Topics: 257
Ik had mijn 244 T even op de brug vanavond (uitlaatstuk vervangen) en kon zo meteen de bodem even goed inspecteren. Ik wist al dat er een rotte plek zat, deze heb ik wat beter bekeken...toch wel [size=18px]erg[/size]rot helaas (20x20 cm). En...op een rotte plek ook! Onder de rechter voorstoel. Er zit daar een soort verhoging in het plaatwerk dus je komt er van de binnenkant af niet bij. Ik heb de foto's van Ticcie al zitten bestuderen maar mijn vraag is: is die binnenplaat (onder de stoelen) los te schroeven?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 135
ik denk het niet. Volgens mij moet je dat eruit slijpen. Kijk eens bij klokkerholm of je iets vindt? Die moeten dat wel hebben.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
de bodemplaat heeft toch een onderplaat en een bovenplaat (ofwel een buitenplaat en een binnenplaat)?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
TheSaint77 schreef:Kijk eens bij klokkerholm of je iets vindt?
Daar zie ik alleen maar een bodemplaat voor en een bodemplaat achter, mijn 'probleem' zit daar precies tussenin :-)
Ach, mijn medepassagier zal er nog niet doorheen zakken maar ik zal er wel eens een nieuw stuk in moeten laten lassen.
Topics: 38
henqui schreef:is die binnenplaat (onder de stoelen) los te schroeven?
Nee, Je zult echt ter plekke moeten slijpen en lassen. Als je een opengewerkt model wilt zien,..............bij mij in de garage :wink:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 34
Peter Timmer schreef:henqui schreef:is die binnenplaat (onder de stoelen) los te schroeven?
Nee, Je zult echt ter plekke moeten slijpen en lassen. Als je een opengewerkt model wilt zien,..............bij mij in de garage :wink:
:lol: :lol: Inderdaad, daar kun je het echt goed zien.
Bij mij is er trouwens een roestplekje aan het ontstaan waar de stoel vastgebout zit in het plaatwerk.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Is idd. 1 stuk wat goed zit gelast. Ik weet het niet uit mijn hoofd, maar ik denk dat de bodemplaat voor ver genoeg doorloopt om dit ook af te dekken.
Let wel: als er op dat punt een gat zit, dan ist het vrij zeker dat ook die verhoging aan de binnenzijde is aangetast..... en dat kan gevaarlijk zijn, want dan zit wellicht je stoel ook los aan de achterzijde.
Topics: 38
Ik denk dat het met het loszitten van je stoel wel meevalt, die verhoging loopt vanaf de binnendorpel tot aan de cardantunnel en zit aan beide ook vastgelast. Maar het kan iig geen kwaad om even de stoel uit te bouwen en de vloerbedekking op te lichten. Dat zou ik zowiezo even doen voor ik aan reparatie zou beginnen, dan weet je hoever de roest zit. (ook aan de bodemplaat, onder de vloerbedekking roest het wat makkelijker dan onder de tectyl)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
bij mij waren bij beide auto's de onderste rand aan de achterzijde van die verhogingsplaat weggerot (samen met de bodemplaat). Dat zorgt ervoor dat de bevestiging van je stoel min of meer zweeft. Maar wellicht ben je er hier een stadium eerder bij.
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat het niet zo heel erg is maar wel een plek van 20x30 cm of zo. Ik heb de vloerbedekking al opgelicht en de bodemplaten zijn verder ok gelukkig. Alleen die plek onder de verhogingsplaat dus en dat maar aan ??n kant. Hoe er ooit water heeft kunnen komen? Van de onderkant is alles nog prima...ik vermoed dat het regenwater is geweest of zo.