Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn volvo's
@ belg

Deze 164 heeft inderdaad nergens te koop gestaan. Ik heb hem via de vorige eigenaar van de 142 op de kop kunnen tikken. Waar hij ze telkens weer uithaalt heb ik geen idee van. Maar hij weet ze telkens weer te vinden.

Wink
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
Leuk joh!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
voor dit topic wil ik nog wel eens inloggen Big Grin Big Grin
Proficiat met je nieuwe aankoop !!!!
Geweldige motor is dat die B30 ;D
Succes met de reparatie en veel plezier ermee natuurlijk Wink virus weer toegeslagen ??? haha amai, ik wou dat ik de plaats had !!!
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
Antwoord
Kjell, wederom ;D Proficiat
Antwoord
Allemaal bedankt!!!

Ik ben er blij mee. Zal wat werk aan zijn maar dan weet ik weer wat gedaan.

Nu hem eerst ophalen en thuiskrijgen.

142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
Hij is thuis!!!!!!

Een 164 van 1969. Met automaat aan het stuur, leder, servo en schuifdak.

[Afbeelding: snc00101q.jpg]

Deze heeft nog langer stilgestaan dan de 142. Staat waarschijnlijk al stil sinds 1982. Een restauratieproject dus. De lak is dof en heeft veel krassen dus gaan we zeker laten herspuiten. Het interieur is netjes maar heeft een goede schoonmaakbeurt nodig. De motor is een B30A met een dubbele carburateur erop. De bodem is hard en achteraan is bijna geen roest te vinden. Vooraan onder de motorkap is wel het een en ander weg aan het rotten. De deuren hebben onderaan beginnend roest maar dat is een kwestie van schuren en spuiten. Al bij al een heleboel meer werk dan de gele. Maar de prijs was er dan ook naar.

Zaterdag zijn we er maar direct ingevlogen. Bij de aankoop wist ik dat de motor los was. Dus dat was al een goed begin. We zijn dus maar begonnen met het kleppendeksel te lichten om te zien hoe alles daar zat. Bougies losgemaakt. En dan een bus of twee WD40 verspoten over de kop en in de bougie gaten om alles los te weken en te smeren.

De eerste tegenslag werd meteen zichtbaar na het verdraaien van de krukas. Er zit een klep vast in de kop. We zijn dan maar verder gedaan en we hebben de kop verwijderd.

[Afbeelding: p1010265gb.jpg]
[Afbeelding: p1010264v.jpg]
[Afbeelding: p1010263yv.jpg]

De klepgeleider van de klep die vast zit lijkt verschoven. Aangezien ik mogelijk een ander blok op de kop kan tikken wacht ik hier nog even verder af.

We zijn dan maar begonnen met de demontage van het plaatwerk van de neus aangezien daar nogal veel roest verzameld zat. De motorklep eraf gehaald want aan de scharnieren was alles doorgeroest. De zijvleugels zijn nog goed. Het neusdeel zelf is iets minder. Waarschijnlijk ga ik op zoek naar een roestvrije neus. De klepscharnierpunten kan je nog nieuw bestellen dus dat word lassen! Een kofferdeksel moet ik ook nog zien te scoren want dat heeft schade opgelopen op een of ander manier.

[Afbeelding: p1010266u.jpg]
[Afbeelding: p1010267q.jpg]
[Afbeelding: p1010268xk.jpg]
[Afbeelding: p1010269e.jpg]

Volgende stap is dus roestige delen verwijderen en opschuren en nieuw plaatwerk zoeken. Big Grin

En nog even een interieurfoto om jullie een ideetje te geven. Big Grin

[Afbeelding: p1010270n.jpg]
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
Valt best mee, proficiat. Die motorkapscharnierpunten zijn vaste prik, daar overlapte het oorspronkelijke plaatwerk. Een vlak stukje erin lassen en klaar. En die voorrand heb ik ook wel slechter gezien, zou ik plaatselijk herstellen. Is niet de moeite om een complete neus voor te vervangen.

Dat interieur is net een wolk.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Het wordt een feest om dit restauratie project te volgen. Ik ben jaloers op je moed en energie.
Je kan alvast beginnen met het zoeken naar de mooiste radio die er in hoort. Een mooie NOS is
vast te vinden. Automaat aan het stuur, daar zijn er vast niet veel van?
Antwoord
en ik zie een apart tunneltje, da's de GT versie voor 2 klokjes..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Leuk project. Lijkt wat roestiger dan op de eerste foto voor de garage te zien is.

Valt het mee of tegen?
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 42 4.711 6 uren geleden
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 352 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.704 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 800 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 219.998 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.890 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 65.314 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.631 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.171 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.782 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)