6 February 2012, 18:25
heeft het wellicht te maken met het bereiken van de juiste benzinedruk..?
Last van de kou?
|
6 February 2012, 18:25
heeft het wellicht te maken met het bereiken van de juiste benzinedruk..?
6 February 2012, 18:26
De kou kan bepaalde vetten erg dik en stroperig maken, misschien zit er een dikke drab aan grafiet en vet in het contactslot (ijverige slotsmeerders). Ik neem aan dat er iets van verende glijcontactjes of kogeltjes in het contactslot zitten die contact moeten maken.
Deursloten hebben er ook wel eens last van. Probeer eens met remmenreingiger het slot door te blazen en dan wat dunne olie erin. Voor zover ik weet zitten er geen verborgen verwarmingen of temp gevoelige tijdschakelaars in de B230K of elders in ouwe Volvo's.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
6 February 2012, 22:35
@Jerry; had diegene er ook een oplossing of verklaring voor?
@Jambon; ik heb een week of wat terug de benzineleiding van de koudestart-injector eens los gehad en de benzine spoot me zowat om de oren, dus het systeem blijft wel goed op druk. Plus het feit dat ie wel direct start zodra de lampjes branden, en ik hoor geen pomp... @Marc1970; Zou kunnen, voor zover ik weet heeft de auto de laatste jaren in Frankrijk stil gestaan. Hoe lang weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de DB-riem voor het laatst in 1997 vervangen is bij ca. 240.000km. Toen ik m kocht stond de teller op ca. 280.000 (hij deed het trouwens niet meer) en aan de algehele staat van onderhoud te zien was er de laatste jaren niet veel aan gedaan (schokbrekers, remmen, rubbers van de voortrein enz. heb ik allemaal al vervangen) Dus het zou heel best kunnen dat het contactslot vervuild is met oud vet dat nu dus zo stijf is dat het moeilijk contact maakt. Echter : als ik de sleutel doordraai zonder dat de lampjes branden gaat ie wel in de rondte; hij slaat alleen niet aan... en als ik de sleutel dan loslaat, hoor ik nog een fractie van een sec. de brandstofpomp draaien. Dus dat gedeelte heeft wel spanning zonder dat de dash-lampjes branden.. Die DB-riem zit er trouwens nog steeds op.... De nieuwe ligt al klaar.... Gaat er binnenkort op (samen met een VX3 nokkenasje die ik op de kop getikt heb ![]()
I'm not saying we should kill all the stupid people in the world, I'm just saying we should remove the warning labels from everything and let the f@#king problem take care of itself.
745 '86 B200E DD, 945 '96 2,3IC Parts car, Chevy Suburban '75 V8 350cui project car, Suzuki TL1000S '97, Suzuki GSX-R 750 '86, Suzuki GT500 '77
7 February 2012, 13:27
Nee die beste man had er ook geen oplossing voor en ik kan er niks over vinden in de boeken.
Het is ook temperatuur afhankelijk. Is het kouder dan moet hij langer wachten ook. De startmotor draait wel maar hij slaat gewoon niet aan. Dus contact aan en wachten tot de dasch lampjes aan gaan. Daarna gewoon starten en direct aan slaan. Ps je had het over een koude start injector? De B200K heeft bij mijn weten een carb en geen ijectie.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
7 February 2012, 14:10
Vanmorgen bij - 19 startte ie niet op LPG. (voor het eerst).
Even de schakelaar op benzine en......hup met de 23 jarige geit. Daarna direct weer op LPG want ons ben zuunnig en gaan!
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
7 February 2012, 14:24
Bertone schreef:Vanmorgen bij - 19 startte ie niet op LPG. (voor het eerst).Afgelopen week ook 1 keer gehad, sloeg af na 1 keer starten, bij de tweede keer was de boel al bevroren. Idd gelijk weer op benzine gezet. Vanmorgen had mijn raw wat vertraging van een paar seconden op de eerste kilometer, daarna weer als vanouds.
7 February 2012, 19:30
@Jerry; Zo te horen precies hetzelfde geval als bij mij. Mijn auto heeft de B200E met de K-jetronic, die heeft een aparte injector voor de koude start. Die jaagt er dan even een sloot benzine extra in. Gaat altijd goed! :happy:
I'm not saying we should kill all the stupid people in the world, I'm just saying we should remove the warning labels from everything and let the f@#king problem take care of itself.
745 '86 B200E DD, 945 '96 2,3IC Parts car, Chevy Suburban '75 V8 350cui project car, Suzuki TL1000S '97, Suzuki GSX-R 750 '86, Suzuki GT500 '77
7 February 2012, 19:47
Met de 244 van m'n vrouw, gaat het goed. Kou, icm.schakelklok en motorverwarming.
7 February 2012, 20:04
Jij hebt m dus 's nachts aan de stroom. Hoeveel watten is zo'n element nou?
Anders heb ik m'n auto's meestal binnen staan in de winter, maar nu staat de schuur vol met bouwmaterialen ivm. een verbouwing.
7 February 2012, 20:34
Ik ben bang, dat ik dat pas ga zien als de rekening weer komt,
nee zonder gein, ik weet het zo niet maar het vreet wel watt(haha) |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|