Topics: 6
RePoMaN schreef:M46 demonteren ( bij 245 turbo ! ( benzine ) ):
- Stekkers van overdrive interieur loshalen incl. rest van stekkers.
- Cardan loshalen ( 4 bouten )
- Versn. bak steun demonteren, zit onder bak door. ( 5 bouten, waarvan 4 aan beide zijden in chassis, 1 in trillingsdemper onder bak )
- Versn. pook bevestiging, met inbus boutje losdraaien, daarna stift uit pook en pook compleet naar voren "leggen". ( dit i.v.m. tunnelgat )
- Bak loshalen van motor:
* 2 x maat 17 onderaan
* 2 x maat 19 rechts van bak ( uitlaat bevestiging )
* 2 x maat links 19 ( start motor bevestiging )
* 1 x maat 19 midden bovenop ( redelijk moeilijk bij te komen , met lang aan elkaar geknupte telescoop wil het )
* 1 x maat 19 rechtsmidden boven.
- bak is los..
Bedankt voor de beschrijving, ik vrees alleen dat het voor de Amazon net iets anders is (vooral qua ruimte :-\)
Aangezien de drukgroep er toch af moet ga ik de bak een proberen te monteren zonder drukgroep, dan heb ik iets meer ruimte om te manoeuvreren. Het blok kan namelijk nauwelijks zakken vanwege de geringe ruimte bij de paravan.
Jambon schreef:ik heb blok met bak in de auto gehangen, bak bepaald uiteindelijk waar eea komt te zitten. zie ook hier..
Ik ga de bak ook maar plaatsen om zeker te zijn van de positie. Ik wil alleen graag het blok laten hangen. Ik heb namelijk ook nog een B21ET liggen en ik weet nu waar ik op moet letten......... ;D (en die gedachte wil ik eigenlijk verdringen en voorkomen door het blok te laten zitten. Klinkt dit logisch?  )
Bedankt voor de link. Ik wist dat ik nog wat inhaalwerk qua lezen te doen had, maar wat een topic! Goed voor een regenachtige zondagmiddag ;D
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Topics: 82
Tot nu toe heb ik een M47 (240), een M40 en een BW35 (144) onder de auto vervangen, ik denk dat je de M46 er ook wel onder krijgt. Is wel een zwaar en lang bakbeest. Anders haal je de drukgroep en plaat weg, scheelt weer lengte en een hoop gepriegel en mikwerk.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Marc1970 schreef:Tot nu toe heb ik een M47 (240), een M40 en een BW35 (144) onder de auto vervangen, ik denk dat je de M46 er ook wel onder krijgt. Is wel een zwaar en lang bakbeest. Anders haal je de drukgroep en plaat weg, scheelt weer lengte en een hoop gepriegel en mikwerk.
Yup, dat was ik ook van plan.
Voor diegenen die nog ooit van plan zijn hetzelfde te gaan doen; De maat van hart oude gat naar hart nieuwe gat (van de versnellingspook) is 36 cm.
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
28 December 2010, 08:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 October 2011, 09:26 door Amazonturbo.)
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
9 January 2011, 10:43
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 October 2011, 09:26 door Amazonturbo.)
En weer wat gedaan gisteren, het schiet helaas niet echt op.....
Alles is voorbereid om de vloerplaat te plaatsen, maar die moest nog ontdaan worden van wat vliegroest.
Die inox-spray is toch best wel geniaal spul al zeg ik het zelf. Prima te lassen!
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Zo we zijn nu negen maanden verder, normaal betekent dit de geboorte van iets......Ik ben echter nog geen steek verder gekomen!
Elke keer hetzelfde liedje; We lopen de garage naar binnen, werpen een blik op de auto en denken; Ik moet toch echt eens iets aan die auto doen.....We doen ons karweitje en lopen de garage weer uit en denken; Ja, ik moet er echt wat aan gaan doen anders wordt het niets! Voor je het weet zijn er negen maanden voorbij!
Zit ik vorige week zondag op marktplaats te gapen, zie ik een Amazon met een B230FT en LPG voorbij komen......De eerste gedachte was; WAT HEB IK NU WEER AAN MIJN FIETS HANGEN! Dat is de auto die ik altijd wilde hebben!! Lang verhaal kort, ik heb gebeld, ben 's middags gaan kijken en heb hem gekocht PUNT
Misschien hebben jullie hem zien staan, misschien ook niet, maar hij is super gaaf! Een echte auto om her en der te verbeteren en verder alleen maar rondblazen!
Ik heb hem van de week opgehaald. Ik heb nog geen foto's, maar die zullen wel snel volgen!
Gisteren vast de kleppen gesteld want dat was echt nodig, heerlijk die simpele werkjes! Rustgevend en toch iets nuttigs doen. Geen hakken en zagen en lasdampen inademen. Ik denk dat ik er heel verstandig aan heb gedaan.
Wordt vervolgd.
Topics: 288
voordeel is, je kunt je eigen casco restaureren en de hele boel overbouwen zonder je nog over aanpassingen zorgen te maken, en anders heb je het voorbeeld (waarvan hard plaatjes nodig zijn...) voor de deur staan...
Nou, mijn eigen casco mag of iemand anders restaureren of gaat naar de oud ijzer boer......De nieuwe is zo netjes dat ik daar geen hak en breek werk aan hoef te verichten, alleen cosmetische upgrades!
Topics: 69
Dat is inderdaad een supermooie auto. Moet deze zijn:
Degene die die auto heeft omgebouwd weet wat hij doet. Op dit moment werkt hij aan een B18 turbo in een Amazon combi.
Nog wat meer plaatjes:
Zou persoonlijk nog wel even naar de RDW gaan om alles op papier ook perfect in orde te krijgen.
|