Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Onderblok verf
#1
Ik wil het onderblok + carterpan van mijn B230 verven, welke verf kan ik hier voor gebruiken?

Verder heb ik wat losse onderdelen (zoals thermostaathuis) die ik graag weer schoon wil hebben. Is stralen een optie? Las dat als je straalt de boel wel weer snel smerig wordt en snel oxideert.

iemand suggesties?
Antwoord
#2
Volvo Penta heeft misschien nog die rode kleur.

Deze zou de B18/20 (B21/23?) kleur zijn: http://www.marinepartseurope.com/nl/volv...paint.aspx

Dit zou de (iets lichtere) B230 kleur zijn: http://www.ebay.com/itm/NEW-Volvo-Penta-...0472405792
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Je moet speciale hittebestendige verf ervoor gebruiken. Te krijgen bij de forumsponsors (o.a. Scandcar verkoopt de originele verf in de juiste kleur) en bij sommige revisiebedrijven. Smile

Als je een thermostaathuis echt schoon wil hebben kan je remmenreiniger of velgenreiniger gebruiken, maar let op: dat spul is erg agressief (met name remmenreiniger). Dus het is wel oppassen geblazen. Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#4
Hammerite rood heb ik gebruikt en is perfect.
Verkleurd niet ,is keihard,en kan goed tegen warmte.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#5
edwin schreef:Hammerite rood heb ik gebruikt en is perfect.
Verkleurd niet ,is keihard,en kan goed tegen warmte.
Dat is wel Hammerite Hittebestendige metaallak neem ik aan? Die van 80 graden vliegt er redelijk snel van af op den duur namelijk. Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#6
Zelf heb ik goede ervaring met Brantho Korrux 3-1. Te krijgen in RAL 3002 wat volgens mij de redblock kleur wel is (niet te fel rood, gecontroleerd bij revisieblok met kleurenwaaier :p). Is semi-gloss, niet zo glimmend als hammerite en co.
Die verf die kan ook goed omgaan met wat minder goede ondergrond, slagvast, lost niet op in olie etc. Is ook niet echt duur, ergens 18 euro voor 750 ml. Ook gebruikt voor wielophangingsdelen en in wielkasten, sterk spul. Temperatuurbestendig tot 250-300 graden afhankelijk van de kleur, vanaf 120 graden wel lichte kleurveranderingen mogelijk.

http://www.tbs-aachen.de/Rostschutz_und_..._42439.htm

en er zit ook een heel duidelijk gegevensblad bij met diverse testresultaten, oa van de duitse spoorwegen: http://www.branth-chemie.de/doks/Brantho...TechnM.pdf

Zelfde merk verkoopt ook hele zwik aan menie, grondlagen, topcoats etc maar dat heb je niet snel nodig.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#7
Ik zal straks eens kijken, maar ik had van de plaatselijke automaterialenzaak rode motorverf. Code: Volvo Red. De bus staat nog in de schuur.
Alle alu onderdelen heb ik gestraald en voorzien van een laagje gewone blanke lak. Blijft perfect zitten, ook op het inlaatspruistuk. Je hebt het trouwens zelf gezien.
[Afbeelding: dsc08630klein.jpg]
Antwoord
#8
Drk schreef:Ik zal straks eens kijken, maar ik had van de plaatselijke automaterialenzaak rode motorverf. Code: Volvo Red. De bus staat nog in de schuur.
Alle alu onderdelen heb ik gestraald en voorzien van een laagje gewone blanke lak. Blijft perfect zitten, ook op het inlaatspruistuk. Je hebt het trouwens zelf gezien.
[Afbeelding: dsc08630klein.jpg]

Dat ga ik ook doen denk ik, gewoon stralen en blanke lak er over. Zag bij scandcar motip motorverf en spuitbus verf, lijkt me een prima merk. Ben benieuwd wat voor merk jij hebt Dirk.
Antwoord
#9
de motorblok verf (spuitbus) van de gewone autoonderdelen zaak heb ik ook gebruikt maar 2 nadelen had ie:
lage dekkracht (bijna hele spuitbus op carterpan nodig gehad)
spuitbus ging stuk
Maar dat was geen motip maar eerder een tuning merk, motip is een stuk beter lijkt me. Zelf blijf ik wel bij het verven met de kwast, heb je toch een dikkere laag.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#10
Denk dat ik die motip meuk ga proberen, het is specifiek voor motorblokken dus zou goed moeten zijn.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Past een b21ET cilinderkop op een b230 FT onderblok? edwin 8 7.358 19 October 2013, 21:01
Laatste bericht: edwin
  Olieverlies onderblok twannie 4 3.872 5 April 2010, 21:47
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)