Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
1 May 2012, 20:40
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 May 2012, 20:52 door Jeroen V.)
Zo ik heb inmiddels een vervangend blok gevonden :-).... Een b20 met afgedraaid vliegwiel, d-as en vergrote kleppen met harde zetels. Erg benieuwd hoe deze setup gaat lopen in combi met de 32/36. Net even de benodigde pakkingen besteld en misschien dit weekend wisselen. Zal proberen wat foto's te maken.
-edit ik weet alleen niet welk type b20 het is, nummer welke erop staat is 8250 en 87210 iemand een idee waar ik dit kan checken?
-edit2 Het nieuwe blok heeft een D-as, huidige blok een tt3. Zou hier veel verschil in zitten? Of lekker de D laten zitten en de tt3 verkopen???
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Jeroen V schreef:Zo ik heb inmiddels een vervangend blok gevonden :-).... Een b20 met afgedraaid vliegwiel, d-as en vergrote kleppen met harde zetels. Erg benieuwd hoe deze setup gaat lopen in combi met de 32/36. Net even de benodigde pakkingen besteld en misschien dit weekend wisselen. Zal proberen wat foto's te maken.
-edit ik weet alleen niet welk type b20 het is, nummer welke erop staat is 8250 en 87210 iemand een idee waar ik dit kan checken?
-edit2 Het nieuwe blok heeft een D-as, huidige blok een tt3. Zou hier veel verschil in zitten? Of lekker de D laten zitten en de tt3 verkopen???
ik denk dat TT je wel kan vertellen wat het verschil is tussen TT3 en D... Ik heb een B20 met D een grotere kleppen, die deed het met een 32/36 set prima, alleen dorstig.. waar heb je dat set vandaan als ik vragen mag?
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Ik zal Ben even een mailtje sturen. Set kwam voorbij op MP, iemand uit Nieuwegein. Erg vriendelijke man, had tevens een HY busje in de werkplaats staan, ook erg leuk!!
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Dit weekend was het zover, het oude blok verwijderd en het "nieuwe" B20 blok erin. Eigenlijk liep het allemaal zeer gesmeerd. Een paar kleine dingen welke wat minder gingen maar geen drama's gelukkig. Enige is dat de motor temp wat aan de hoge kant is als hij stationair loopt (tijdens het rijden is deze wel ok) maar daar komen we weer uit.
Voor nu heb ik de d-as laten zitten en wil deze tzt vervangen voor de tt3 uit de b18, maar mede om wat vergelijking te hebben gaat dit op een later tijdstip gebeuren.
Plaatje bij het praatje:
Voorbereidend werk (mede dankzij mijn vriendin is het allemaal erg soepel verlopen):
erg handig een evenaar:
takelen maar:
bijna:
victorie:
Terugreis verliep erg soepel en ben al best tevreden met de prestaties, ik hoor wel de kleppen tikken (gesteld op 0.5 koud) weet niet of dit bij een b20 blok hoort. Het kunnen natuurlijk ook de distributietandwielen zijn, deze zijn van staal en schijnen ook wat meer geluid te geven.
Voor nu dus lekker hobbelen.
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Zo Dat zijn wel de leukere klusjes!
Zo te zien heb je ook nog een uitlaatspruistuk wat uitkomt in een enkele uitlaat pijp, als je deze zou vervangen door een met een dubbele uitgang boek je ook een hoop vooruitgang! en hier is redelijk goed aan te komen.
Dan kom je helemaal snel uit de startblokken :wink:
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Nice. Paar cc's meer voor een paar pk's extra is altijd goed. De stalen distri wielen zijn inderdaad wel luidruchtig, had ze ook in m'n 142 en die hoorde je goed ja.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
frox schreef:Zo Dat zijn wel de leukere klusjes!
Zo te zien heb je ook nog een uitlaatspruistuk wat uitkomt in een enkele uitlaat pijp, als je deze zou vervangen door een met een dubbele uitgang boek je ook een hoop vooruitgang! en hier is redelijk goed aan te komen.
Dan kom je helemaal snel uit de startblokken :wink:
ja was zeker een leuk klusje, vooral als het de moeite waard blijkt te zijn :-) Bij het blok zat ook een 4-1 spruitstuk met een aansluitstuk naar de rest van de simons.
Klinken die stalen distr. tandwielen een beetje als het getik van kleppen? Ik heb de kleppen gesteld op 0.5 koud. Het is een b20b maar met een b20e (d-as) nokkenas en hier staat volgens mij 0.5 voor.
Nu eerst de elektrische aansluiting van de elektrische fan uitzoeken (zat ook bij het blok). Als de koeling eenmaal goed werkt ga ik aan de slag met het plaatsen van mijn "oude" tt3 as.
Er blijft genoeg te doen gelukkig ;-)
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ja klinken wel een beetje als rammelende kleppen.
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Jeroen V schreef:ja was zeker een leuk klusje, vooral als het de moeite waard blijkt te zijn :-) Bij het blok zat ook een 4-1 spruitstuk met een aansluitstuk naar de rest van de simons.
Ooh in dat geval heb ik niks gezegd :wink:
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Ik heb vanmorgen even gekeken hoe de vloeistof eruit ziet en deze ziet er ok uit, dus niet bruin (nou heel klein beetje).
Als ik de motor stationair laat lopen ziet de meter er zo uit (tijdens het rijden zakt hij een ietwat tot net recht van het witte blokje):
Ik heb even een thermometer in de radiator gestopt om te kijken hoe warm het eigenlijk wordt:
Na een minuut of vijf stationair is de temp opgeklommen tot 82gr. boven in de radiator, onderste slang voelt koel aan.
Lijkt mij dus dat ik geen probleem heb :-).
Maar het is wel raar dat de meter zover uitslaat vergeleken met het b18 blok.