Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1983 240GL | B230FK + M90 to come
Volvo 142 B23 schreef:Ziet er chique uit. Baksteun is ook netjes geworden zo. Zou et ook werken met een m46 baksteun?

Alles kan en alles is passend te maken. Geen idee hoe een M46 steun er uit ziet.. ik heb het gedaan met de spullen die ik heb/had.

Mijn steun zag er zo uit als de 2e van rechts:

[Afbeelding: 1375920_718260651522194_1289175733_n.jpg]
Antwoord
Gisteren voor het eerst een testrit kunnen maken met de 240 + M90 Smile

Loopt prima door en heb nog geen trillingen kunnen ontdekken. Ik heb hem echter nog niet boven de 100 km/h gehad, dit moet nog even op zich laten wachten. Denk wel dat mijn topsnelheid een behoorlijk stuk hoger gaat liggen, want die 5e versnelling is lang!

Wel heb ik een vreemd probleem met de voeding naar de bobine (bruine 12v+ draad) hier komt alleen stroom op te staan met de sleutel op stand 3 (|||). Draad loopt via de starterbendix naar draad 15 op het contactslot. Ik verdenk de bendix, aangezien het contactslot goed is (doorgemeten). Ik denk dat ik maar gewoon een losse relais er aan knup om ook toekomstige problemen te voorkomen. Ik had nu even tijdelijk de bobine rechtstreeks gevoed vanaf de accu, dit was gelijk starten en lopen.

Binnenkort de boel maar verder afbouwen. Pook monteren incl. pookhoes (alcantara Tongue) en de achteruitrijverlichting fixen vanaf de automaat kabelboom. Daarna maar eens serieus verder bezig met de telleraandrijving!
Antwoord
Dat zal komen omdat je auto in 1983 nog een bobine met voorschakelweerstand had. Die bobine kreeg dan tijdens het starten 12V via het startmotorrelais, en op stand II via een weerstand, dat was dan 9V geworden. ALs je die weerstand nog kan vinden op het schutbord, zit daar ergens de 12V draad vanaf het contactslot op.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Dat zal komen omdat je auto in 1983 nog een bobine met voorschakelweerstand had. Die bobine kreeg dan tijdens het starten 12V via het startmotorrelais, en op stand II via een weerstand, dat was dan 9V geworden. ALs je die weerstand nog kan vinden op het schutbord, zit daar ergens de 12V draad vanaf het contactslot op.

Top! Ik heb het probleem gevonden:biggrin:

Wist niet dat er zo'n voorschakelweerstand nodig was. Kon deze ook niet echt terug vinden op de schema's van Volvo... sowieso, wat zijn dat een onleesbare schepsels...
Wat het probleem was?:

[Afbeelding: 15697227944_5e6262cc0e_z.jpg]

En daar ben je dan 3 uur naar op zoek op je vrije zaterdag:boom:
Antwoord
Heel leuk project om t volgen. Wat was er mis met de v40 koppelingscilinder, waarom werkte dit niet?

groetjes
Antwoord
ingmar schreef:Heel leuk project om t volgen. Wat was er mis met de v40 koppelingscilinder, waarom werkte dit niet?

groetjes

Ingmar,

De koppelingscilinder was te lang en het reservoir kwam tegen de rembekrachtiger aan. Helaas, het was te mooi om waar te zijn.

Gisteravond trouwens nog even met de arduino aan de gang geweest. Er moet nog iets aan de code gedaan worden, zodat de elektromotor stopt met draaien als de hall sensor geen signaal krijgt (auto stil staat). Ik heb geprobeerd om mezelf te verdiepen in de (CC+?) code taal, maar dat gaat hem niet worden. Doe mij maar mechanica, dan zie ik tenminste wat er gebeurt Smile
Voor de rest is het bijna klaar, op een koppeling tussen de tellerkabel en de elektromotor na. Dan nog zien waar ik het geheel ga monteren, het lijkt me verstandig om dit in de auto te doen ivbm vocht e.d.
Antwoord
Ik heb deze v40 cilinder ook in mijn amazon gemaakt. Ben benieuwd of het werkt.

De aandrijfas die je zelf hebt ingekort is niet gebalanceerd. Dit zou ik wel laten doen. Als je nog lang wilt doorrijden met deze bak. Richten is niet hetzelfde als balanc eren.
Antwoord
ingmar schreef:Ik heb deze v40 cilinder ook in mijn amazon gemaakt. Ben benieuwd of het werkt.

De aandrijfas die je zelf hebt ingekort is niet gebalanceerd. Dit zou ik wel laten doen. Als je nog lang wilt doorrijden met deze bak. Richten is niet hetzelfde als balanc eren.

Zolang ik niks voel trillen vind ik het best Wink
Antwoord
http://www.classicswede.co.uk/Clutch_mas...07173.aspx
Antwoord
Arn02 schreef:http://www.classicswede.co.uk/Clutch_mas...07173.aspx

Ja die mastercilinder heb ik nieuw liggen. Had iemand hierin interesse? Kan eventueel tegen die prijs worden overgenomen.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 801 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 65.427 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
Star Volvo 240GL foto dump? (extra zwoel verhaal) lowekeenyo 3 4.179 15 February 2017, 11:29
Laatste bericht: Yellow240
  volvo 244 turbo intercooler 1983 jag81 2 3.112 13 March 2014, 20:11
Laatste bericht: jag81
  Volvo 245GL 1983 net uit Zweden job245 159 83.063 10 February 2014, 23:35
Laatste bericht: job245
  Mijn groene 144 uit 1973 en ik (uit 1983) Mr.C 72 35.808 6 November 2013, 19:04
Laatste bericht: Dopski
  Ik en mijn witte Volvo 240 1983 Wittelimo 8 6.684 29 July 2013, 00:02
Laatste bericht: Wittelimo
  Volvo 240 GL 1983 sedan joop240uden 5 4.422 18 March 2013, 17:03
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Even voorstellen....Jochem en zijn 240 Estate Turbo (1983) jvdklei 21 10.845 2 March 2013, 15:13
Laatste bericht: skidje
  Nieuwe aanwinst Volvo 244 GL D6 automaat 1983 Robert Haven 30 15.665 1 May 2011, 21:03
Laatste bericht: Robert Haven

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)