Vandaag waren we de achter schokdempers vervangen voor zwaardere, wel handig als we met volle lading en 4 volwassene de carbagerun gaan doen. Maar toen bleek dat de bevestiging van de achter veer links achter best wel erg verrot was en dus gewoon niet meer vast zat aan de onderkant.
[ATTACH=CONFIG]3085[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3086[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3087[/ATTACH]
De rechter foto laat zien hoe de veer nu op de achterbrug rust.
Het is idee is nu om iets met twee staal plaatjes te maken en hem zo weer vast te zetten.
Maar heeft iemand misschien een betere of makkelijke oplossing?
Precies, van mij mag je er een nieuw stuk plaat (>2 mm) oplassen etc, dat zien ze echt niet bij de APK, maar makkelijker en veiliger is een 'nieuwe' draagarm.
Is een makkie, zeker op dit moment. Aangezien de veer al los is. Normaal gesproken zit de veer vast met een veerschotel, niet met een plaatje bovenop. Die veerschotel zul je sowieso nodig hebben.
Dopski schreef:Is een makkie, zeker op dit moment. Aangezien de veer al los is. Normaal gesproken zit de veer vast met een veerschotel, niet met een plaatje bovenop. Die veerschotel zul je sowieso nodig hebben.
Waar ik dan een beetje bang voor ben is dat ik nog meer kapot maak als ik bouten los moet halen als deze als best verroest is.
Dat dingetje wat je op mijn plaatje ziet is volgens mij hetzelfde als het hoopje roest dat je op de foto in je hand hebt.
Of bedoel je dat je roest verwacht op de andere plekken; dat maakt niet uit de andere plekken zitten aan diezelfde draagarm, die je dus vervangt.
De bevestiging aan het chassis is erg stevig.
Ik zou er liever een andere draagarm inzetten. Het doorgeroeste deel is erg belangrijk voor de stevigheid vd arm, en het is zo goed als weg. Als je met plaatjes gaat klemmen, zouden de zijkant uit elkaar gedrukt kunnen worden en dan hangt je veer weer gewoon in de lucht.
Misschien zou je onder je 3 mm plaatje nog een M8 bout overdwars kunnen boren die de zijkanten hun plaats houdt. Nog niet geweldig, maar zoiets kunnen ze vast wel waarderen in Roemenië.