Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
xenon
vreemde vraag misschien maar je weet nooit.
een kennis van mij zit in de xenon lampen handel. hij bouwt dat dan ook in. nu heeft hij een probleempje met de nieuwste volvo type's.
na inbouw van xenon gaat alles goed de lichten gaan aan. maar dan na een paar seconden gaat alles weer uit. nu dacht hij misschien dat t aan t stroomverbruik lag wat anders is en dat er dan een beveiliging is of zo die dat dan alles uitschakelt.
nu weet ik niet of ik nu erg raar zwets maar misschien heeft iemand hier ook ervaring mee. en samen help je mekaar hoef je niet 2 keer t wiel uit te vinden. dus wie weet iets?

trouwens bij een 240 geen punt die verlichting en in mijn hella's ook niet dus wie weet nog meer licht hiep hoi. jemoet wat te hobbyen hebben.
groeten
Vitara
Antwoord
Wat kost zo'n xenongeintje voor een 240 ?
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=&gt; gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL&nbsp; ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978 Http://www.goldwingforum.nl
Antwoord
Volgens mij moet je toch echt even langs de dealer om de computer opnieuw in te regelen, als je ook maar iets in de verlichting van de nieuwste types verandert !
Antwoord
de xenonset in mijn 240 koste 500 euro maar ik heb de bi-xenon dus zowel groot als dimlicht xenon
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
ik denk dat je kennis gelijk heeft: bij moderne auto's wordt bijna alles in de gaten gehouden. Als je stroomverbruik lager of hoger is dan normaal, lijkt dat een potentieel gevaarlijk defect en zal ie eea uitschakelen....

Als je bijv. bij de nieuwe Audi A6 een niet-originele accu plaatst, dan merkt de computer dit op: in het geval de specs ook maar een beetje afwijken van de originele specs, dan worden functies van bijv. de electr. stoelen uitgeschakeld om er zeker van te zijn dat de belangrijkste stroomverbruikers wel stroom krijgen....

E500,- voor een bi-xenonset is niet goedkoop: je ziet ze al vanaf E299/E349. MAar...... wij zijn er wel achter gekomen dat deze non-branded types uit China niet aan te raden zijn (veel defecte xenonlampen). Dus zorg er wel voor dat de lampen zelf van een goed merk zijn (bijv. Philips, Osram, GE).
Antwoord
ja klopt daarom heb ook voor een duurdere set gekozen dan weet ik zeker dat ik kwaliteit heb en dat blijkt maar weer want ik heb de set nu zo?n kleine 2 jaar en werkt nog perfekt
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
is het veel werk om dat in te bouwen? Heb je echt zoveel mooier lichtbeeld? De 240 heeft namelijk belabberde verlichting standaard.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:is het veel werk om dat in te bouwen? Heb je echt zoveel mooier lichtbeeld? De 240 heeft namelijk belabberde verlichting standaard.

Gewoon duurdere lampen erin zetten. Ik heb er Philips Night Vision inzitten die bevallen perfect. Zelfs in de mist beter zicht.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
xenon inbouwen is niet zo veel werk maar als je het zeer netjes alles wegwerkt zoals ik gedaan heb is het een paar uur werk

voordat ik xenon had had ik ook Philips Night Vision ik moet zeggen dat gaf ook een heel goed licht maar xenon is werkelijk perfect maar dat kost ook weer wat dus als je er niet veel aan uit wilt geven raad ik Philips Night Vision aan of iets dergelijks

en als je voor xenon gaat moet je de 6000k versie pakken dat geeft een mooi wit lichtbeeld en de 8000k en hoger vindt ik veel te blauw
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Ik heb ze ook allemaal geprobeerd : Blue Vision, daarna Night Vision, uiteraard met nieuwe reflectors, is wel iets beter, maar om nou te zeggen, dat maakt die hogere prijs goed, nee.

Heb nu al 2 jaar dus 90/100 watt lampjes en dat is veel beter, vooral dimlicht is stukken beter, groot licht niet direct zoveel beter, veel meer strooilicht.

Dat veel meer strooilicht (vooral direct voor de auto naar boven) heeft wel als voordeel, dat als je direct achter een andere auto sta en seint met je grootlicht, dat je voorganger zich wel rot schrikt !!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)