Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
2 March 2012, 17:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 March 2012, 18:02 door Jeroen V.)
edwin schreef:Volgens mij zijn dat gewoon velgen van Mangels...
http://www.google.nl/search?q=mangels&hl...40&bih=688
Lijkt er op, ga opzoek of er ergens een leuk setje tweedehands op mij ligt te wachten....
@edwin, ik had je een tijdje geleden nog een pm toe doen komen. We hebben het op de vkv borrel gehad over een simpele manier om de voorkant van de ama naar beneden te brengen maar weet niet meer precies hoe. Hoor dit graag nog even van je. Wel handig om te testen of ik hier in Almere over de drempels kom als de ama verlaagt is voordat ik daadwerkelijk verlagingsveren ga plaatsen.
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Kijk net dus in m'n postbus en zie dus jou berichtje.
Shame on me.
Ik kijk nooit in m'n mailbox.Vandaar dat je ook nooit wat hoorde.
Whatever...
De onderste fusÃ
Ã
s zitten normaal onder de draagarmen gemonteerd.
Door deze nu bovenop de draagarmen te monteren ,zakt de auto zo'n 4 cm.
http://i132.photobucket.com/albums/q7/am...G_0255.jpg
Helaas hou ik het hier bij .Moet de nachtdienst in....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
edwin schreef:Kijk net dus in m'n postbus en zie dus jou berichtje.
Shame on me.
Ik kijk nooit in m'n mailbox.Vandaar dat je ook nooit wat hoorde.
Whatever...
De onderste fusÃÃs zitten normaal onder de draagarmen gemonteerd.
Door deze nu bovenop de draagarmen te monteren ,zakt de auto zo'n 4 cm.
http://i132.photobucket.com/albums/q7/am...G_0255.jpg
Helaas hou ik het hier bij .Moet de nachtdienst in....
No worries. Ga er vandaan mee aan de slag. Ik neem aan dat het een kwestie van de vier boutjes loshalen is en dat ik de fusee zelf aan het wiel (as?) vast kan laten zitten? Vervolgens uit de draagarm frutten en bovenop weer vast zetten. Zie wel hoe het gaat, hoop dat het eea niet te vast geroest zit.
Zal wat voor en na foto's maken. Ben benieuwd.
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Dat is niet een oplossing die ik zelf zou gaan gebruiken eigenlijk, maar goed.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
BartWillem schreef:Dat is niet een oplossing die ik zelf zou gaan gebruiken eigenlijk, maar goed. 
Het is tijdelijk, ben benieuwd hoe het staat en hoe praktisch het is hier in Almere met alle drempels e.d. Ook gelijk een mooi moment om het eea eens goed te bekijken en bij te werken etc.
Linkerkant heb ik al los, nu een paar dingen ontroesten en behandelen voordat het weer terug geplaatst gaat worden. Ziet er wel naar uit dat de fusee's binnenkort aan vervanging toe zijn. "zakje" waar vet in zit voelt leeg aan en het is helaas niet van het type welke je weer kan vullen.
Hopelijk later vandaag de voor- en na foto's.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
3 March 2012, 17:01
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 March 2012, 17:05 door Jeroen V.)
Gelukt, roest viel me achteraf erg mee en de bouten zaten niet te "vast".
Voor:
![[Afbeelding: hoog.jpg]](http://i901.photobucket.com/albums/ac213/Jeroen245/hoog.jpg)
Na:
Geen oplossing voor de lange termijn lijkt me. Jammer dat ik nu geen ritje kan maken om te zien hoe het gaat met de drempels, lijkt mij geen probleem.
Edwin hoelang heb jij zo rond gereden????/
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
3 March 2012, 17:36
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 March 2012, 17:45 door edwin.)
Toch wel een een jaar of 10 of zo.
Het is wel een "el cheapo " oplossing,maar wel handig om het visuele effect te bepalen .
Eigenlijk moet je het dan zien met brede velgen.Met die 165-ers is het geen pan.
En dan reed ik ook nog 's zonder die rubberen stoppers .
Bij een flinke bult raakte de boutkoppen van de fusÃÃs de onderkant van het subframe.
Niet best lijkt me...
Daarom heb ik toch maar de verlaagde veren eronder gezet.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
3 March 2012, 19:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 March 2012, 19:27 door BartWillem.)
Ik had onder m'n Combi toen ook verlagingsveren (weet alleen niet welk merk/type, maar het was geen 4cm-verlaging dacht ik, eerder iets van 3) en Bilstein-schokbrekers. Wel met de standaardvelgen/breedte.
Slechte gsm-foto van toen (ook voordat ik de auto goed gepoetst had):
Reed nog steeds erg comfortabel gelukkig.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.