Topics: 1
Zijn er hier mensen op het forum die een T-5 hebben ingebouwd in hun 245?
Het lijkt me wel een mooi project. Weet alleen niet of dit een vreselijke operatie is.
Topics: 33
welkom op dit mooie en informatieve forum! hier is al veel over geschreven. je kunt beter kijken bij turbobricks. de nederlanders kunnen daar weinig zinnigs over vertellen. degene die het gedaan hebben zullen er niet over schrijven op de nederlandse fora.
succes!
Topics: 52
In ieder geval een stuk complexere motor dan een redblock. Maar een bak van een 960 erachter en je hebt een 5 pitter richting je achterwielen staan. De rest is een moeilijker verhaal denk ik ;-).
Topics: 22
14 August 2011, 21:16
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 August 2011, 21:20 door Jw240.)
Het kan!
Zoals gezegd, hier meer info:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=163457
Denk aan modificaties als een 960 carterpan inkorten (aluminium, moet zeer vlak blijven omdat deze met vloeibare pakking tegen het blok aan zit en bijdraagt aan de stevigheid van het blok), iets verzinnen voor het motormanagement (de stroomverdeler achterop past niet meer), het standaard inlaatspruitstuk past niet (moet een van een v70 hebben) etc. Op zich allemaal overkomelijk maar niet iets dat he gaat doen voor 225 pk wat de makkelijkst te vinden t5 blokken standaard zijn.
Onderschat niet hoe veel werk het nog is als het blok er eenmaal in zit. Een goede kabelboom die niet in de weg zit, diverse leidingen naar de oliekoeler en andere zaken, er komt vanalles bij kijken voordat het goed werkt en makkelijk te onderhouden is. Zo zag ik vorig jaar op de klassiekerbeurs 2 240s uit Duitsland, een met een 960 motor en een met een t5. Die waren een goed voorbeeld van dat laatste punt. Zelden zo matig afgewerkte projecten gezien en ik verwacht niet dat ze het maximale uit de ombouw halen.
Maar als je gewoon goed nadenkt en je verdiept in wat kan en al gedaan is kan het een hele mooie swap zijn, misschien dat ik dat zelf ook nog eens ga doen (maar voorlopig nog niet uitgeknutseld met mn B230F en genoeg andere auto's rijdend zien te krijgen).
Hier nog een link van een vriend die dezelfde swap doet maar dan een een gewone 240:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=219119
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni