Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo Amazon komt "de witte" vergezellen
Boele schreef:Heb je Hammerite in een knikkerbus? Wist niet eens dat het bestond. Een potje van 12euro met een kwastje wordt ook erg netjes. Als je een beetje Owatrol toevoegt, trekt het nog mooier strak is mijn ervaring. Bij verven wordt de laag wel een stukje dikker.

Ik vind het er niet verkeerd uit zien overigens! Ga je met GT naafkappen rijden, of met de wieldoppen erop? Ik vind zonder altijd wel stoer,

Ik heb nog niet nagedacht over doppen of kapjes. Hopelijk zitten er vandaag bandjes om en weet ik of ze rijdbaar zijn. Kapjes wel leuker dan doppen idd.
Antwoord
Jeroen V schreef:Ik heb nog niet nagedacht over doppen of kapjes. Hopelijk zitten er vandaag bandjes om en weet ik of ze rijdbaar zijn. Kapjes wel leuker dan doppen idd.

Komen soms wel goedkoop voorbij, tot die tijd kan je natuurlijk zo je doppen over tikken, al zal de lak wel beschadigen tov poedercoat
Groeten, Boele
Antwoord
Citaat:Ik ben benieuwd waar jij op uit gaat komen en hoor dit graag

Zodra ik de auto terug heb en de Carb gemonteerd heb zal ik mijn bevindingen posten.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
Net even oppad geweest om een setje rubber te laten plaatsen...... Helaas nog niet gelukt. Het ventiel gat bleek bij drie velgen te groot voor het standaard ventiel, bandenverkoper had geen grotere maten. Opzoek naar iemand welke deze wel verkoopt, gevonden maar hij vertelde me dat deze velgen niet geschikt zijn voor tubeless banden maar alleen met binnenband gemonteerd kunnen worden. Daar gaat mijn goede banden deal :-(

Wat denken jullie, ik heb op mijn ama nu de standaard velgen liggen en op de band staat tubeless:
[Afbeelding: tubeless.jpg]

"Nieuwe" velgen zijn gelijk aan origineel maar verbreed, zou toch moeten kunnen dan????
[Afbeelding: velg.jpg]

Wat te doen??
Antwoord
Het gaat om het randje... Ik zou er gewoon tubeless banden omheen lepelen, gaat het goed, dan heb je mazzel, anders binnenbanden kopen.

In de velgen met grote ventielgaten moet je schroefventielen hebben. Raar dat de bandenboer die niet heeft.
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Het gaat om het randje... Ik zou er gewoon tubeless banden omheen lepelen, gaat het goed, dan heb je mazzel, anders binnenbanden kopen.

In de velgen met grote ventielgaten moet je schroefventielen hebben. Raar dat de bandenboer die niet heeft.

Nou bandenboer is een groot woord, twijfel zelf of ik ze daar wel moet kopen. Bedrijfje is een beetje..... nou ja je-weet-wel.

Ik heb eens gehoord dat als je tubeless banden plaatst op een "binnenband" velg deze er ook af kan floepen??

Maar goed ik heb Dries even gemaild en hoop dat hij hier ervaring uit eerste hand mee heeft.
Antwoord
Juisten, en dan niet je lasnaad, maar de rand die je band normaal gesproken opsluit. (de plop die je hoort als de bandenboer de banden oppompt).

Achtergrond info:
http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg4.html

Maar zonder die rand zouden tubeless banden ook goed moeten passen.
Ervaring: http://mgaguru.com/mgtech/wheels/wl106.htm.
Of het gevaarlijk is weet ik niet, kan met iets indenken met zachte banden haaks de bochtom en vlot parkeren.

Dus nog steeds een redelijk goeie deal als je bijbehorende ventielen kan vinden.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Juisten, en dan niet je lasnaad, maar de rand die je band normaal gesproken opsluit. (de plop die je hoort als de bandenboer de banden oppompt).

Achtergrond info:
http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg4.html

Maar zonder die rand zouden tubeless banden ook goed moeten passen.
Ervaring: http://mgaguru.com/mgtech/wheels/wl106.htm.
Of het gevaarlijk is weet ik niet, kan met iets indenken met zachte banden haaks de bochtom en vlot parkeren.

Dus nog steeds een redelijk goeie deal als je bijbehorende ventielen kan vinden.

Thanks! Die ventielen zijn wel te vinden dus dat gaat goed komen. Na het lezen van het ervaringsartikel lijkt het me wel te kunnen en zeker gezien het feit dat ik al een tijdje met tubeless banden rij op standaard ama velgen (is er een manier om zonder de band te lichten te zien of mijn oude banden toch niet stiekem voorzien zijn van een binnenband?)

Duidelijke taal:
Safety rims are intended to keep a tire on the rim for a while if run with very low air pressure, so you might have a chance to drive it a little way on a nearly flat tire to get service help. There was an auto safety series show on TV some years ago demonstrating that a car might be driven up to 5 miles at 5-mph on a flat tire (if you have enough patience to stay slow). The totally flat tire will eventually come loose from the rim even with a safety rim. Having a tube inside will make no difference if it goes to zero air pressure.
Antwoord
Waar de band invalt heet de 'hump', die zit meest aan 1 kant en je kan hem van buitenaf ook zien zitten (bij een stalen velg dan). Waar de hump aan de binnenkant zit, is het een deuk aan de buitenkant.

Het ventiel van een binnenband kan je ook wel herkennen, ze hebben geen klemrand (oftewel ze blijven in het gat hangen dankzij de bandendruk van achteren). Een tubeless ventiel blijft van zichzelf in de velg zitten.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Waar de band invalt heet de 'hump', die zit meest aan 1 kant en je kan hem van buitenaf ook zien zitten (bij een stalen velg dan). Waar de hump aan de binnenkant zit, is het een deuk aan de buitenkant.

Het ventiel van een binnenband kan je ook wel herkennen, ze hebben geen klemrand (oftewel ze blijven in het gat hangen dankzij de bandendruk van achteren). Een tubeless ventiel blijft van zichzelf in de velg zitten.

Ventielen welke nu onder de ama gebruikt worden zijn dan lijkt me van het tubeless type. Misschien morgen met de goede ventielen onder de arm nogmaals naar de banden-keizer.. Zag dat Dries het goede soort verkoopt.

Komt het allemaal dan toch nog goed :-)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 41 4.704 11 uren geleden
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 352 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.704 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 800 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 219.983 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.890 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 65.311 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.630 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.782 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.237 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)