Berichten: 17
Topics: 2
Lid sinds: Apr 2011
29 October 2011, 22:41
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 October 2011, 22:42 door Oldtimer.)
Toch voor de winter nog wat roest aanpakken voordat het na de winter lassen wordt...
Wie kan mij van advies voorzien voor het spuiten met een compressor?
Kan een compressor lenen met vochtafscheider is dit voldoende?
Wat voor druk is ideaal en de temperatuur van de verf... heb een verfspuit met verfhouder boven de nozzle.
Stappenplan:
1. Roest afbramen en insmeren met Novorox
2. Bijschuren, ontvetten en spuiten met epoxy primer
3. Bijschuren en vlak maken met filler
4. Nogmaals bijschuren en ontvetten en opnieuw primer
5. Nogmaals bijschuren en ontvetten en aflakken
Doe ik iets verkeerd?
Thanks!
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Meen dat je ook een olie-afscheider nodig hebt. Compressoren geven vettige lucht.
Verder altijd spuiten met hoge omgevingstemperatuur. 20 graden minimaal?
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Klinkt als een heel gedoe voor een paar plekjes, zo rond de voorruit denk ik, of bij de achterklep. Die je waarschijnlijk toch niet gaat redden van de roest. Ik krab de ergste plekken zo kaal mogelijk, wat ijzermenie en/of zinkverf erop en dan een paar lagen verf van de schilder, of teer als het de onderkant betreft.
En dan kijk ik wel weer hoe lang het houdt. Soms een jaar, soms 2, ach.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Marc1970 schreef:Klinkt als een heel gedoe voor een paar plekjes, zo rond de voorruit denk ik, of bij de achterklep. Die je waarschijnlijk toch niet gaat redden van de roest. Ik krab de ergste plekken zo kaal mogelijk, wat ijzermenie en/of zinkverf erop en dan een paar lagen verf van de schilder, of teer als het de onderkant betreft.
En dan kijk ik wel weer hoe lang het houdt. Soms een jaar, soms 2, ach.
Haha...zo mag ik het graag horen!
Berichten: 17
Topics: 2
Lid sinds: Apr 2011
Het is een vervelende plek midden op het achterscherm zeg maar tussen sierlijst en spatlap, Daar wil ik het een beetje netjes maken maar niet voor 800 Euro bij het schadebedrijf... plekje op de dorpel pak ik wel anders aan!
vette lucht kan inderdaad nooit goed zijn...eens google-en...
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
30 October 2011, 10:57
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 October 2011, 11:00 door Marc1970.)
Je kan eenmalig bruikbare spuitbussen op kleur laten mengen met 2K lak, alles schoon, geen gesleep met zware toeters en bellen. Dan moet je vanaf het kale metaal alles met 2K doen, kweenie of Novorex daartegen kan bijvoorbeeld.
http://winkel.verf24.nl/spuitbussen-c-1_...m-made-p-7
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 54
Topics: 9
Lid sinds: Sep 2010
sommige compressors zijn olievrij, dan heb je er dus geen last van. anders is een olie afscheider wel aan te raden.
Ik heb hier veel info vandaan gehaald :
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=20140
(ja ik heb ook een vw ;-) )
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
wat voor vw??
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD