Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stationair loop 140 B20E (1971)
Voor 80% zeker dat uit de US een B20F motor is.
Je kan heel makkelijk met de schuifmaat de cilinderkop meten. Rond de 85mm is het een B20E, rond de 87mm een B20F uit mijn hoofd.
Groeten, Boele
Antwoord
Jeps... het is idd een B20f!

Ehm Map is vervangen... rommelig stationair op gas is over en is ook weer fatsoenlijk te stellen gelukkig!

Benzine loopt ie stationair ook redelijk... maar zit hier en daar nog een vuiltje in brandstofsysteem denk ik...
Eerst maar eens een nieuw filter en de injectoren checken enzo..

Ja reuze bedankt allen Smile
Antwoord
aRjen.T schreef:Jeps... het is idd een B20f!

Ehm Map is vervangen... rommelig stationair op gas is over en is ook weer fatsoenlijk te stellen gelukkig!

Benzine loopt ie stationair ook redelijk... maar zit hier en daar nog een vuiltje in brandstofsysteem denk ik...
Eerst maar eens een nieuw filter en de injectoren checken enzo..

Ja reuze bedankt allen Smile

Mooi dat het gelukt is! Ook wel eens gehoord dat het toevoegen van een liter diesel ook kan helpen met reinigen van het injectiesysteem. (geen ervaringen mee.)
Groeten, Boele
Antwoord
aRjen.T schreef:Ehm Map is vervangen
Maak die ander 'es open, is het membraan inderdaad stuk?
Antwoord
Valse lucht via de MAP is altijd funest voor het goed lopen op LPG blijkt maar weer.
Voor de benzine: haal ook eens het "gebit" uit de verdeler, de contacten ervan zijn ook wel eens vervuild waardoor het geheel niet mooi loopt. Natuurlijk ook eens alle stekkers controleren/bewegen zodat deze zeker goed contact hebben (als je het hebt wat contactspray gebruiken).
groeten, Ruud
Antwoord
Injectoren een keer ultrasoon reinigen?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
nullifie schreef:contactspray

bende. hygroscopisch, zodat de schade op den duur groter is! Zeker de gasklepschakelaar hier niet mee slopen!
Antwoord
Bij de genoemde stekkers heb ik met een goede contactspray die ook in een grote chemische fabriek door electrotechnici ingezet wordt nog geen problemen gehad, zover ik weet zelfs vochtverdrijvend. Zeker niet alles hiermee proberen op te lossen. Gasklepschakelaars etc. gewoon schoonvegen, die zijn normaal niet gecorrodeerd zoals veel stekkers.

Lees dit eens door als je niet alles in het leven te serieus neemt:
http://www.gitaar.net/forum/index.php?read,4,64556
Antwoord
Aangezien aRjen.T weer aan het werk is voor minstens 10 weken neem ik het stokje over. Ook omdat het mijn auto is en om het jullie allemaal makkelijk te maken heet ik ook nog eens hetzelfde, Arjen dus.
De status is als volgt; gas loopt goed (dankzij het map-je) alleen benzine is nog een hortend en stotend gebeuren. Nog een klein nadeel op gas is het verbruik, dat is namelijk catastrofaal hoog, 1 op 3..... maar als je er achter staat ruik je dat ook wel. Dinsdag een afspraak bij de gasboer voor een serieuze afstelbeurt waardoor ik hoop het verbruik toch wat gunstiger te krijgen. Ik heb niet echt een idee wat het zou moeten gebruiken, maar 1 op 7 moet haalbaar zijn bij zo'n auto met een oude gasinstallatie.
Wat betreft benzine, er is een nieuw filter onderweg en als dat er in zit, dan gaat er een flesje Forte cleaner in en ik hoop dat dat al wat gunstige resultaten geeft.
Hoe dan ook, het is en blijft een prachtbak en ik zal binnenkort een topic openen met foto's van het project en wat er allemaal al gedaan is.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gasinjectie B20E Madman 0 1.804 31 May 2013, 15:59
Laatste bericht: Madman
  vraagje over USA uitvoering 142 1971 Madman 5 4.862 9 October 2011, 12:49
Laatste bericht: Jambon
  Koude Start B20E (in 144GL Lpg/Aut 1973) dip 1 2.888 11 October 2008, 21:29
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)