Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Het moest er toch maar eens van komen: heb de verlagingsveren aan de achterkant eronder gezet. De auto zakte niet echt veel meer, de oude veren waren al zover ingezakt dat dit ook een soort verlagingsveren waren geworden.
Kwam er wel achter dat het wel nodig was dat het nodig was dat ik een blik op de achterwielophanging wierp. De ene veer zat aan de onderkant niet meer vast omdat het bevestigingsplaatje weggeroest was en stond los op de draagarm. Aan de andere kant scheeld het niet veel...
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
En geen foto van het totaal plaatje? :frown:
Die veerschotels zijn lekker gevoelig voor roest inderdaad, soort kommetje waar alle troep in blijf liggen
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Nope, nog geen foto van het totaalplaatje. Heb alleen de achterveren vervangen maar omdat de oude al zo ver ingezakt waren is de achterkant niet echt verder gezakt. Auto ziet er nog steeds een beetje uit alsof hij op wil stijgen. Voor het idee toch een van mijn beroemde flutkwaliteittelefoonpics:
Inmiddels nieuwe veerschotels erop gezet na een week met een geimproviseerde multiplexplaatjesoplossing ronde gereden te hebben, maar het blijft toch een apart idee dat ik weken/maanden/jaren(?) rondgereden heb met een veer die los op de draagarm stond.
Berichten: 126
Topics: 9
Lid sinds: May 2011
Nu de voorkant nog hehe.
Old volvo's never die, they only go faster
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Jaja, staat op mijn to-do lijstje. Is wat meer werk dan achter en ws ook een vastzittendeboutenfeest.
Was nog niet helemaal tevreden over de voorspeakers. Ik had het frame voor het afdekplaatje direct tegen het speakerframe geschroefd, daardoor trilde af en toe het frame of het afdekraampje mee. Heb nu kraanleertjes tussen de speakerframes en afdekplaatjesframes gedaan. Klinkt een stuk beter.
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Eerste paar tanks LPG opgereden, verbruik tussen de 1 op 8 en 1 op 8,5 met veel snelwegkilometers en redelijk doorrijden. Valt me niet tegen, op benzine zat ik tussen de 1 op 9 en 1 op 10. Verder merk ik nog niet echt dat hij minder vlot is op gas, alleen maar mooi meegenomen lijkt me. Wel valt me op dat hij niet stationair blijft lopen als ik een stuk 140 heb gereden. Misschien de afstelling nog eens na laten kijken.
Toen ik de tank helemaal leeg had gereden kon ik 66 liter tanken in een 70 liter tank. 80% beveiliging werkt dus niet helemaal zoals het hoort. Meestal rijd ik toch meteen een stuk als ik getankt heb dus lijkt me niet zo'n probleem.
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Omdat er nu een LPG-tank achter de achterbank ligt pasten de in de hoedenplank ingebouwde speakers niet meer. Dat werd dus opbouwen. Van BartWillem heb ik een setje 13 cm-speakers overgenomen. Uit een plaat multiplex heb ik een paar ringen gezaagd en die op het metalen frame onder de hoedenplank gebout, daarin heb ik de speakers gezet. Heb de speakers iets verder naar het midden van de auto gezet zodat de voetjes van de mattenkloppers nu ook weer zouden moeten passen. (nu nog even zoeken waar ik die dingen gelaten had...)
Toen ik toch op de hoedenplank bezig was ook meteen maar het derde remlicht dat ik op de VKB had gekocht erin gezet.
Berichten: 6.718
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Dat is ook wel een handige manier ja. Heel de hoedenplank is dus een stukje omhoog gekomen?
Wat bedoel je met mattenkloppers?
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Nope, de hoedenplank ligt nog op de originele plek, ik heb de ringen bovenop de hoedenplank gezet. Dacht dat jij ook zoiets gedaan had in je 144. Het hoger plaatsen van de hoedenplank is inderdaad ook wel een idee.
Met de mattenkloppers bedoelde ik deze dingen:
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Ah, zelfs m'n oldskool afdekkapjes hebben een nieuw leven gekregen.

Goed bezig!