Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn volvo's
In een 240 hoort inderdaad zo'n plastic ding te zitten. Was zo en hoort ook zo. Maar in de 164 kan geen 240 radio. Big Grin

Nog bijna vergeten.

Ik kreeg deze week ook deze aangeboden. Voor een mooi prijsje.

[Afbeelding: imagemog.jpg]
[Afbeelding: image1dhv.jpg]
[Afbeelding: image2iw.jpg]
[Afbeelding: image3fh.jpg]

Slechte gsm foto's zeggen natuurlijk weinig maar hij ziet er op het eerst zicht nog niet zo slecht uit. Een 360 GLE. Met een redblock dus. Big Grin En waarschijnlijk al oldtimer. Toch maar ophalen denk ik zo. Maar waar ga ik die dan weer stallen. Big Grin Het word hier toch echt wel een museum stilaan.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
Tof ding. luxe middenklasser 8)
Mocht je er vanaf willen/verkopen... frox zoekt zon ding als wintermobiel.
Antwoord
gaaf, als ik zo de bekleding inschat zal de rest in dezelfde staat verkeren..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
komt bij jou ook zomaar aanwaaien Big Grin
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Damn! Hier mogen ze die ook wel eens gratis gaan aanbieden!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Tja. Gewoon verkregen via een oude schoolvriend die in een BMW garage werkt. Stond klaar voor het schroot en vroeg of ik geen interesse had om hem op te halen. Hier in België is echt geen interesse in oude Volvo's. En al zeker niet bij BMW. Big Grin

Je hobby's op facebook zetten heeft zo toch z'n voordelen. Big Grin
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Tof ding. luxe middenklasser 8)
Mocht je er vanaf willen/verkopen... frox zoekt zon ding als wintermobiel.

Nou inderdaad!
Als hem niet opneemt in je collectie, dan zou ik die taak graag willen overnemen Wink
Precies de goeie 360 gls sedan 8)
Antwoord
Jep oldtimertje, heeft een MK2 alu grilletje Smile
Zo'n GLE sedan is echt zeldzaam en zo te zien ziet die er op de foto's nog goed uit.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
Tijd voor een update!!

De 360 is thuis en is in goede staat. Niet veel roest en start als een nieuwe. Staat momenteel bij men broer die er werk gaat van maken en oldtimerrijden. Big Grin

De 240 diesel is sinds vandaag verkocht. Hij heeft een nieuwe thuis gevonden in de ardennen bij een leuke familie die hem als tweede wagen gaat gebruiken. Ik ben blij dat hij goed terecht gekomen is. Big Grin

De 740 turbo heeft eindelijk nummerplaten en is volwaardig vlaming geworden. Wink

De 164 heeft geen motor meer en ook de vooras is er onderuit. Nu de neus oplappen en de vervangmotor erin hangen en dan kijken we verder.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
Hoog tijd om nog eens een update te doen. Big Grin

Het weer word wat beter dus is het hoog tijd om de nodige sleutelwerken weer aan te vangen.

Ik heb vandaag bij mijn turbo de visco koppeling van de koelvin vervangen. Wat een verschil is dat zeg!!! Hij draait veel stiller bij het optrekken en heeft wat meer kracht heb ik de indruk. Het is geen goedkoop onderdeel maar het is wel een goed idee om hemt e vervangen. Big Grin Ik ben benieuwd of het wat in verbruik zal schelen ook. Ik geef nog even een goede tip mee. ==> Als je niet zeker weet of je viscokoppeling stuk is, is er een eenvoudige manier om deze te testen. Start de auto met een koude motor een laat hem een minuutje draaien. Niet te lang zodat hij niet warm word meer lang genoeg om de viscokoppeling de kans te geven om te stabiliseren. Neem dan een opgerolde krant en steek ze tussen de draaiende koelschroef. Als de schroef stopt, is je koppeling nog goed. Als je confetti ziet vliegen is het tijd om hem te vervangen. Big Grin Bij mij was het dus confetti. De schroef draaide gewoon verder. Ik hoorde het ook bij het optrekken dat ze continu bleef meedraaien. Precies een vliegtuig. De koppeling is zeer eenvoudig te vervangen en is hoop en al een halfuurtje werk.

De motor draaide ook niet heel erg goed de laatste tijd. Vooral bij stationair ging het toerental heel de tijd op en neer. Ik heb er vier nieuwe bougies ingedraaid, alle vacuumleidingen vervangen door silicone exemplaren en ik heb mijn CIS-klep schoongemaakt. Hij draait nog niet 100% stabiel maar het is al een hele verbetering. Ik ga later nog even het gasklephuis nakijken en de gasklepstandsensor schoonmaken en testen. Hopelijk helpt dat om het netjes stabiel te houden. Ook de kleppen rammelen nogal dus dat is ook nog een werkje dat moet gedaan worden. Ik heb ook even gek gedaan en een nieuwe uitlaat bestelt. Een Simons dan nog wel. Ben eens benieuwd wat dat gaat geven. Een klein onderhoudje heeft hij ook nog te goed.

Van de week viel de groene kaart voor de 760 diesel hier ook in de bus. Die moet dus naar de keuring binnenkort. Dat zal wel weer geen probleem zijn denk ik. Enkel nog de uitlaat vervangen want die zit vol gaten en een groot onderhoud met filters. De remmen en schokbrekers had ik al voor de winter vervangen. Die staat dus al bijna in het nieuw. Big Grin Dan enkel nog de hemel er eens uithalen om die vervelende 740/760 kwaal te verhelpen. De dakbekleding laat overal los. Een paar spuitbussen lijm zou dat moeten verhelpen.

Voor mijn gele 142 is er deze week een carburateur revisiesetje in de bus gevallen. We gaan eens proberen knutselen en kijken of we dan vlot boven de 100 km/u kunnen rijden. Ik heb ook nieuwe bougie kabels en bougies mee bestelt zodat ook die kunnen vervangen worden. Dan nog wat verse olie erop en hij staat klaar voor een mooi seizoen vol rondritten.

De 164 staat nog altijd stil in een hoekje. Ik heb het plaatwerk klaarliggen om er in te lassen zodat we de neus kunnen restaureren. We moeten er alleen eens opvliegen zodat het erin staat. Big Grin Een motor zoek ik ook nog altijd. De originele heeft een kromme klep en ook een andere 164 die ik er bij kocht voor de onderdelen had kapotte kleppen. Mocht iemand een B30A hebben die nog goed is heb ik zeker interesse.

Ook aan de 360 GLE is nog niet veel veranderd. Hij wacht nog altijd op nieuwe banden en verse remmen en schijven zodat hij naar de oldtimerkeuring kan. Dat is ook iets voor de komende maanden.

Werk genoeg dus hier. Dat komt er natuurlijk van met al dat oud ijzer hier op den hof. Big Grin Ik heb er zin in!! Hopelijk wil het weer wat meewerken en word het wat warmer zodat we er snel kunnen invliegen.

Veel sleutelplezier!!!
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 41 4.704 , 22:36
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 352 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.704 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 800 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 219.984 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.890 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 65.311 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.631 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.171 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.782 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)