Topics: 60
Ik had hier pas een berichtje geplaatst, maar die is op magische wijze verdwenen. Heb jij nu een zwarte deurgreep? Ik zat er laatst ook aan te denken om eens te kijken naar elektrische ramen, maar dan moet ik eerst nog eens bruine deurgrepen vinden waar deze inzitten, dat kan wel eens lastig worden. Bovendien houdt je (denk ik) een gat in de bekleding waar eerst je raamslinger zat, of zie ik dat verkeerd?
Topics: 107
Yellow240 schreef:Bovendien houdt je (denk ik) een gat in de bekleding waar eerst je raamslinger zat, of zie ik dat verkeerd?
Nee, dat zie je goed maar je kunt daar ook een passend afdekdopje overheen doen. Bij sommige oudere auto's werd dit zelfs origineel toegepast.
Topics: 38
Klopt, ik heb inderdaad zwarte deurgrepen, dus die zijn een stuk makkelijker te vinden. De voordeurgrepen heb ik al een keer uit een sloper in Nieuwleusen gehaald (inclusief complete set voor voorin omdat ik dacht dat ik nooit een betaalbare set voor rondom zou vinden). De deurgrepen achter wordt waarschijnlijk een knutsel projectje, die zaten niet bij de set voor rondom die ik later heb gekocht. De knoppen zelf heb ik er wel compleet bij. Over de gaten maak ik me niet zo'n zorgen, voorlopig voldoet een net zwart afdekkapje wel en misschien vervang ik ooit ook de deurpanelen nog wel een keer...
Topics: 289
Yellow240 schreef:Ik had hier pas een berichtje geplaatst, maar die is op magische wijze verdwenen. Heb jij nu een zwarte deurgreep? Ik zat er laatst ook aan te denken om eens te kijken naar elektrische ramen, maar dan moet ik eerst nog eens bruine deurgrepen vinden waar deze inzitten, dat kan wel eens lastig worden. Bovendien houdt je (denk ik) een gat in de bekleding waar eerst je raamslinger zat, of zie ik dat verkeerd?
of een paar zwarte als degene die ik heb bij je interieur passen..
Zoals beloofd nu ik afgestudeerd ben wat meer tijd voor de Volvo. Het resultaat van vandaag:
Elektrische ramen rondom ingebouwd dus. De dag begon met een stapeltje raammechanismes, een bult draad en een bedradingsschema van het nooit genoeg geprezen k-jet.org. Gelukkig had ik inmiddels geleerd om dingen eerst te testen voor ik ze er in zet dus de bedrading had ik gisterenavond al uitgezocht, na aansluiten bleek bijna niks te werken. Na wat puzzelen bleken de schakelaars de zwakste schakels, even opengemaakt en de eerste kleur die ik zag was groen...
Na een nachtje in de cola zag alles er al een stuk beter uit, ik miste nog wel 1 kogeltje maar die zijn blijkbaar net zo groot als de balletjes aan de gootsteenstop.
Vanochtend de boel nog maar een keer getest en begonnen met inbouwen. Op naar het volgende doosje onderdelen...
Topics: 135
Arjan. schreef:Na een nachtje in de cola zag alles er al een stuk beter uit, ik miste nog wel 1 kogeltje maar die zijn blijkbaar net zo groot als de balletjes aan de gootsteenstop.
Creatief moet je zijn! Leuk!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Was nog niet helemaal klaar, moet de deurpanelen van de achterdeuren er nog op zetten. Ik had er geen deurgrepen bij, die wil ik dus zelf gaan maken. Kan iemand met elektrische ramen rondom even een fotootje plaatsen van hoe de achterdeurgrepen er origineel uit zien? Alvast bedankt!
Als er iemand nog een setje achterdeurgrepen met gaten voor schakelaars heeft liggen zou dat natuurlijk nog mooier zijn...
Topics: 163
Mocht je nu een stuk schakelaartje hebben, ik heb nog een paar 740 schakelaartjes liggen. Mochten die hetzelfde zijn kan ik je daarmee misschien helpen, voor weinig.
Topics: 289
Arjan. schreef:Was nog niet helemaal klaar, moet de deurpanelen van de achterdeuren er nog op zetten. Ik had er geen deurgrepen bij, die wil ik dus zelf gaan maken. Kan iemand met elektrische ramen rondom even een fotootje plaatsen van hoe de achterdeurgrepen er origineel uit zien? Alvast bedankt!
Als er iemand nog een setje achterdeurgrepen met gaten voor schakelaars heeft liggen zou dat natuurlijk nog mooier zijn...
als ze hetzelfde zijn als degene zonder schakelaars, verwacht van wel, pas
je er gewoon 2 aan..
Schakelaars heb ik allemaal kunnen redden dus die heb ik niet meer nodig. Toch bedankt voor het aanbod.
Voor wat betreft de deurgrepen. Ik was idd van plan gaten in mijn eigen deurgrepen te gaan maken was daarom benieuwd hoe het eruit hoort te zien. Hoop dus op een voorbeeldfotootje.