Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Injectoren switchen
Welke injectoren kan ik van andere motoren gebruiken voor mijn B21et K-tronic, en weet iemand wat zo'n beetje de Co waarde is van deze motor, bij de recentelijke APK gaf ie 0,8 % aan wat ik eigenlijk vrij weinig vond omdat de garage zei dat ik wel 1 tot 3 % mocht hebben.
Ik denk dat ie misschien wat schraal staat afgesteld, ik wil misschien toch eens een Air/Feul Ratio meter installeren om hier een beter zicht op te krijgen. Alleen eerst een lambda sonde plaatsen, is hier een strategisch goede plek voor?

Ps: ik rijd met een turbodruk van 0,8 bar

Ik heb nog steeds het probleem dat de auto in lagere toerentallen wat aan het hokken en stoten is. En dat ie met starten direct aanslaat en naar 2 sec weer uitvalt. nog een keer starten gaat prima, beetje gas bij en geen problemen meer.

Nou kan ik daar een aantal oorzaken voor verzinnen:

-Brandstofpomp onder de auto die ik hoor lopen
-keertje kleppen stellen
-Andere injectoren (of reinigen)
-onsteking afstellen

Ik doel met name op m'n injectoren omdat ik laatst het K-tronic huis ff heb verweiderd waardoor ik de luchtweger zag. Hier zat een afzetting op van een dikke laag zwarte olie smeer op. Ik stel me nu een beetje voor dat dit ook in de injectoren het geval is.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
mijn turbo heeft daar ook wel eens last van het afslaan na direct starten de 2e poging start ie weer gelijk en blijft dan ook mooi lopen dat is bij mij ook het enige probleem dat zich niet altijd voor doet

het horten stoten kan liggen aan de te lage co waarde dan krijg de motor niet voldoende benzine en loopt te arm
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Dat heb ik idd ook wel eens. Bijna altijd pakt ie na 1 seconde op maar als ik dan soms te vroeg ben met het loslaten van de sleutel en ik probeer hem weer te starten duurt het altijd n?t iets langer dan de eerste keer voor ie loopt.
Antwoord
ja inderdaad...wat ik eigenlijk eerst wil doen om te kijken of het helpt zijn de kleppen stellen. Aangezien ik dat gelijk wil doen met het vervangen van de nokkenas wacht ik even totdat ik de juiste as heb gevonden. Morgen maar eens even naar de sloop denk ik.
Antwoord
Hee dat HAD ik ook..... Zekeringkast schoongemaakt en loopt weer perfect 8)

Al duurt het nu ietsjes langer voordat ie aanslaat.....

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Zoch iemand nog zoiets??

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=...99317.html
Antwoord
lj_dekker schreef:Zoch iemand nog zoiets??

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=...99317.html

Wel grappig: doe geen lullig bod. Wat staat er ? 25,-. Lulliger kan (bijna) niet :lol: :lol:
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Kerel belt me zo terug, weet alleen niet wat voor een type het is...stel het is een VX3 wat me stug lijkt omdat ie afkomstig is uit een 240, wat mag zo'n ding dan kosten...niet veel meer als 50 Euro? op de sloop ook ongeveer 40 a 50 euro
Antwoord
Klopt opzich wel met die lange openingstijd toch? Die vx3 heeft dat toch?
Antwoord
Lukas Lagerweij schreef:Kerel belt me zo terug, weet alleen niet wat voor een type het is...stel het is een VX3 wat me stug lijkt omdat ie afkomstig is uit een 240, wat mag zo'n ding dan kosten...niet veel meer als 50 Euro? op de sloop ook ongeveer 40 a 50 euro

Een echte goede staat lijkt me duurder dan een sloop exemplaar. Maar het kan ook mooier gemaakt worden dan het in werkelijkheid is. Moeilijk.
Ik schat dat hij voor minimaal ? 70,- zal (willen) gaan. Maar een glad verkooppraatje scheelt misschien...
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar zitten de weerstanden vd injectoren bij een (late) 940? Stevves 2 12.817 2 July 2014, 02:00
Laatste bericht: Stevves
  Hoe resistor pack aansluiten? (injectoren) GOLDEN TURBO 1 2.810 17 September 2012, 11:54
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)