12 November 2011, 20:06
|
Bijzondere/vreemde/grappige advertenties op Marktplaats/Ebay etc.
|
|
12 November 2011, 20:51
Marc1970 schreef:Ik denk dat je er van uit mag gaan dat iemand zich informeert voor hij/zij een slordige 4500 euro uitgeeft in deze barre tijden. Standaard procedure in de autohandel lijkt me. Onzin. Sommige mensen staren zich gewoon blind op een auto en maken overhoopte keuzes, dat heeft niets met "barre tijden" te maken.
12 November 2011, 21:18
Voila, hier heb je er weer 1: http://link.marktplaats.nl/502202165
En nu? Zeker weten zijn er nu op dit moment een dozijn mensen zich blind aan het staren op deze Polar.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
12 November 2011, 23:46
DennisvdB schreef:Onzin. Sommige mensen staren zich gewoon blind op een auto en maken overhoopte keuzes, dat heeft niets met "barre tijden" te maken.Dat denk ik ook, en er zijn ook een hoop mensen die ineens bedenken om een klassieker te gaan rijden en zich niet verdiepen in de verschillen tussen een vroege en een late. Men raakt verliefd op een auto et voila!
13 November 2011, 00:34
Marc1970 schreef:Voila, hier heb je er weer 1: http://link.marktplaats.nl/502202165 Marktplaats heeft een knop om misbruik te melden. Vaak gebruik ik deze om in ieder geval marktplaats erop te attenderen. Meestal blijven de advertenties gewoon staan, is hier marktplaats juridisch niet in gebreke? Heb hier geen verstand van, maar marktplaats bied wel een podium voor illegale activiteiten.
13 November 2011, 00:56
We kunnen natuurlijk ook gewoon een advertentie op marktplaats zetten en de liefhebbers in spe voor deze praktijken waarschuwen! Kenmerken van mogelijke omgekatte auto's erbij. Als je er eentje kunt behoeden heeft het al gewerkt.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
13 November 2011, 11:47
Plaats die dan bij auto-onderdelen, als een soort gratis identificatiedienst, wat voorbeeld fotootjes van zuivere koffie erbij.
Ik heb een mailtje gestuurd aan de Klantenservice van MP. Nogmaals, ik denk niet dat het iets uithaalt, zelfs al 'redden' we 12 mensen, de dertiende gaat er gewoon voor: Omgekatte klassiekers. Er worden op MP toch regelmatig omgekatte auto's te koop aangeboden, mij vallen vooral de Volvo's op zoals deze rode 240: http://link.marktplaats.nl/502202165 Voor kenners is duidelijk te zien dat deze auto van 1990 of later is. Nu hebben jullie een mooie auto-aankoop handleiding, hulde daarvoor, maar het gesjoemel met belastingvrije auto's komt daarin jammer genoeg niet aan de orde. Het lijkt me een goed idee om deze service wat uit te breiden. In Nederland zijn heel veel forums van autoliefhebbers met informatie over bouwjaren, typenummers, omkatten etc, misschien kunnen jullie toekomstige kopers daarnaar verwijzen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
13 November 2011, 12:55
Waar het mij ook een beetje om gaat is dat er velen (waaronder ik) wel veel geld in een echte oldtimer hebben geïnvesteerd als hobby-auto. De markt hiervoor is enigszins verpest door laten vervallen van mrb-vrijstelling. Sinds die tijd kosten de jongere 240's bijna niets meer dus is het interessant zo'n ding om te katten. Maar op die manier krijgt zo'n auto straks de status van belastingontduiker bij het grote publiek. En de leek ziet echt niet dat ik WEL een echte oldtimer voor de hobby erbij heb.
13 November 2011, 14:21
wat een vreemde denkt of vindt van mijn 240 en hij denkt dat die omgekat is laat mij volkomen koud. Jullie hebben ook een misvatting of wat marktplaats zou moeten doen. Ze zijn er niet voor om een lijstje te onderhouden wie er dingen omkat of hoe een 240 Dl van mei 1986 afwijkt van die van juni. dat is aan de koper. zij zijn er primair om winst te maken op advertenties en dat doen ze op verschillende manieren.
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL) 740 Estate Turbo intercooler + 1990 C70 2.0T Convertible 2004
13 November 2011, 14:28
***t_blijft_behelpen*** schreef:wat een vreemde denkt of vindt van mijn 240 en hij denkt dat die omgekat is laat mij volkomen koud. Jullie hebben ook een misvatting of wat marktplaats zou moeten doen. Ze zijn er niet voor om een lijstje te onderhouden wie er dingen omkat of hoe een 240 Dl van mei 1986 afwijkt van die van juni. dat is aan de koper. zij zijn er primair om winst te maken op advertenties en dat doen ze op verschillende manieren. Ik ben met jou eens dat ze geen fulltime detective alle advertenties kunnen laten scannen. Maar als ik het ze in de schoot werp met een beschrijving van onjuistheden erbij zouden ze daar best wat mee kunnen doen. Of bedoel je dat ze daar totaal geen interesse in zouden hebben? Dat zou ik niet zo slim vinden omdat dat de reputatie van een gevestigd merk als marktplaats zou kunnen beschadigen. |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)