Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Voor 80% zeker dat uit de US een B20F motor is.
Je kan heel makkelijk met de schuifmaat de cilinderkop meten. Rond de 85mm is het een B20E, rond de 87mm een B20F uit mijn hoofd.
Groeten, Boele
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
Jeps... het is idd een B20f!
Ehm Map is vervangen... rommelig stationair op gas is over en is ook weer fatsoenlijk te stellen gelukkig!
Benzine loopt ie stationair ook redelijk... maar zit hier en daar nog een vuiltje in brandstofsysteem denk ik...
Eerst maar eens een nieuw filter en de injectoren checken enzo..
Ja reuze bedankt allen
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
aRjen.T schreef:Jeps... het is idd een B20f!
Ehm Map is vervangen... rommelig stationair op gas is over en is ook weer fatsoenlijk te stellen gelukkig!
Benzine loopt ie stationair ook redelijk... maar zit hier en daar nog een vuiltje in brandstofsysteem denk ik...
Eerst maar eens een nieuw filter en de injectoren checken enzo..
Ja reuze bedankt allen 
Mooi dat het gelukt is! Ook wel eens gehoord dat het toevoegen van een liter diesel ook kan helpen met reinigen van het injectiesysteem. (geen ervaringen mee.)
Groeten, Boele
Berichten: 228
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2008
aRjen.T schreef:Ehm Map is vervangen
Maak die ander 'es open, is het membraan inderdaad stuk?
Berichten: 102
Topics: 7
Lid sinds: Jan 2011
Valse lucht via de MAP is altijd funest voor het goed lopen op LPG blijkt maar weer.
Voor de benzine: haal ook eens het "gebit" uit de verdeler, de contacten ervan zijn ook wel eens vervuild waardoor het geheel niet mooi loopt. Natuurlijk ook eens alle stekkers controleren/bewegen zodat deze zeker goed contact hebben (als je het hebt wat contactspray gebruiken).
groeten, Ruud
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Injectoren een keer ultrasoon reinigen?
Berichten: 228
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2008
nullifie schreef:contactspray
bende. hygroscopisch, zodat de schade op den duur groter is! Zeker de gasklepschakelaar hier niet mee slopen!
Berichten: 102
Topics: 7
Lid sinds: Jan 2011
Bij de genoemde stekkers heb ik met een goede contactspray die ook in een grote chemische fabriek door electrotechnici ingezet wordt nog geen problemen gehad, zover ik weet zelfs vochtverdrijvend. Zeker niet alles hiermee proberen op te lossen. Gasklepschakelaars etc. gewoon schoonvegen, die zijn normaal niet gecorrodeerd zoals veel stekkers.
Lees dit eens door als je niet alles in het leven te serieus neemt:
http://www.gitaar.net/forum/index.php?read,4,64556
Berichten: 7
Topics: 2
Lid sinds: Feb 2011
Aangezien aRjen.T weer aan het werk is voor minstens 10 weken neem ik het stokje over. Ook omdat het mijn auto is en om het jullie allemaal makkelijk te maken heet ik ook nog eens hetzelfde, Arjen dus.
De status is als volgt; gas loopt goed (dankzij het map-je) alleen benzine is nog een hortend en stotend gebeuren. Nog een klein nadeel op gas is het verbruik, dat is namelijk catastrofaal hoog, 1 op 3..... maar als je er achter staat ruik je dat ook wel. Dinsdag een afspraak bij de gasboer voor een serieuze afstelbeurt waardoor ik hoop het verbruik toch wat gunstiger te krijgen. Ik heb niet echt een idee wat het zou moeten gebruiken, maar 1 op 7 moet haalbaar zijn bij zo'n auto met een oude gasinstallatie.
Wat betreft benzine, er is een nieuw filter onderweg en als dat er in zit, dan gaat er een flesje Forte cleaner in en ik hoop dat dat al wat gunstige resultaten geeft.
Hoe dan ook, het is en blijft een prachtbak en ik zal binnenkort een topic openen met foto's van het project en wat er allemaal al gedaan is.