18 October 2011, 19:40
Ik wil graag mn 245 turbo op LPG zetten om de brandstofkosten enigszins binnen de perken te houden. Heeft er iemand ervaring mee ?
Bedankt alvast
Bedankt alvast
245 Turbo op LPG mogelijk ?
|
18 October 2011, 19:40
Ik wil graag mn 245 turbo op LPG zetten om de brandstofkosten enigszins binnen de perken te houden. Heeft er iemand ervaring mee ?
Bedankt alvast
18 October 2011, 20:31
Er zijn er hier een aantal die op LPG rijden. Sommigen met het originele K-jet, en een aantal met andere system zoals Megasquirt. Volgens mij werkt dat prima, maar de "ervaringsdeskundigen" zullen het wel beter kunnen uitleggen :wink:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
18 October 2011, 21:30
Brum, Als je nu eens even gedetailleerd je turbo voorstelt met een paar foto's zul je heel veel hulp en info krijgen. Maar wellicht dat je tegen die tijd dat je de foto's geplaatst heb ook weet hoe de zoekfunctie werkt.
In ieder geval kan de B21ET heel goed tegen LPG. Er zijn ervaringen omtrent de conventionele LPG systemen met een speciale mengstuk maar het best zal het gaan met dampgas/injektie. Aan de K-Jet hangen dan weer een paar haken en ogen vanwege gebrek van enkele elementaire sensoren. De latere LH2.4 gestuurd motoren laten zich iets gemakkelijker regelen. Maar beiden zijn te doen. Succes en zie graag iets tegemoet van jou 245 Turbo.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
23 October 2011, 22:32
Ik heb nog geen turbo maar het plan om er eentje uit Italie te halen. Ze zijn daar roestvij en er is veel turbokeus. (heb net een amazon verkocht en die had uiteindelijk zoveel roest dat ik er op leeg liep..)
Degene in Italie die ik op t oog heb is een 245 turbo uit ' 82. In de advertentie staat dat er een ' B19ET ' blok in zit. Een 2 liter dus en wat mooi is, ook een airco. Graag wil ik weten of er een betrouwbaar systeem is zonder back fire of andere narigheden en of het blok geschikt is, qua klepzittingen e.d. Reacties welkom.
23 October 2011, 22:37
B19ET is hetzelfde blok als een B21ET echter met een wat kleinere cilinderinhoud. De post van Skidje omschrijft het verder prima. Moet dus wel lukken :wink:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
24 October 2011, 18:22
Ik heb t liefst een simpel systeem dat een beetje robuust is. Welk systeem is voor de B19ET het geschikst ? En ken je ook vovlvorijders met ervaringen van een turbo met LPG ?
mvg
24 October 2011, 21:59
brum245 schreef:Ik heb t liefst een simpel systeem dat een beetje robuust is. Welk systeem is voor de B19ET het geschikst ? En ken je ook vovlvorijders met ervaringen van een turbo met LPG ?LPG injectie met een computer erachter. Of zelf in polen sjoppen voor aanmerkelijk minder en zelf erin knutselen. Maar ga eerst maar eens die italiaanse turbo halen. Hoop dan dat het allemaal meevalt en dat je lpg monteer....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
25 October 2011, 11:52
Mja, als een turbo uiteindelijk niet geschikt is voor lpg ga ik op zoek naar een ongeblazen GLT. Alleen die zijn nauwelijks verkocht in de 'roestvrije' landen.
Heeft er iemand ervaring ??
25 October 2011, 11:59
Kijk eens onder het onderwep turbo daar staat genoeg over turbo icm met LPG.
13 November 2011, 23:00
Ik rijd momenteel nog met een gasplaat van Necam die vroeger gebruikt werd. Voordeel is simpel te monteren en niet duur. Nadelen is het dat het moeilijk af te stellen is. Bij mij is het nooit 100 % goed geweest, bijvoorbeeld geen volgas kunnen geven onder de 2500rpm, soms doodvallen boven de 4000rpm in 1e versnelling. Wel heb ik nog nooit een backfire gehad. Ook weet ik niet of ze nog makkelijk te vinden zijn.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|