Topics: 57
Ik ben sids 2 jaar in het bezit van een nieuwe oprit voor mijn wagen.
Helaas kan de Volvo maar tot zijn voorruit onder een klein carportje. Gaat nog verandert worden.
Tot die tijd moet ik mijn Volvo echter toch wat beschermen.
De wagen word wekelijks een aantal keren gebruikt.
Is het verstandig om voor de winterperiode gebruik te maken van een buiten hoes.
De meningen zijn hier nl nogal over verdeeld.
Zo zou vocht onder de hoes niet meer weg kunnen e.d. Hoewel er ademende hoezen te koop zijn.
Dus hoes ja of nee. Indien ja welke hoes?
Topics: 54
Geen hoes.
Groeten van Frans
Topics: 35
v700r schreef:Geen hoes.
...en.....?? Mooie argumentatie heb je :
Topics: 22
Geen hoes. Argumentatie geef je zelf al.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Topics: 35
Lukie5704 schreef:Zo zou vocht onder de hoes niet meer weg kunnen e.d. Hoewel er ademende hoezen te koop zijn.
:

:
DUS. Wat met ademende hoezen?
Topics: 57
Jammer zo weinig respons.
Hebben jullie dan allemaal je klassieker binnen staan?
Topics: 10
ikke wel!
Staan er veel bomen enzo in de buurt. Al dat blad en takjes daar wordt je auto niet beter van. Of gewoon snel die carport aanpassen!
Topics: 107
Als je de auto een paar keer per week gebruikt en je zet hem voor de winter een keer goed in de was dan zou ik me over de winter weinig zorgen maken.
Vooral van buiten langere tijd stilstaan zonder dat er af en toe met de auto gereden wordt gaat een carrosserie achteruit.
Topics: 82
Als de rubbers netjes afsluiten (dat zit wel goed bij een 240, beetje talkpoeder erop tegen het plakken) en de afvoergaatjes in de dorpel open zijn, kan een regenbui echt geen kwaad. Ik heb ook wel een Volvo 66 van sept tot jan buiten laten staan, was nog helemaal droog van binnen, no problemo.
Rijden in het zout en de modder een paar weken laten 'intrekken', da's minder. Vogelpoep, nog zo'n rampenscenario. En vermijdt bomen die miljoenen blaadjes, takjes en zaadjes laten vallen, berken en zo.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 256
ik heb al jaren een auto onder de hoes (Halfords - oude type) no problemo!

Gaan minstens 2 jaar mee.
Met de wind waait hij echt wel droog, mocht er nattigheid onder zitten.
Sinds die tijd is er absoluut geen roest bij gekomen, ook niet op de behandelde plekjes.
Grote voordeel: geen water in de deuren, raamrubbers, achterklep, motorklep en de auto blijft schoon
Ik laat wel altijd twee ramen op een kiertje staan! Zo wordt hij binnen ook niet vochtig.
Hoe het met die nieuwe hoezen van Halfords zit, weet ik niet, geen ervaring mee
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68