wat is er allemaal aan de volvo gebeurd ;
- distrubutieriem en spanrol vernieuwd,
- dynamo vernieuwd,
- onsteking vernieuwd, (bougies,kabels, verdeelkap, en verdeler)
- krukaskeerring en koppelingsplaten vernieuwd,
- remschijven en remschoenen voor vernieuwd,
- wiellager rechtsvoor vernieuwd,
- fuseekogels voor vernieuwd,
- kleppen gesteld, dit was helemaal niet nodig stond nog steeds op de goede waarden.
- natuurlijk de standaard dingen zoals smeerolie en filter wisselen, versnellingsbak ververst, remolie ververst.
En dan nog de volgende zaken om de volvo wat te verfraaien ;
koplampwissers geplaatst
originele volvo CR -905 en cd wisselaar geplaatst
binnenverlichting met leeslampjes geplaatst,
gewone grille vervangen door een turbogrille,
bagagerek geplaatst,
extra volvo meters in een middenconsole van een 780 geplaatst.
oliedruk, olietemperatuur, en voltage.
econometer in het dashboard onder de toerenteller geplaatst,
luxe middenarmsteun met bekerhouders uit een 960 geplaatst,
zwart lederen interieur met elektrische bestuurdersstoel geplaatst,
volvo rubberen vloermatten
achterklepspoiler geplaatst,
de gekrompen, verkreukelde deurpanelen verwisseld voor strakke exemplaren,
derde remlicht geplaatst,
pennebakje gescoord en geplaatst,
elektrische, verwarmde buitenspiegels geplaatst,
schakelaar met timer voor achterruit en spiegelverwarming geplaatst,
originele volvo dakdragers,
reflecterende bumperstriping aangebracht,
volvo draco velgen eronder.
Wat gaat er nog gebeuren ;
De oliedrukmeter wisselen voor een exemplaar tot 5 bar. (deze heb ik al gekocht, zit te wachten op de postbode).
Reden ; een 230 blok heeft meer oliedruk als 2 bar, de verkeerde meter geplaatst...
De 0-3 bar uitvoering zet ik binnenkort dus weer te koop...
uitlaat vernieuwen. De aansluiting op de katalysator lekt iets, pak gelijk alles maar aan.
schokbrekers achter vernieuwen, hij deint iets teveel van achteren.
Dan nu de plaatjes ;
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3713.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3714.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3715.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3716.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3718.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3717.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3712.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3711.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3710.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3708.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3707.jpg
Groeten,
Ben
Mijn naam is Ben Koenen en ik woon in Mijnsheerenland in de hoeksche waard.
In het dagelijks leven ben ik binnenvaartschipper met een eigen bedrijf.
In mijn vrije tijd (Ik werk 14 dagen en ben dan 14 dagen vrij) sleutel ik graag aan mijn volvo, en ben ik werkzaam als vrijwilliger bij de plaatselijke brandweer.
Mijn Volvo historie is 6 jaar geleden begonnen met mijn eerste volvo ; een 440.
Tegelijkertijd met deze volvo kocht ik mijn eerste hobby auto ; een 340 variomatic.
Na deze 340 volgden er nog 3, waaronder een zeldzame diesel.
Via een kennis hier op het dorp ben ik aan mijn huidige volvo gekomen ; de 940 estate.
De auto 1 jaar geleden gekocht voor 750 euro, met 340 000 km op de klok.
Eigenlijk heb ik deze volvo gekocht als hobby auto, maar na de eerste week bleek al heel gauw dat dit onze familie auto ging worden.
Mijn vrouw vond de auto geweldig rijden, en ik ook !
Hij is uit 1994, een polar .
motor is een ongeblazen B230 FD, met een M47 5 versnellingsbak.
Er staat nu 365 000 km op de teller.
Besloten om dus het achterstallige onderhoud versneld uit te gaan voeren...
Wat is er allemaal aan de volvo gebeurd ;
- distrubutieriem en spanrol vernieuwd,
- dynamo vernieuwd,
- onsteking vernieuwd, (bougies,kabels, verdeelkap, en verdeler)
- krukaskeerring en koppelingsplaten vernieuwd,
- remschijven en remschoenen voor vernieuwd,
- wiellager rechtsvoor vernieuwd,
- fuseekogels voor vernieuwd,
- kleppen gesteld, dit was helemaal niet nodig stond nog steeds op de goede waarden.
- natuurlijk de standaard dingen zoals smeerolie en filter wisselen, versnellingsbak ververst, remolie ververst.
En dan nog de volgende zaken om de volvo wat te verfraaien ;
koplampwissers geplaatst
originele volvo CR -905 en cd wisselaar geplaatst
binnenverlichting met leeslampjes geplaatst,
gewone grille vervangen door een turbogrille,
bagagerek geplaatst,
extra volvo meters in een middenconsole van een 780 geplaatst.
oliedruk, olietemperatuur, en voltage.
econometer in het dashboard onder de toerenteller geplaatst,
luxe middenarmsteun met bekerhouders uit een 960 geplaatst,
zwart lederen interieur met elektrische bestuurdersstoel geplaatst,
volvo rubberen vloermatten
achterklepspoiler geplaatst,
de gekrompen, verkreukelde deurpanelen verwisseld voor strakke exemplaren,
derde remlicht geplaatst,
pennebakje gescoord en geplaatst,
elektrische, verwarmde buitenspiegels geplaatst,
schakelaar met timer voor achterruit en spiegelverwarming geplaatst,
originele volvo dakdragers,
reflecterende bumperstriping aangebracht,
volvo draco velgen eronder.
Wat gaat er nog gebeuren ;
De oliedrukmeter wisselen voor een exemplaar tot 5 bar. (deze heb ik al gekocht, zit te wachten op de postbode).
Reden ; een 230 blok heeft meer oliedruk als 2 bar, de verkeerde meter geplaatst...
De 0-3 bar uitvoering zet ik binnenkort dus weer te koop...
uitlaat vernieuwen. De aansluiting op de katalysator lekt iets, pak gelijk alles maar aan.
schokbrekers achter vernieuwen, hij deint iets teveel van achteren.
Dan nu de plaatjes ;
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3713.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3714.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3715.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3716.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3718.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3717.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3712.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3711.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3710.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3708.jpg
http://i1065.photobucket.com/albums/u381...M_3707.jpg
Groeten,
Ben
Volvo 940 Polar Estate 1994 363000 Km 230 FD M47
Volvo 340 1988 CVT
Volvo 340 1988 CVT