Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
xenon
Ik denk dat ik nog maar even niet over ga op Xenon (prijsje) en eerst even de nightvision ga proberen.
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=&gt; gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL&nbsp; ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978 Http://www.goldwingforum.nl
Antwoord
De wetgeving wordt idd veranderd, maar het voorstel om aftermarket xenon uberhaupt te verbieden heeft het niet gered.

Vlgs mij mogen vanaf 1 juni nieuwe auto's niet meer worden voorzien van xenon after market, of ze moeten autom. hoogteverstelling en koplampsproeiers hebben.

Dus geen problemen voor onze bolides.
Antwoord
Die 1 juni ....is dat vanaf geboorte auto of vanaf eerste tenaamstelling in Nederland, anders kun je bij invoer nog wel problemen hebben......
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=&gt; gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL&nbsp; ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978 Http://www.goldwingforum.nl
Antwoord
deel 1 neem ik aan, dus geen problemen bij invoer. Als het achteraf xenon inbouwen trouwens in het buitenland al gebeurt / mag..... In D'land niet schat ik zo in, daar moet je voor elke modificatie een tuv-goedkeuring hebben.
Antwoord
Zijn er nog nadelen (aandachtspunten) : is het niet veel warmer oid?
79-er 242 GT B23e
Antwoord
de lampen zijn maar 35 watt dus de lampen blijven zelfs koeler
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
de nieuwe volvo's hebben een stroomshunt om het verbruik van de lampen te meten. dat geeft inderdaad een foutmelding/probleem als er lampen met een ander vermogen ingezet worden...

Citaat:Aanvullende eisen voor achteraf-inbouw Xenon verlichting
Vanaf 1 juli 2006 gaan er aanvullende eisen gelden voor nieuwe auto's die zijn voorzien van gasontladingslampen, ofwel xenon verlichting. De maatregel is van toepassing voor auto's die af-fabriek van xenon lampen zijn voorzien als voor auto's waarbij de oorspronkelijke lampen vervangen worden door gasontladingslampen.
Volgens de nieuwe regeling moeten gasontladingslampen met een lichtsterkt evan meer dan 2000 lumen voorzien zijn van zowel een reinigingsinstallatie als een automatische niveauregeling voor de koplampen, en moet het dimlicht ingeschakeld blijven bij het gebruik van het grootlicht.
Aanvankelijk was het de bedoeling dat de aanvullende eisen per 1 januari 2006 zouden gaan gelden voor alle auto's met Xenon verlichting. Dus ook voor auto's waarbij de oorspronkelijke lichtbronnen v??r 1 januari 2006 al vervangen waren door Xenon-lampen.
Overleg over de precieze invulling van de eisen heeft echter tot de conclusie geleid dat het niet redelijk is om mensen die te goeder trouw Xenon-lichtbronnen hebben gemonteerd of laten monteren voor 1 januari 2006, alsnog te confronteren met aanvullende eisen, danwel te verplichten de
oorspronkelijke lampen weer terug te plaatsen.
Daarom is besloten dat de aanvullende eisen alleen zullen gaan gelden voor voertuigen die na 1 juli 2006 nieuw op de weg gekomen zijn (datum kenteken dus van na 1 juli 2006) en voorzien zijn van gasontladingslampen.
De aanvullende eisen worden opgenomen in de zogenoemde permanente eisen van het Voertuigreglement; de eisen die gehanteerd worden bij de APK en door de politie bij controles langs de weg. Personenauto's met gasontladingslampen zullen dus voor het eerst in 2009 bij de APK op de aanvullende eisen worden gecontroleerd. Voor trucks is dat in 2007. De politie zal de aanvullende eisen wel al in 2006 gaan hanteren.
(bron: Kenniscentrum RAI Vereniging)

http://www.2-get.nl/
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
hee hoe zit dat nou met die Xenon? Mag en kan het nu wel in de Volvo 240? Wat kost het ongeveer? Tips?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:hee hoe zit dat nou met die Xenon? Wat kost het ongeveer? Tips?

En is het er ook voor de USA koplampen ?? Die zou ik graag willen hebben !
[img][/img]
Antwoord
Xenon en gloeilampen zijn niet vergelijkbaar. Ik heb 1.000.000 km gereden met een bestelwagen, zowel met gloeilampjes als met Xenon. Grootlicht gebruiken was gewoon onzin. Net alsof er een kabouter met een fakkeltje in de reflector erbij kwam staan. In plaats daarvan stelde ik de koplamp wat hoger af en regelde deze electrisch weer naar beneden. Als ik dan een stuk tegenkwam zonder tegenliggers, schakelaartje op het dash omhoog en daar was licht in het duister.

Ieder die spreekt over 100 watt lampjes, night-vision e.d. weet niet wat Xenon is. Xenon is verschil van dag en nacht.

De moderne koplampen zijn can-bus gestuurd. Er zit een regelunit op die de lamp aanstuurt en geen zekeringen meer. Als het stroomverbruik te hoog wordt (startfase van Xenon) dan schakelt de unit uit tegen doorbranden.

Vergeet het dus maar.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)