6 June 2011, 13:56
Met Vincent244 hebben we het er laatst nog over gehad maar het komt wel neer op wat je noemt. De keerringbehuizing moet eraf.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
PL's Volvo-avonturen
|
6 June 2011, 13:56
Met Vincent244 hebben we het er laatst nog over gehad maar het komt wel neer op wat je noemt. De keerringbehuizing moet eraf.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
12 June 2011, 23:40
Soooowwww, got the little thingy out, and the other one back in
![]() Eigenlijk een simpel werkje, het enige knelpuntje was de aandrijfas van de oliepomp omhoog krijgen : ![]() En de carterventilatie loskrijgen, veel plaats heb je nu precies ook niet eigenlijk... Tenzij je het zou vergelijken met een V50 natuurlijk ;D Momenteel kan ik niet verder aangezien ik geen keerringen heb en geen pakking voor het voorhuis... Dus wachten tot volgend weekend maar weer ![]() Oh en Marc, bedankt voor de tips! ![]()
plsvolvoprojects.blogspot.com
28 July 2011, 12:46
Zo, alweer even geleden ondertussen...
Ik ben net terug van een roadtrip met m'n 850 en daarvoor was ik op kamp, dus heb in juli nog niet veel kunnen doen. De 240 is wel bijna af. Het voorhuis zit er weer op met nieuwe keerringen en de D-riem is ook weer gemonteerd. Starten doet hij, maar aanslaan niet, de benzinepomp zuigt nog niet aan. Dus komt daar een andere in en dan moet dat ook opgelost zijn. De 850 is ook niet echt veel veranderd. De plamuurplekjes zijn overspoten en de deurstrip RA zit er ook weer op, maar voor de rest niks speciaals. Enkele foto's van de trip ![]() Deze hebben we gespot... Iemand van hier? ![]() Precies of ik op m'n motorkap zit ![]() Snel enkele auto-foto's dus, ik schiet er binnenkort nog wel enkele landschap- en sfeerfoto's bij ![]() Groet! Ohja, m'n pa heeft de koppakking van z'n '98 V70XC erdoor geblazen, dus ik weet weer wat doen...
15 August 2011, 11:08
Bon, er zit eindelijk een andere benzinepomp in de 240 en hij draait. Slecht weliswaar, maar das niet m'n grootste zorg. Toen hij wat op temperatuur was en 'goed' bleef draaien wou ik er even mee gaan rijden en kwam ik tot de constatatie dat ik geen koppeling had. Enfin het is te zeggen, ze komt niet los van het vliegwiel volgens mij. Voor ik de andere benzinepomp monteerde heb ik op LPG wel kunnen rondrijden en geen problemen gehad met de koppeling. Maar nu is er niks mee aan te vangen. Na enkele keren trappen hoor ik nu een raar schurend geluid als ik de koppeling induw en de motor draait... Wat in godsnaam kan dat zijn? Ik heb al alles zitten bedenken (vliegwiel los, drukgroep los, druklager zo plots versleten) maar dat kan allemaal niet zo'n lawaai maken..
Iemand een idee?
15 August 2011, 16:27
koppelingsplaat kleeft misschien aan vliegwiel? Zou niet echt geluid moeten maken maar wie weet. Voorzichtig in de versnelling starten met de (hand) rem er op, de koppeling ingedrukt en niets voor de auto... kan helpen. De auto zal wel een meter naar voren willen komen als je de rem niet hard genoeg in hebt.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
15 August 2011, 18:41
Een Volvo 850 safari, ziet er goed uit zo. Ben je daar wild aan het kamperen?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
15 August 2011, 18:46
Marc1970 schreef:Ben je daar wild aan het kamperen? Neeeuuuuuuu, van de 8 nachten zeker geen 6 keer wildgekampeerd ![]()
31 August 2011, 22:13
De versnellingsbak van de 240 gaat er volgende week terug af. Ookal zou de koppeling nu plots losschieten, ik wil zien wat er precies scheelt, wil m'n klant niet zo de baan opsturen.
Volgende week ook maar es vervoer regelen om de 960 te gaan halen in Lochristi...
7 September 2011, 21:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 September 2011, 22:03 door Karinsky.)
zooo de 960 dan eindelijk verkocht, heeft 1j op kapaza gestaan ofzo
![]() ![]()
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
8 September 2011, 18:46
Hij had er enkele staan, komt van bij Boonen. Die die ik gekocht heb is al half gesloopt, ik heb enkel de motor nodig in feite... Maar het was zo'n koopje dat ik het niet kon laten
![]() Blok komt wel in een andere 960/S90/V90... Met wat extra aanpassingen natuurlijk ![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|