Berichten: 569
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
Zijn er verschillende BW35's in omloop? is de overbrenging altijd gelijk?
In een Amazon met 90pk zit dus dezelfde bak als in een Rover SD met V8?
Ik heb begrepen dat er verschillende kleurcodes van de typeplaatjes op de bakken zijn maar kan nergens duidelijk vinden wat de verschillen zijn. heeft iemand een linkje?
Wat mag een gereviseerde BW35 kosten?
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
22 March 2012, 21:07
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 March 2012, 21:23 door Marc1970.)
Er zijn heel veel verschillende BW35's. Ik tel al 8 verschillende kleuren plaatjes op een oude Diagnostic Chart (1969 t/m 1973, USA models), ik denk dat je die Chart op volvoamazonpictures.se wel kan vinden.
Er is volgens mij maar 1 aanbieder van BW35's (wimbo) dus daar zal je de prijs moeten opvragen. Ik ben benieuwd, ws. 500+ euro.
-edit- De verschillen in schakelmoment van al die bakken vind ik minimaal, hooguit 5 km/h eerder of later.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
In mijn zoektocht naar info heb ik op het volvokv forum wel wat gevonden/geleerd:
Zie mijn vraag topic
Verschillende BW35 automaatbakken
Eindoverbrenging is uiteindelijk 1 op 1.
Verder een interessant topic in dezen:
BW35 automaat verschillen
Waarin te lezen is dat je voor een gereviseerde BW35 ongeveer 1050 euro moet achterlaten en er nogal wat verschillen zijn, dus dat het op kan lopen tot 2000 euro voordat het in orde is.
De BW35 schijnt niet erg robuust te zijn, dus veel langer dan 150.000 gaat hij daarna niet mee (van horen zeggen).
Mijn persoonlijke mening: Je kunt als je dit soort budgetten hebt beter meteen een AW71(L) plaatsen. Rijdt ook nog een stuk beter.
Berichten: 569
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
Tot zover begrijp ik dat de verschillen enkel zitten in de torque converter. blauw plaatje voor een 6 cilinder en een geel plaatje voor de 4 cilinders (als we binnen Volvo blijven) Iemand dit deze conclusie kan bevestigen?
Een AW conversie is wel mooi maar voor een purist taboe.
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
7EN light buff (wat is dat?), 5EN do blauw, 13EN grijs, 211 geel, 15EN li blauw, 9EN rood, 325 knalgroen, 319 li groen, 321 grijs, 351 oranje, 323, li blauw. Ik kan wel verdergaan met het overtypen van die Chart maar je kan hem beter zelf gaan bekijken.
Het schakelmoment zit denk ik ook in de verschillende kleppenhuizen en veertjes en balletjes die daarin zitten. Het tandwielgedeelte is denk ik hetzelfde in alle gevallen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969