Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Misschien heeft hij de auto al een tijd maar heeft hij om de verkoop wat "aantrekkelijker" te maken hem een week of drie geleden een "upgrade" gegeven...?
Maar geloofwaardiger wordt zijn verhaal iig niet...
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Wel een mooi apparaat zeg!

Maar ik denk eerder dat hij uit '93 komt ja
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Arjan. schreef:Misschien heeft hij de auto al een tijd maar heeft hij om de verkoop wat "aantrekkelijker" te maken hem een week of drie geleden een "upgrade" gegeven...?
Maar geloofwaardiger wordt zijn verhaal iig niet...
Een upgrade naar 1983 :lol:
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Yellow240 schreef:Een upgrade naar 1983 :lol:
Iets mis met '83-ers? Tsss
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Hahaha

Ik bedoel er natuurlijk de zogenaamde "belastingvrij-upgrade" mee. Hier in de buurt staat een witte 240 Polar. Best een leuk ding, zwarte Virgo's eronder. Kenteken van een '78-er, dus overduidelijk omgekat. Blijf het jammer vinden dat mensen dat doen.
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Ik mag hem bellen als ik 4000 euro klaar heb liggen, mwoaah....
Miss maar eens foto's van paravan, motor en chassisnummer vragen.
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
En ook de 740's worden weer omgekat:
http://link.marktplaats.nl/564646841
Men neme een 1990'er 740 en kat 'm om naar een 86'er: wel nog het oude type dashboard (in 1991 kreeg de 740 het 940-dashboard), maar wel het nieuwe front (in dit geval van een 740 Turbo/GLT/940) en achterlichten + bumpers etc en nog wat kleine (interieur)details die bij een 90'er horen. Volgens mij staat er op de achterklep zelfs nog "740 Turbo Intercooler"... :') Oftewel: ultra dik omgekat, want een 86'er kan je niet zomaar "even" voorzien van het nieuwe front en achterlichten.
Berichten: 909
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2005
het is niet zo heel moeilijk. Die lichten passen wel achter. en voor is het niet zo heel moeilijk. Spatborden lichten motorkap gril en klaar ben je.
Het is wel gedaan hoor.
Maar ik ga er geen geld op zetten dat dit bij deze ook zo is.
een blik onder de motorkap gaat je waarschijnlijk mer vertellen.
Ben wel benieuwd hoeveel "wat werk" is.
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
29 June 2012, 11:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 June 2012, 12:15 door BartWillem.)
Iemand van de 700-vereniging heeft het ook ooit getracht te doen, maar die is ermee gestopt omdat het nogal veel werk bleek te zijn. En dat klopt ook, want onderhuids zit er veel grotere verschillen in dan in eerste instantie lijkt. Zo zijn de bumperbevestigingen anders, de voorschermen hebben een andere maat (er zit immers andere knipperlichten in en ook de motorkap is anders) en ook diverse boutgaten zitten op een hele andere plek. Om e.e.a. te laten passen is onderhuids dus laswerk nodig.

Zelfs de Hauser bumperkit van een oude type 740 past niet op een nieuw type 740 omdat er veels teveel verschil in zit.

Het stomme is: de Hauser voor- en achterbumper van het nieuwe type passen wel weer met kleine aanpassingen op het oude type.
Maar goed: gezien 't feit dat eerdergenoemde 740 op Marktplaats wel erg veel details heeft van een 90'er lijkt het me sterk dat 'ie "netjes" is omgebouwd. Sterker nog: volgens de RDW zou het om een B230K (wat weer niet rijmt met het turbo-interieur en achterklep-badges) moeten gaan en heeft 't ding ook nog een allang verlopen APK.
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
BartWillem schreef:Iemand van de 700-vereniging heeft het ook ooit getracht te doen, maar die is ermee gestopt omdat het nogal veel werk bleek te zijn. En dat klopt ook, want onderhuids zit er veel grotere verschillen in dan in eerste instantie lijkt. Zo zijn de bumperbevestigingen anders, de voorschermen hebben een andere maat (er zit immers andere knipperlichten in en ook de motorkap is anders) en ook diverse boutgaten zitten op een hele andere plek. Om e.e.a. te laten passen is onderhuids dus laswerk nodig.
Zelfs de Hauser bumperkit van een oude type 740 past niet op een nieuw type 740 omdat er veels teveel verschil in zit.
Het stomme is: de Hauser voor- en achterbumper van het nieuwe type passen wel weer met kleine aanpassingen op het oude type. 
Maar goed: gezien 't feit dat eerdergenoemde 740 op Marktplaats wel erg veel details heeft van een 90'er lijkt het me sterk dat 'ie "netjes" is omgebouwd. Sterker nog: volgens de RDW zou het om een B230K (wat weer niet rijmt met het turbo-interieur en achterklep-badges) moeten gaan en heeft 't ding ook nog een allang verlopen APK.
"Lijkt me sterk is" al wat genuanceerder dan je vorige post....."Oftewel: ultra dik omgekat""...
Als je het niet 100% zeker weet vind ik het wel tendentieus om , omgekat, te roepen zonder bewijs.
Volvo 244 DL 1974