Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe veren?
#11
Die laat je eronder staan ja. In de uiterste stand zo ongeveer.
We kunnen er veel over typen, maar ik denk dat het zich vanzelf wel wijst.
Zolang er geen spanning op de veren staat (gewicht van de auto eraf) kan er weinig gebeuren.
Antwoord
#12
Checkerdeckeck

How to change rear shocks and/or springs
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#13
Ben zelf ook vaak met zwaardere veren aan de gang gegaan bij LPG. Maar ik vermoed dat Marc1970 hier de meest praktische oplossing aandraagt. Kijk eens of er een Stabilisatorstang gemonteerd is.
Ik heb 2 wkn geleden nog achter een 245 gereden met een dubbele stabi met 16"velgen en standaard veren. Die auto ging ongelooflijk strak door de bochten. Kan me niet voorstellen dat die jongen ooit over zijwindgevoeligheid gaat klagen!

Overigens zullen grotere wielen ook bijdragen aan strakker weggedrag! Indien je 14"rijdt moet je ze maar een goed oppompen tot 3 Bar en dan bezien of de zijwindgevoeligheid nog hetzelfde is.

Succes
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#14
Om op Marc te reageren: ik kan deze] stang overnemen. Krijg ik dan geen ruzie met mijn uitlaat die anders is ivm LPG-onderbouw?

[Hoe krijgen jullie dat trouwens voor elkaar om de link onder een woord te leggen? Dat moet jij weten, Rob!]

@skidje ik rijd 15" maar ik zal de bandenspanning ook maar beter in de gaten houden. Ik houd standaard 2,3 Bar aan.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#15
Nicolaas, De stabi komt niet in conflict met je aangepaste uitlaat voor LPG. Dat is slechts een verlengstuk. Of je moet een dikke sportuitlaat onder de as door hebben. Dan is het geloof ik wel anders en wordt het passen en meten.

2,3 Bar lijkt me laag. met 15"egrens in de buurt van 2,8 vond ik nooit een probleem... Maar de stabi zal de meeste verbetering geven.
Hoe dik is die stabi? Op de foto lijkt hij dikker dan die zielige standaard van 17 mm....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#16
Ja die stabi lijkt me de Turbo versie van 21 mm, daar hoort een nog dikkere vooraan bij, anders ga je in elke bocht achteruit.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#17
Marc1970 schreef:...anders ga je in elke bocht achteruit.
hahahaha
Antwoord
#18
Ik ga vragen wat de diameter is; als je gelijk hebt wat moet ik vooraan dan hebben?
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#19
Swaybars for the Volvo 240 (not including GT):

Early Stock Wagon:
Front: 19mm
Rear: 15mm (and 'wagon' springs)

Turbo or GLT Wagon:
Front: 23mm
Rear: 19mm (and 'wagon' springs)

Stock Sedan:
Front: 19mm
Rear: 19mm

Turbo or GLT Sedan:
Front: 23mm
Rear: 21mm

Late Stock Wagon:
Front: 19 mm
Rear: none ('wagon' springs)
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#20
Nicolaas H schreef:[Hoe krijgen jullie dat trouwens voor elkaar om de link onder een woord te leggen? Dat moet jij weten, Rob!]

Code:
[COLOR=#0000cd][B][URL =[/B][/COLOR]http://volvoforums.org.uk/showthread.php?t=50678[COLOR=#0000cd][B]][/B][/COLOR]Tik hier je tekst[B][COLOR=#0000cd][/URL][/COLOR][/B]

Dus eerst: "[URL ="
Dan je www-adres tikken
Dan sluiten: "]"
Dan je eigen bedachte tekst tikken
Dan weer "[/URL]

(Voor de volledigheid: wel de spatie tussen de URL en de = weghalen; kan ik hier niet doen, want dan geeft ie mijn text als link weer...)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke Veren of Hulpveren te gebruiken om achterkant omhoog te krijgen 240 KennOne 12 18.564 30 October 2021, 12:51
Laatste bericht: chrisvhout
  Schokbrekers en lagere veren volvoman0_0 0 3.223 15 July 2016, 23:13
Laatste bericht: volvoman0_0
  Ophoging blokken onder veren achter 244 Erikvolvolvo 13 13.644 5 May 2016, 22:21
Laatste bericht: Marc1970
  Verzwaarde veren of hulpveren 1993 240 polar? KennOne 1 3.221 23 December 2015, 11:22
Laatste bericht: Dopski
  Het nieuwe rijden, op hoeveel Bar staan jullie banden? Frank&Frida 5 5.439 30 July 2015, 18:11
Laatste bericht: Jambon
  Zware achter veren 245 EdRaket66 6 6.898 4 June 2015, 17:36
Laatste bericht: EdRaket66
  welke verlaging veren voor 2 serie en waar te halen RM 12 20.288 21 November 2014, 01:16
Laatste bericht: Jambon
  Oeps, roest bij achter veren. En nu? DeKleef 9 12.678 24 June 2014, 08:28
Laatste bericht: DeKleef
  240/740 achter veren A_A 2 3.124 13 March 2014, 22:22
Laatste bericht: A_A
  veren 240 turbo Naciremus 4 4.125 13 December 2012, 21:17
Laatste bericht: Naciremus

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)