Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
interieur verlichting wissel
ik heb een probleempje
ik heb een andere lamp van de interieur verliching gekregen
[Afbeelding: Foto-GUA8ASBW.jpg]
ik had eerst de rechter, het enkele lampje
nu heb ik een anderen lamp unit er bij alleen heeft die 2 extra lampjes
[Afbeelding: Foto-NCKGGBYE.jpg]

nou heb ik een vraagje over de bedrading
de enkele lamp unit heeft 3 draad aansluitingen (bruin,zwart,rood/groen)
de nieuwe heeft 2 lampen extra er bij maar ook meer bedrading er bij

nu heb ik een vraagje hoe het inelkaar zit

[Afbeelding: Foto-BDYMQZDJ.jpg]

bruin,zwarten rood en dat heb ik maar de 2 groenen en de wit zwarte draad zijn over
nou is mij de vraag wat moet ik met de witten draad
en de 2 groenen draden die over gebleven zijn

en dat witte buisje wat is dat voor iets ?
Antwoord
die 2 extra zijn ongetwijfeld kaartleeslampjes, ik verwacht gezien de electronica dat de interieurverlichting nu ook vertraging heeft (handig..) en mogelijk zie ik een lichtsensor zitten, da's dan aan te luiten op de verlichting zodat deze automatisch inschakelt..

hier is een pagina van Greenbooks of Vida op z'n plaats..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik heb toevallig ook zon lampje in mn 740 ingebouwd (horend bij het 960 hemeltje).

De geheel groene kabeltjes kan je achterwege laten die zijn van de airco. Op dat tuutje kan een slangetje (sensor denk ik).

Ik heb zo goed als het zelfde lampje maar aan mijn stekkertje zaten andere kleuren, en eentje minder geloof ik;
lampje:
groen/zwart (continue 12V)
zwart (massa continue; ergens op chassis vastgemaakt)
blauw (massa geschakeld bij deuren open)

auto (740 '86):
Zwart (massa bij deuren open)
Zwart/wit (ook schakelend naar massa bij deuren open, was niet aangelsoten. Misschien inderdaad voor vertraging?)
Groen/zwart (continue 12V)
Bruin (massa continue) van oude lampjes zat met bruin kabeltje op chassis (dakstijl).

Alle drie de lampjes van de nieuwe unit hebben een eigen 3-weg schakelaartje. Je kan per lampje kiezen of ze altijd uit zijn, altijd aan (kaartleeslampje) of als de deur opgen gaat.

Ben benieuwd of er inderdaad een vertraging in het lampje ingebouwd zit, dat heb ik bij de mijne nog niet ontdekt.
Antwoord
in de automatriaal handel zeiden ze sluit bruin,zwart,rood/groen aan en alles werk
we hebben er stroom op gezet in de zaak en inderdaad dat t zo is
dus alleen het wit zwarte draadje niet aangesloten
gelijk de oude lampjes er uit en en van dat heldere wit licht er in gegooid
nu nog aansluiten en inbouwen
Antwoord
Misschien kan je eens uittesten wat die zwart/witte doet. Kans is groot dat die ook op de massa bij "deur open" kan. Zou leuk zijn als dat een vertraging is.
Antwoord
gelukt !!

[Afbeelding: Foto-KJVO8CLI.jpg]

[Afbeelding: Foto-RC3ISBFX.jpg]

bedankt dopde

ps wit zwart deed niks
Antwoord
..en er was licht..

ben benieuwd of dit ook in de 140 of andere te bouwen is. Vertraging kan er altijd ingebouwd worden.

Ik heb momenteel een dingetje uit de materiaalzaak er achter, niets anders dan een condensator, nadeel is dat ie oplaadt zodra de deur open is, dus als het takkenweer is trek je zsm de deur dicht en dan zit je zo weer in het donker.

Beter een electronisch timertje er in..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
chrisbelgie schreef:gelijk de oude lampjes er uit en en van dat heldere wit licht er in gegooid
nu nog aansluiten en inbouwen
Welke lampen heb je er in gestoken ? Ziet er wel mooi licht uit ^_^
Geeft het ook genoeg licht in de auto ? Ik had zo eens een led in de plafondverlichting geplaatst maar icm mijn zwart interieur gaf dat te weinig lichtopbrengst... dus maar weer de gloeilamp erin Big Grin
grtz.
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  interieur v700r 8 17.605 17 April 2014, 10:21
Laatste bericht: v700r
  Wissel v700r 12 16.908 5 March 2013, 13:08
Laatste bericht: Drk
  nieuw interieur alfred 4 5.498 16 July 2012, 08:35
Laatste bericht: polestar-volvo
  gekocht 740 met rood interieur wie heeft er deurpanelen wie kan mij helpen ? martin730 5 7.223 22 April 2011, 16:35
Laatste bericht: Ziko

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)