Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spatlappen, hoe te monteren?
Hallo, ik heb een set spatlappen voor mijn 145 gevonden (zaten er nog niet op)
Aan de voorkant zit een strip, dat spreekt voor zich, maar achter zit niets (ook geen gaatjes)
Nu kan ik zelf wel een steuntje zetten od., maar hoe kom ik erachter wat de juiste montagepositie is voor de spatlappen?

Iemand afbeeldingen of eem paar detailfoto's?

BVD
Antwoord
Ben even aan het zoeken geweest, maar z'n topic is ondertussen 76 pagina's lang: Jambon heeft ze er onder geknutseld en er plaatjes van geschoten. Hier ergens in....
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Ben even aan het zoeken geweest, maar z'n topic is ondertussen 76 pagina's lang: Jambon heeft ze er onder geknutseld en er plaatjes van geschoten. Hier ergens in....
`88 245, B230K, M47
Antwoord
sow.., gaaf..!! ( :Smile) ja maar wacht ff, die idiote droogloopmatten die ik er onder heb zitten moet je buiten beschouwing laten, ik heb nu eenmaal een roestallergie en een "alles om het te voorkomenfobie".. je originele spatlappen hebben als het goed is 3 gaatjes zitten. Die corresponderen met gaatjes in de strip. Normaal gesproken zitten daar een soort zelftappers in, iets groter boren en liefst M4 met een carroseriering gebruiken, moertje er achter en liefst alles in RVS.

Achter zit er net als bij een 240 een gezet stukje blik middels puntlassen vast ongeveer ter hoogte van de overgang binnenscherm/reservewielbak.. En dat gaat altijd roesten, bovendien beschermd dat (ongeveer) alleen het deel daar achter terwijl de wielrand en z'n omgeving ervoor de volle laag krijgt, bekend verhaal (vandaar dat ik daar een aanpassing heb gedaan á la voozijde om zoveel mogelijk op te vangen..)

J moet maar ens gaan inspecteren hoe het blik er daar uit ziet, het ontbreken van een spatlap betekent in veel gevallen niet veel goeds, simpelweg omdat de houder er af geroest is. Als alles in goed staat verkeerd (even afgezien vcan de reden waarom het steuntje weg is..) kun je nieuwe bestellen en er tegen aan schroeven. Eerst goed antie roest behandelen en met vettigheid tegen corrosie er tussen monteren, je kunt ook een dergelijk stukje blijk van RVS plaat buigen en monteren, dat blijft heel en tast de montageplaats op die manier ook niet aan.. Moet je wel het blik ervóór altijd in de gaten houden tav steenslag..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
sow.., gaaf..!! ( :Smile) ja maar wacht ff, die idiote droogloopmatten die ik er onder heb zitten moet je buiten beschouwing laten, ik heb nu eenmaal een roestallergie en een "alles om het te voorkomenfobie".. je originele spatlappen hebben als het goed is 3 gaatjes zitten. Die corresponderen met gaatjes in de strip. Normaal gesproken zitten daar een soort zelftappers in, iets groter boren en liefst M4 met een carroseriering gebruiken, moertje er achter en liefst alles in RVS.

Achter zit er net als bij een 240 een gezet stukje blik middels puntlassen vast ongeveer ter hoogte van de overgang binnenscherm/reservewielbak.. En dat gaat altijd roesten, bovendien beschermd dat (ongeveer) alleen het deel daar achter terwijl de wielrand en z'n omgeving ervoor de volle laag krijgt, bekend verhaal (vandaar dat ik daar een aanpassing heb gedaan á la voozijde om zoveel mogelijk op te vangen..)

J moet maar ens gaan inspecteren hoe het blik er daar uit ziet, het ontbreken van een spatlap betekent in veel gevallen niet veel goeds, simpelweg omdat de houder er af geroest is. Als alles in goed staat verkeerd (even afgezien vcan de reden waarom het steuntje weg is..) kun je nieuwe bestellen en er tegen aan schroeven. Eerst goed antie roest behandelen en met vettigheid tegen corrosie er tussen monteren, je kunt ook een dergelijk stukje blijk van RVS plaat buigen en monteren, dat blijft heel en tast de montageplaats op die manier ook niet aan.. Moet je wel het blik ervóór altijd in de gaten houden tav steenslag..
Antwoord
de spatlapsteun.., als ik op het plaatje afga zou dit al een herproductie in RVS zijn, prima dus..
Antwoord
de spatlapsteun.., als ik op het plaatje afga zou dit al een herproductie in RVS zijn, prima dus..
Antwoord
bedankt voor alle goede tips :-* maar,......
is er een plaatje od. met de exactie positie waar ie geonteerd moet worden (achterzijde)
Antwoord
bedankt voor alle goede tips :-* maar,......
is er een plaatje od. met de exactie positie waar ie geonteerd moet worden (achterzijde)
Antwoord
[Afbeelding: 2664952530102125362S600x600Q85.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Achterste zijraam 245 verwijderen en monteren. equinox 6 3.014 18 September 2024, 18:44
Laatste bericht: wakka
  Muntenbakje monteren DanielR 3 775 11 September 2023, 12:26
Laatste bericht: Madman
  Muntenbakje monteren DanielR 0 408 7 September 2023, 11:35
Laatste bericht: DanielR
  Trekhaak monteren op XC70 uit 1998 Rafiq 1 780 28 June 2023, 13:20
Laatste bericht: Marc1970
  Monteren touchscreen in 240 - help! BasA 4 2.116 4 July 2022, 22:20
Laatste bericht: Volvo Eindhoven
  Hoe embleem voorscherm monteren? Frank&Frida 2 2.580 20 April 2018, 16:04
Laatste bericht: petervanriemsdijk
  Monteren middenarmsteun tussen de voorstoelen van een 240 roger2401990 67 46.158 14 October 2017, 21:24
Laatste bericht: Ame
  Dakrek monteren Drk 10 9.903 11 February 2015, 16:51
Laatste bericht: DanielR
  3e remlicht monteren Laurens Zondag 7 6.717 14 June 2014, 23:13
Laatste bericht: sander69
  Stootstrips monteren Rene68 0 1.368 12 January 2013, 13:35
Laatste bericht: Rene68

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)