Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Project Volvo 244 1981 2.3 D6 gestopt
#1
Na de zoveelste teleurstelling voor wat betreft het werk wat er nog aan het carrosserie aan zit te komen hebben we vandaag de knoop doorgehakt: We stoppen er mee.
Er zitten heel wat man uren in van mijn zoon en als we alles van te voren hadden geweten hadden we er niet aan moeten beginnen.
Het is niet anders, geen spijt, we hebben er van geleerd....
Zaterdag beginnen we aan de sloop van de D6. We hebben besloten alle goede onderdelen eruit te halen en te verkopen.
Zoals de lopende motor, versnellingsbak met overdrive, en veel meer. Carrosserie heeft maar een paar goede delen.
Zodra ik overzicht heb van wat er allemaal is maak ik foto's en zal dan een advertentie op het forum zetten en ook op MP.
Als er iemand interesse heeft in de motor en hem nog wil horen lopen dan kan dat nog, stuur maar een PB tje.
Jammer, ik had 'm graag op de weg gehouden en lekker in willen rijden..
[Afbeelding: diesel1n.jpg]
(Advertentie motorblok staat inmiddels op forum en MP)
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 /  Eerdere Volvo's :  240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Antwoord
#2
Zonde dat jullie er mee gestopt zijn, heb je topics over jullie vorderingen regelmatig gevolgd en had verwacht dat jullie inmiddels wel rond reden. Jullie waren erg goed bezig!
Wat voor carrosserie werk moet er allemaal nog gebeuren?

Staat trouwens 2.3 motor maar moet volgens mij 2.4 zijn.
Antwoord
#3
Bedankt Paul .Ja het is vreselijk jammer maar er was al zoveel aan gelast en nu kwam er nog meer laswerk aan dat mijn zoon zich ernstig afvroeg of de auto nog wel veilig zou zijn, een gatenkaas bleek het te zijn.
Tegenvaller en groot leermoment. Ik had zelf ook gehoopt er binnenkort onderhand eens in te mogen rijden.
Motorisch was hij helemaal klaar op wat fijnafstelling na. In goed overleg hebben we besloten te stoppen en hem in onderdelen te verkopen. Er is al het een ander uitgehaald en losgemaakt nu, triest gezicht hoor :-(
En je hebt gelijk, het is een D24 dus 2.4! Foutje
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 /  Eerdere Volvo's :  240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Antwoord
#4
Ik zit in hetzelfde schuitje, ook niet meer te redden, wordt nu ook compleet gedemonteerd.
Als je eenmaal aan het graven gaat zie je er op gegeven moment geen gat (of juist teveel) meer in en dan moet je de beslissing nemen hoe 'rot' die ook is.
Sterkte met het verlies.
Gaat er wel weer een 240 komen of ben je er klaar mee?
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#5
Hallo Black Moose,
Dankjewel voor je medeleven. Had jou wagen nog bewonderd tijdens de Wintertrial. Wij reden toen met de Polar, die hebben we gelukkig nog. De volgende opknapper zou echt in een veel betere staat moeten zijn dan deze bleek te zijn.
Om dat het meeste werk voor mijn zoon is en hij nog twee projecten heeft staan , welliswaar VW's en geen Volvo's durf ik hem dat even niet aan te doen. Misschien later weer eens een keer?
Op een gegeven moment wordt het inderdaad net even te veel vandaar ons besluit. Jij omschrijft het precies goed ;-)
Jij ook sterkte, moet ook pijn doen, zitten heel wat uren en liefde in...
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 /  Eerdere Volvo's :  240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Antwoord
#6
he pluk,
ik heb een uit californie zelf geimporteerde 245 turbo zwart met airco staan op nederlands kenteken en doe er helemaal niets mee,
is puntgaaf en heeft de allerbeste antiroestbehandeling gehad . remmen banden en stuurcilinder vervangen en in orginele kleur overgespoten.
de koelman
Antwoord
#7
Citaat:ik heb een uit californie zelf geimporteerde 245 turbo zwart met airco staan op nederlands kenteken en doe er helemaal niets mee,
Hmmm, laat ik daar nou net naar op zoek zijn?
Mocht je er echt niets mee doen, dan heb ik zeer zeker interesse; kan de V70 een keer weg.
Je kan me altijd benaderen via PB of ander via mail (rpostema @ gmail . com)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dieselpomp vervangen Volvo 244GLE 2.4 D6 1983 h.vdweetering 3 10.252 22 March 2015, 13:17
Laatste bericht: h.vdweetering
  engine swap D24 D24TIC '78 volvo 245 240diesel 30 39.316 6 February 2011, 13:53
Laatste bericht: patrick2wd
  Clio versus Volvo. ( niet eerlijk, maar toch...) Ik Rol 1 3.080 5 December 2010, 15:30
Laatste bericht: 242-turbo
  inbouw 240 diesel blok uit '90 in volvo 244 GJ244D6 16 16.597 23 December 2009, 01:56
Laatste bericht: 240diesel

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)