Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GLE geen stuurbekrachtiging??
Beste allemaal,

ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een 240 GLE estate uit 1984. Ik heb in een originele nederlandse folder uit '84 gelezen dat stuurbekrachtiging standaard was in dit type. Nou heb ik inmiddels wel groeiende armspieren, maar absoluut geen stuurbekrachtiging.. Smile De auto is geimporteerd uit Zweden. Zou t kunnen kloppen dat 'ie geen st.bekr. heeft of is t kapot?

alvast bedankt!

grt Koen

Antwoord
Het makkelijkste is controleren of er een stuurbekrachtigingspomp inzit.

Pomp zit bij de motor, aangedreven door een riem, vanaf de pomp lopen slangen naar het stuurhuis.

Maar kapotte stuurbekrachtiging stuurt echt heeeeeeeel erg zwaar, veel zwaarder dan zonder stuurbekrachtiging dat merk je wel heel snel.

Zou ook kunnen dat ooit een kapot bekrachtigd stuurhuis vervangen is door een onbekrachtigd exemplaar.
Volvo 144 2.0 DL Sedan 1973 Blauw
Antwoord
Well....de Engelse versie(s) hadden in 1984 ook allemaal 'powersteering'
Ik kan me niet voorstellen dat het er bij jou niet opzit.
Antwoord
In Nederland zijn de GLE's met handbak in ieder geval t/m MY 1982 zonder stuurbekrachtiging geleverd, de GLE met automaat had vreemd genoeg wel stuurbekrachtiging (in Nederland, wel te verstaan) Kan me wel voorstellen dat dit in Zweden langer een optie is geweest.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hoesje of geen hoesje. Lukie5704 22 9.093 5 March 2010, 16:13
Laatste bericht: Lukie5704
  Elektrische stuurbekrachtiging Bill 12 6.143 25 February 2009, 23:07
Laatste bericht: Rubicon
  Waarom is er geen subgroep Amazon? Amazonturbo 5 1.108 24 June 2008, 07:53
Laatste bericht: edwin
  Wel geen Volvo, maar toch..Amsterdam-Dakar Challenge!! Hans Nicolai 0 1.909 21 December 2006, 22:32
Laatste bericht: Hans Nicolai

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)