Berichten: 56
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2011
Hoi allemaal,
Als ik de kachel van mijn 244 aan zet, begint die enorm te ratelen. na een minuutje of tien is dat bijna verdwenen en hoor je dat de ventilator aan het werk is zeg maar. Volgens mijn zwager kan een en ander verholpen worden door er een andere/nieuwe kachel ventilator in te zetten....als ik het goed onthouden heb. Ben zelf niet zo technisch. Kennen jullie dit euvel? En zou een nieuwe/andere kachel ventilator het geratel verhelpen? En hebben jullie ook enig idee of zo'n kachel ventilator nog te verkrijgen is?
Ik hoop dat jullie mij kunnen voorzien van informatie.
Groet,
Erik
Berichten: 118
Topics: 19
Lid sinds: Dec 2006
Die van mijn 240 ratelt ook in stand 1 en 2. 3 doet ie wel goed. Is begonnen met deze koude periode en (misschien tegen beter weten in) ga ik er van uit dat het straks met normalere temperaturen weer over is. Het vervangen van deze ventilator is, als ik mij niet vergis een beste klus.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
altijd dezelfde ellende, de mijne maakt ook muziek overigens.. daar moet toch wat aan te doen zijn, andere lagers oid..
Berichten: 565
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
Dacht dat het bevroren condensvorming was, hij doet het ook met airco op volle toeren namelijk. Nieuwe kachelmotor is geen leuke klus... ook niet met lekker weer...
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Ik zou zeggen: lekker laten zitten zolang ie het doet.
Als ze herrie maken houden ze het soms nog wel een jaar vol ,weet ik uit eigen ervaring.
Berichten: 118
Topics: 19
Lid sinds: Dec 2006
Ik droom er nog wel eens van..........
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Berichten: 496
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
Bertone schreef:Ik droom er nog wel eens van..........
![[Afbeelding: 262CBLUE211.jpg]](http://i116.photobucket.com/albums/o36/bertone262/262CBLUE211.jpg)
Moet je bij 1 met airco het hele dashboard eruit hebben? Heb laatst die van mij 'even' een ander in gezet (zonder airco) maar die paste er onder langs.
En erik1970 mocht je het niet zien zitten wil ik het tegen enige vergoeding wel voor je doen.
groeten Henri
Berichten: 534
Topics: 12
Lid sinds: Oct 2007
Zo, en dan wordt het voordeel van een 900 duidelijk.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ja die hebben het wat handiger zitten. Maar bij de 240 kom je er ook wel uit. Google TP30282-2, dit werkplaatshandboek gaat erover.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3.248
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Stap1: lezen
Stap2: moed indrinken
Stap3: Beginnen.
.
"Everything you always wanted to know about how-to-kachelmotor-vervangen, but were afraid to ask"
Onderwerp: Vervangen kachel, nog meer lotgenoten?
Onderwerp: Kachelhuis ventilator vervangen
Onderwerp: Hulp bij vervangen kachelaanjager
Cleanflametrap: Blower motor replacement - 1984 Volvo 244 DL
Cleanflametrap: Volvo 240 Heater Core Replacement
KayAuke: Volvo 244 GLE - Kachel uitbouwen
Turbobricks:240 Blower Motor Replacement: Holesaw Method
Kjet: GreenBooks @ K-jet
Neem dan de "TP30282-2 Heater Unit Repairs and Maintenance 240, 260 1975" in de sectie: SECTION 8 - BODY
Directe link naar de 10.8Mb pdf